<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) A co z wynikami naboru z dnia 31 stycznia na stanowisko Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie? Bo na stronie również na ten temat nie ma żadnej informacji (Pracownik, 07.06.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Komisja na posiedzeniu w dniu 1 lipca 2010 r. ustaliła, iż żadna z proponowanych koncepcji pracy na stanowisku dyrektora nie spełnia kryteriów dotyczących piastowania stanowiska dyrektora i funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Legionowie określonych przez komisję na posiedzeniu. W związku z tym komisja nie wybrała żadnego z pośród dwóch kandydatów aplikujących na wymienione stanowisko. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Witam, pytanie dotyczy przebudowy ul. Sobieskiego w Legionowie, czy musi dojść do wypadku...prawdopodobnie śmiertelnego żeby na uliczce osiedlowej równoległej do Sobieskiego ktoś pomyślał i ułożył tzw "śpiących policjantów"?. Czy w wyniku remontu i zaistniałych zniszczeń w wyniku wzmożonego ruchu przewidziany jest remont uliczki równoległej do Sobieskiego? Czy i gdzie należy zgłosić zapchane studzienki wody opadowej? (Arek, 04.06.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Arku, Ulica równoległa do remontowanej obecnie ul. Sobieskiego przy budynku Sądu Rejonowego, jest drogą wewnętrzną, na której na czas objazdu został dopuszczony ruch samochodowy. Zarządcą tej drogi jest SML-W w Legionowie i właśnie do zarządcy należy zwrócić się o ustawianie ograniczników prędkości czy remont ulicy. Jeśli chodzi o studzienki - odprowadzaniem wód opadowych ze wszystkich ulic w Legionowie zajmuje się Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Legionowo, tel. 22 766 40 28. |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Chciałam się dowiedzieć czemu na stronie powiatu nie ma aktualnych oświadczeń majątkowych radnych, kierowników itp. W innych gminach powiatu sytuacja jest przejrzysta i aktualizowana corocznie... (Kasia, 04.06.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowna Pani Kasiu, Kwestię oświadczeń majątkowych reguluje art 25 c i 25 d Ustawy o Samorządzie Powiatowym (Dz. u. 2001 nr 142 poz. 1592 ze zm.). Zgodnie z tym określony jest katalog osób, które mają złożyć oświadczenia - radni, członkowie zarządu powiatu, sekretarz powiatu, skarbnik powiatu, kierownik jednostki organizacyjnej powiatu, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego powiatową osobą prawną, oraz osoba wydająca decyzje administracyjne określone przez ustawę treści w terminie do 30 kwietnia za rok poprzedni lub w innych przewidzianych ustawą sytuacjach. Ustawodawca określą też podziały, do których oświadczenia są składane oraz zakres ich zadań, w tym obowiązku dokonania analizy treści oświadczeń. Żadne przepisy ustawy nie regulują terminu opublikowania oświadczeń choć art. 25c ust. 12 rozstrzyga do kiedy Rada Powiatu ma być zapoznana z informacją nt. Oświadczeń majątkowych złożoną przez powiat zobowiązany do analizy tych oświadczeń. Termin ten to 30 października danego roku. Taka konstrukcja przepisu sprawia, że należy uznać, iż powiat musi przede wszystkim dokonać analizy tych oświadczeń i niezwłocznie po dokonaniu tejże analizy powinień podjąć stosowne kroki prawne np.: skierować do dyrektora urzędu kontroli skarbowej wniosek o kontrolę jej oświadczeni majątkowego, a jeżeli nie stwierdzi nieprawidłowości, przesłać 1 egz. oświadczenia do urzędu skarbowego i następnie lub równolegle opublikować treść oświadczenia w BIP. Oświadczenia, o które Pani pyta są w trakcie dokonywania przedmiotowej analizy. Prognozowany czas jej zakończenia to ok. 2 tygodnie. Mam nadzieję, że zaraz po tym oświadczenia majątkowe zostaną zamieszczone na stronie BIP Starostwa Powiatowego. Artur Borkowski, Sekretarz Powiatu |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Dlaczego Starostwo nie posiada funkcji pobierania wzorów dokumentów np. wniosków obowiązujących w Wydziale Komunikacji? (Dariusz, 04.06.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Panie Dariuszu, Wszystkie wnioski, nie tylko o wydanie prawa jazdy, ale i dotyczące pozostałych spraw załatwianych przez administrację powiatową, znajdują się w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.powiat-legionowski.pl w zakładce: „Jak załatwić sprawę”. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Ulica Sobieskiego jest remontowana, objazd poprowadzono wzdłuż sądu,gdzie zdjęto znaki B-2 "zakaz wjazdu" oraz D-46 "droga wewnętrzna". Jadąc od ul. Husarskiej przed skrzyżowaniem z ul. Rycerską po lewej stronie jezdni stoi znak A-7 "ustąp pierwszeństwa", po prawej stronie go nie ma. Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych mówi, iż znak ustawiony po lewej stronie jezdni jest tylko powtórzeniem znaku ustawionego po prawej stronie. Ponieważ tego po prawej stronie nie ma, stoi on sobie a muzom. Tym samym skrzyżowanie z ul. Rycerską te jest równorzędne. Jednak nie do końca. Jeżdżący ul. Rycerską kierowcy mają wbity głęboko w pamięć stojący tam od dawna znak D-46 i nie zauważają jego braku. W przypadku zderzenia policja ukarze kierowcę jadącego ul. Rycerską. Moje pytanie jest takie: Czy przed zdjęciem znaku D-46 nasi dzielni radni podjęli uchwałę nadającą temu objazdowi status drogi gminnej? Samo zdjęcie znaku D-46 tego nie czyni, a jeśli tylko to zrobiono to szkoda mi słów. (Sławek, 04.06.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie, ulica równoległa do ul. Sobieskiego przy budynku Sądu Rejonowego, jest drogą wewnętrzną, na której na czas objazdu został dopuszczony ruch samochodowy. Zarządca tej drogi - SML-W w Legionowie, pod koniec czerwca br. wydał zgodę na oznakowanie pionowe drogi i 23 czerwca br. wprowadziliśmy poprawne oznakowanie ul. Rycerskiej z drogą wewnętrzną. Tym samym na ul. Rycerskiej wprowadzono pierwszeństwo przejazdu, ustawiając znaki D-1 (Droga z pierwszeństwem), natomiast podporządkowano drogę wewnętrzną przy Sądzie, w stosunku do ul. Rycerskiej, stawiając znak A-7 (ustąp pierwszeństwa). |
Pytanie: (kategoria: Inne) Dzień dobry! Zwracam się z prośbą o informacje nt. przekształcenia działki budowlanej z użytkowania wieczystego w prawo własności W 2001 r kupiłam grunt od Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Jadwisinie /opłaty za użytkowanie wieczyste pobiera ANR/ Z uwagi na drastyczne podwyżki opłat jestem zainteresowana wykupem gruntu. Uprzejmie proszę o szczegółowe informacje jakie dokumenty muszę złożyć do urzędu oraz jak kształtować będą się opłaty Z góry dziękuję za pomoc (Marianna Stefaniak, 30.05.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowna Pani Marianno, Do dokonania przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności niezbędne są: 1.Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności zawierający określenie nieruchomości której dotyczy, podpisany przez wszystkich współużytkowników. 2.Aktualny odpis z Księgi Wieczystej prowadzonej dla działki, której dotyczy wniosek – oryginał. 3.Kopia aktu notarialnego, którym ustanowiono użytkowanie wieczyste poświadczona za zgodność z oryginałem - oryginał do wglądu. 4.Opłatę za przekształcenie ustala się na podstawie operatu szacunkowego zawierającego wycenę nieruchomości i związaną z nią wycenę przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności. Operaty szacunkowe są zlecane do wykonania po wpłynięciu wniosku o przekształcenie i są wykonywane dla każdej nieruchomości indywidualnie. Wycena zależy od wielu różnych czynników takich jak między innymi wielkość działki, jej położenie, uzbrojenie w media itd. Dlatego też nie jest możliwe określenie, z góry przed dokonaniem wyceny, kosztów przekształcenia. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Witam, Pana Starostę. Sprawa nie tyczy się imprezy którą Pan organizuje, lecz terenu którym Pan zarządza. Mianowicie, od kilku lat organizowane jest Rally Legionowo, na rynku miejskim, natomiast ja obserwuję budowę ulicy Sobieskiego, szczególnie odcinek od Rycerskiej do Piłsudskiego. Rozwiązania tam zastosowane stanowiły by ciekawe przeszkody dla uczestników tej imprezy. Być może nie jest to Carowa, ale mogła by się stać taką ulicą dla legionowa. Dodatkowy plus, to pobliski plac targowy który pomieścił by auta załóg, oraz możliwe było by tam rozegranie jakiegoś toru. Teraz do sedna. Czy była by możliwość by Rally Legionowo odbywało się na Sobieskiego? (Kierowca-rajd, 27.05.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Kierowco, Myślę, że w przyszłości organizatorzy Rally Legionowo wezmą pod uwagę ul. Sobieskiego. Oczywiście zorganizowanie tego rajdu na budowanej drodze nie byłoby możliwe ze względów bezpieczeństwa. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.