Mittwoch, 12 februar
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

February
M T W T F S S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę

ODPOWIEDZI STAROSTY

Pytanie: (kategoria: Inne)
Panie Starosto W okolicy ulicy Suwalnej jest bardzo wysoki poziom wód gruntowych. Ludziom wchodzi do piwnic i garaży woda. Nawet u mnie choć nie mam kondygnacji podziemnych wysoki stan wód objawia się murszeniem tynków nie tylko na zewnątrz ale także wewnątrz budynku. Spowodowane jest to złym stanem Kanałku Bródnowskiego, który nie zapewnia odprowadzenie nadmiaru wody do jego ujścia. Proszę o interwencję w sprawie oczyszczenia i udrożnienia kanałku ponieważ zaniedbania w tej kwestii kosztują ludzi konkretne pieniądze na odnowienie pomieszczeń i odgrzybianie.
(Grzegorz, 06.12.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Zgodnie z wykładnią art. 75 ust 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.) – „programowanie, planowanie, nadzorowanie wykonywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, w trybie, o którym mowa w art. 74 ust. 2, urządzeń melioracji wodnych podstawowych oraz utrzymywanie urządzeń melioracji wodnych podstawowych należy do marszałka województwa”. 
Kanał Bródnowski jest urządzeniem melioracji wodnych podstawowych, którego administratorem z ramienia Marszałka Województwa Mazowieckiego jest Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Warszawie, Inspektorat w Nowym Dworze Mazowieckim. 
Należy nadmienić, iż zgodnie z art. 70 ust. 1 wyżej cytowanej ustawy Prawo wodne, melioracje wodne służą do regulacji stosunków wodnych w celu polepszenia zdolności produkcyjnej gleby, ułatwienia jej uprawy oraz ochronie użytków rolnych przed powodziami. Tak więc zadaniem Kanału Bródnowskiego jest regulacja (odwodnienie/nawodnienie) stosunków wodnych na użytkach rolnych, a nie odprowadzanie wód z działek budowlanych, dla których sposób odwodnienia powinien być określony na podstawie prawa budowlanego – w ramach postępowania o uzyskanie pozwolenia na budowę. 
Wychodząc jednak naprzeciw sygnałom dochodzącym od mieszkańców miejscowości położonych wzdłuż Kanału Bródnowskiego Starosta w dniu 21 września 2010 r. wystąpił do WZMiUW Inspektoratu w Nowym Dworze Mazowieckim z prośbą o wykonanie jego konserwacji. 
W odpowiedzi, Kierownik Inspektoratu WZMiUW zaznaczył, iż obecny rok jest wyjątkowy pod względem ilości opadów, co wpłynęło na znaczne podniesienie poziomu wód gruntowych na całym obszarze. Ponadto wysoki poziom wody w rzece Narwi powoduje zamknięcie się samoczynnych klap śluzy wałowej, co uniemożliwia odpływ wód z Kanału Bródnowskiego do rzeki.
Pytanie: (kategoria: Kultura)
Witam. Chciałbym zapytać się kiedy będzie rozstrzygnięcie konkursu „cztery pory roku w obiektywie-jesień” ?
(Paweł, 03.12.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Pawle, rozstrzygnięcie konkursu ogłosiliśmy 23 grudnia po zakończeniu głosowania internetowego.
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Zastanawia mnie dlaczego zdobycie zezwolenia na budowę domu w miejscowości Michałów-Reginów graniczy z cudem?
(Marek, 03.12.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Marku, nie mogę odnieść do Pańskiego stwierdzenia, nie znając uzasadnienia Pańskiej opinii oraz faktów, które by ją potwierdzały. Wielu osobom udało się takie pozwolenia uzyskać, więc chyba jest to możliwe, mimo restrykcyjności przepisów prawa budowlanego i planów miejscowych.
Pytanie: (kategoria: Inne)
Panie Starosto, Poniżej przesyłam pytanie i odpowiedź udzieloną przez Pana w roku 2008. ----------------------------------------------------- Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Panie Prezydencie. Mam dwa pytania. Pyt.1. Kiedy ostatnio był Pan w Zegrzu na d Zalewem? Pyt.2 Czy w tak atrakcyjnym turystycznie miejscu w Zegrzu, jakie zajmuje Fermata, nie powinny być rozwijane różne usługi turystyczne, gastronomia z odpowiednio dużym parkingiem, że nie wspomnę o przywróceniu dojazdu pociągiem. Myślę, że tego, co tam jest teraz nie wymyśliłby nawet słynny prześmiewca - BAREJA. Nawet zgniła komuna w kilkanaście lat po uruchomieniu Zalewu była w stanie uruchomić dojazd pociągu i zapewnić swobodny dostęp do wody dla wszystkich chętnych. (Lutek, 14.06.2008 r.) Odpowiedź: 1. Wczoraj. 2. Oczywiście tak. Dlatego rozwiązałęm umowy dzierżawy z firmą Fermata i prowadzę rozmowy zarówno na temat zagospodarowania działki, której Fermata jest właścicielem, jak i terunu będącego własnością skarbu państwa. Celem jest oczywiście zagospodarowanie terenu zgodnie ze strategią rozwoju powiatu, która duży nacisk kładzie na turystykę. Jeśli chodzi o pociąg, wystąpiłem do PKP o rewitalizację tej linii. Niestety pierwsza odpowiedź kolejarzy jest negatywna, jeśli chodzi o źródła finansowania – kolejarze nie chcą wyasygnować na remont torów własnych środków. Trzeba też rozstrzygnąć poprzez miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego kwestię umiejscowienia perony. Mieszkańcy Zegrza chcieliby skrócenia linii kolejowej i oddalenia stacji od ich osiedla. Docelowe zagospodarowanie działek między torami a drogą krajową nr 61 wymaga także sprecyzowania oczekiwań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odnośnie ewentualnego poszerzenia drogi, bowiem miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje znacznie szerszy pas drogowy niż objęty dotychczasową przebudową. Nie ma więc na razie możliwości docelowego racjonalnego zagospodarowania tego obszaru, jednak zgadzam się z Panem, że najwyższy czas skończyć z prowizorkami i tymczasowością. -------------------------------------------------- 1. Proszę o wyjaśnienie dlaczego od tamtego czasu nic się w sprawie nie zmieniło - pomimo rzekomego rozwiązania umowy z firmą Fermata? 2. Czy ma Pan wiedzę (wyobrażenie?)z jak ogromnymi problemami komunikacyjnymi borykają się tysiące mieszkańców okolicznych gmin (m.in. gm. Serock i Nieporęt) dojeżdżający codziennie do miejsc pracy w Warszawie? Jeśli tak to jakie zamierza Pan podjąć działania celem zmiany tej sytuacji? 4. Czy zgadza się Pan z opinią, że powinna zostać przywrócona łączność kolejowa z Zegrzem? To miejsce strategiczne dla wszystkich dojeżdzających z okolic Wieliszewa,Serocka(również sąsiedniego powiatu pułtuskiego) - mogłoby stać się doskonałym węzłem komunikacyjnym. Co Pan zamierza zrobić w tej sprawie?
Dorota, 29.11.2010, 08.45

Witam, moje pytanie dotyczy składu Fermata w Zegrzu. Czy są jakieś plany na przyszłość dotyczące tego terenu? Dziwi mnie, że tak atrakcyjne miejsce nad zalewem Zegrzyńskim jest w dalszym ciągu zajmowane przez skład samochodów. Kolejną rzeczą jest bardzo częste blokowanie ulicy Warszawskiej przez autotransportery, które do tego składu przyjeżdźają. Pozdrawiam
Roman, 01.12.2010
(Dorota, Roman, 01.12.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Państwo, kwestia zagospodarowania terenu wokół Jeziora Zegrzyńskiego jest jednym z priorytetów Powiatu od 4 lat. Podjęliśmy szereg konkretnych działań, które przybliżają nas do sensownego wykorzystania tego obszaru. Tak, jak deklarowałem w cytowanej przez Panią Dorotę odpowiedzi z 2008 roku, działamy jako Powiat w trzech kierunkach.
Po pierwsze rozwiązaliśmy umowę, dotyczącą działki skarbu państwa z firmą Fermata, która gwarantowała dzierżawcy wykorzystanie tego terenu przez kilka najbliższych lat. Obecnie teren jest użytkowany na podstawie krótkiej umowy dzierżawy, która może być wypowiedziana w terminie trzech miesięcy w sytuacji, w której stanie się możliwe wykorzystanie tego terenu w sposób docelowy.
Po drugie przekonaliśmy firmę Fermata, do tego, by działka, której jest właścicielem, została docelowo wykorzystana w inny sposób, niż to jest dzisiaj. W związku z tym wiem, że firma ta przygotowuje koncepcję zabudowy działki, której jest właścicielem, obiektami spójnymi ze strategią gminy i koncepcją rozwoju, związanymi z turystyką i mieszkalnictwem.
Po trzecie przekonujemy PKP o sensowności rewitalizacji linii do Zegrza. Dysponujemy opiniami technicznymi, które określają zakres niezbędnych prac, jakie muszą być wykonane, by ruch pasażerski mógł być wznowiony. Przede wszystkim brakuje tam peronu, który spełniałby współczesne warunki bezpieczeństwa. Niestety w chwili obecnej PKP nie jest zainteresowane realizacją tej inwestycji, gdyż większość środków na naszym terenie kieruje na modernizację linii Warszawa – Gdańsk. Jeśli chodzi o trzeci kierunek prowadzimy oczywiście rozmowy z samorządem gminy Nieporęt, który jest gospodarzem tego terenu i on określa sposób zagospodarowania przestrzeni przez miejscowe plany zagospodarowania, które poprzedza uchwalenie studium kierunków zagospodarowania przestrzennego. Studium przygotowywane przez Nieporęt jest w końcowej fazie opracowywania i zostanie uchwalone najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. Dopiero zmiana planów miejscowych, na podstawie zmienionego studium, umożliwi legalne docelowe zagospodarowanie terenu. Musimy wspólnie z Nieporętem odpowiedzieć na pytanie, jaką funkcję ma pełnić teren pomiędzy osiedlem mieszkaniowym, lasem a drogą krajową 61. Czy ma to być teren węzła komunikacyjnego, usprawniającego dojazd do Warszawy dla mieszkańców Nieporętu, ale przed wszystkim dla podróżnych z drogi krajowej 61, czyli dla mieszkańców powiatu pułtuskiego i dojeżdżających z Ostrołęki do Warszawy. Czyli na przykład czy należy wybudować parking i zastąpić dzisiejszy skład samochodów parkingiem na 2000 samochodów – inaczej mówiąc obraz tego terenu zmieniłby się niewiele, zyskałby dodatkową funkcję komunikacyjną. Czy też przeważającą funkcją na tym terenie powinna być funkcja turystyczna i wówczas węzeł komunikacyjny pełniłby jedynie rolę sezonowej kolejki turystycznej, zapewniając dojazd głównie turystom. Liczba miejsc parkingowych byłaby wówczas znacznie mniejsza, a większy obszar byłby wykorzystany na hotele, restauracje i inne obiekty turystyczne. Odpowiedź na te pytania musi zapaść w samorządzie gminnym, bo to on określa kierunki rozwoju. Przy czym gmina bierze pod uwagę fakt, że jeśli ma powstać na terenie Nieporętu faktyczny węzeł komunikacyjny, to może być on jeden. Trzeba więc zdecydować, czy tą stacją docelową, przy której powstaną parkingi, która ma być stacją docelową czy też początkową dla mieszkańców gminy, będzie stacja Nieporęt, czy też stacja Zegrze, cz też stacja Wieliszew, znajdująca się nieopodal. Nie ma bowiem takiej możliwości, by pociągi jeździły w trzech różnych kierunkach i były tam bardzo regularnie.
Dla większości mieszkańców gminy Nieporęt wygodniejszą dziś stacją do rozpoczynania podróży do Warszawy jest Nieporęt, bowiem jest położona bliżej linii komunikacyjnych, obejmujących całą gminę, a nie tylko miejscowość Zegrze. 
Jeśli chodzi o działania Powiatu ułatwiające dojazd do Warszawy, to przede wszystkim w czasie ostatniej kadencji udało nam się zbudować zręby zintegrowanego systemu komunikacyjnego. Cztery lata temu nie było autobusów ZTM na większości terenów powiatu, dzisiaj zarówno gmina Jabłonna, Legionowo, jak i Nieporęt są dobrze skomunikowane autobusami ZTM i Powiat dofinansowuje te połączenia. Po drugie załatwiliśmy wspólny bilet, obejmujący ZTM, Koleje Mazowieckie, SKM i warszawskie metro, czego również nie było przed czterema laty. Do tego systemu też Powiat dopłaca. A po trzecie dofinansowujemy system komunikacji dowozowej, dowożącej mieszkańców do stacji kolejowych. W ostatnich miesiącach wystartował na terenie gminy Wieliszew, ale jesteśmy otwarci też na rozwiązania obejmujące Nieporęt czy Serock. Jestem przekonany, że w ciągu ostatnich czterech lat nastąpiła zasadnicza jakościowa zmiana w tym zakresie, co nie znaczy, że system jest kompletny. Faktycznie jednak gospodarzem tego systemu jest samorząd gminny. Powiat sugeruje pewne rozwiązania, partycypuje też częściowo finansowo, ale głównym płatnikiem są gminy, więc one w istocie, czyli radni gminni, wójt, burmistrz, prezydent, decydują o tym, którędy jeżdżą autobusy i jaka jest ich częstotliwość, czy którędy i jak często jeżdżą pociągi, bo to oni ponoszą zasadnicze koszty funkcjonowania tego systemu. 
Oczywiście zgadzam się, że powinna zostać przywrócona łączność kolejowa z Zegrzem. Jednak charakter tej łączności, czyli czy ma być to łączność turystyczna (zakładam częstotliwość przynajmniej raz na godzinę), czy też ma to być łączność mająca funkcję dużego węzła komunikacyjnego, kiedy częstotliwość wymagana byłaby co 10 – 15 minut z odpowiednio większą ilością składów i przez cały rok, a nie głównie w sezonie turystycznym, musi być określony przed realizacją inwestycji. Ostateczny głos w tej sprawie powinni oczywiście mieć mieszkańcy gminy poprzez swoje organy, czyli radę gminy i wójta.
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa)
Dzień dobry, Po otwarciu oficjalnej strony urzędowej - www.powiat.legionowski.pl, z której właśnie wysyłam to pytanie, otwiera się zupełnie bez mojej wiedzy, automatycznie strona komercyjna:http://www.stonogra.pl/ lub http://mp3.4u.pl/d.html Pozdrawiam, Paweł
(Paweł, 25.11.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Pawle, bardzo dziękuję za zgłoszenie. Przyczyną wyskakujących reklam okazały się bezpłatne statystyki podłączone do strony powiatu. Zostały wyłączone i problem nie powinien się powtórzyć.
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Witam Panie Starosto, Chciałabym wiedzieć,czy budowa budynku wielorodzinnego na rogu ul.Husarskiej,Traugutta i Orlej w Legionowie przebiega zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego tzn.czy będzie tam zachowane 25% powierzchni biologicznie czynnej,bo patrząc na rozmach tej inwestycji (prawie cała działka zabetonowana),to można mieć wątpliwości. Trochę też się dziwię,że można budować budynek o takich „gabarytach” (wnioskuję na podstawie wielkości fundamentów)pośród domków jednorodzinnych i niewielkich 3 piętrowych bloków. Z poważaniem zaniepokojona mieszkanka
(Beata, 24.11.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Pani Beato, postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym, na terenie działek oznaczonych w ewidencji gruntów nr 81/13, 81/14, 81/15 i 81/19, położonych w obrębie ewidencyjnym 66 w Legionowie na rogu ulicy Husarskiej, Orlej i Traugutta przez P.B. Leg – Bud sp.j. Wykazało, że projekt budowlany został sporządzony zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane, spełnia wszystkie wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz. U.09.56.461) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, jak również w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia z dnia 3 lipca 2003. (Dz. U. 2003.120.1133.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. 
Projektowana budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego jest zgodna z ustaleniami zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legionowa, zatwierdzonej uchwałą Nr XXIII/291/2008 Rady Miasta Legionowo z dnia 3 września 2008 r.,(Dz.U.Woj.Maz. Nr 134, poz.4023). 
Zgodnie z ustaleniami w/w planu zagospodarowania przestrzennego nieruchomość znajduje się na terenie zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej oznaczonym na rysunku planu symbolem 27 MW. Podstawowym przeznaczeniem tego terenu jest zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, o maksymalnej wysokości zabudowy do czterech kondygnacji nadziemnych.
W/w obiekt budowlany został zaprojektowany z zachowaniem minimalnej odległości 6 m od linii rozgraniczającej ulicy Husarskiej i 6 m od linii rozgraniczającej ulicy Orlej, czyli zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego. Wskaźnik powierzchni biologicznie czynnej na terenie inwestycji wynosi 30,79 %, co jest zgodne z §18 ust. 3 pkt. 1 w/w planu zagospodarowania przestrzennego, który dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 27 MW ustala minimalny wskaźnik udziału powierzchni biologicznie czynnej 25%. 
Jednocześnie informuję, iż organem uprawnionym do sprawdzania zgodności wykonania inwestycji z zatwierdzonym projektem budowlanym oraz przeprowadzania czynności kontrolnych jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Szanowny Panie, powiedział pan że sygnalizacja świetlna Przy ul Sobieskiego nie będzie miała głosu w czasie ciszy nocnej. Ale mógłby pan zwrócić uwagę ,że w niektórych miejscach ta sygnalizacja głosowa się psuje, a w niektórych jest już zepsuta. Na pewno zauważył pan ,że na niektórych światłach są przyciski. Na jednym przejściu nie działają. Mam też jeszcze jedno pytanie co do ulicy Sobieskiego. Dlaczego na tym Przebudowanym odcinku jest tak dużo świateł (dot. samochodów)? Bardzo proszę o szybką odpowiedź.
(Piotr, 19.11.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Piotrze, dziękujemy za zgłoszenie. Sygnalizacja jest na bieżąco monitorowana przez konserwatora, który usuwa wszelkie usterki. Wizja lokalna w dniu 24 listopada wykazała, że sygnalizatory działają prawidłowo.
Jeśli chodzi o liczbę świateł na ul. Sobieskiego, to jest ona zgodna z zaprojektowaną organizacją ruchu na tej drodze. Celem nadrzędnym jest tu bezpieczeństwo użytkowników ulicy, zarówno pieszych, jak i zmotoryzowanych. 
Warto dodać, że uwzględniając uwagi naszych mieszkańców przeprowadziliśmy badania ruchu i na ich podstawie zleciliśmy opracowanie nowego programu sterującego sygnalizacją. Zostanie on wdrożony w najbliższym czasie.
>

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego