Szkolenie było jednodniowe i zakończone było egzaminem, po którym uczestnicy otrzymali dyplomy potwierdzające jego ukończenie. Zaproszenie do udziału w Forum skierowane było do osób zajmujących się problematyką informatyzacji i budowy społeczeństwa informacyjnego. Ich udział w dyskusji był możliwością uzgodnienia działań w realizacji zadań samorządów, w tym z wykorzystaniem tworzonej Sieci Pełnomocników ds. Społeczeństwa Informacyjnego.
Pełnomocnikiem może zostać Wójt, burmistrz, prezydent lub starosta sam zdecyduje, który z jego pracowników jest najbardziej kreatywny. Oczywiście musi to być osoba dobrze poruszająca się w zagadnieniach związanych z informatyką, internetem ale gotowa sprawnie zająć się promocją i rozwojem. Pełnomocnicy będą osobami wspierającym, czy wręcz realizującymi wszelkie projekty z zakresu społeczeństwa informacyjnego kierowane do różnych instytucji oraz środowisk działających we wspólnotach samorządowych.
Serwis Samorządowy PAP objął patronat medialny nad przedsięwzięciem.