<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Panie Starosto! W ciągu ostatnich dni miałem możliwość porównania stanu dróg w Ciechanowie, Nasielsku i oczywiście w Legionowie. Niestety drogi legionowskie, niezależnie czy to krajowe czy powiatowe są w stanie tragicznym. Dziury w innych miastach też się na wiosnę pojawiają, ale tam się je nie naprawia kiedy pada deszcz, by po kilku tygodniach dziury były jeszcze większe. Na czym polega specyficzne ,,szczęście" do dróg w tak opłakanym stanie? Kiedy zostanie naprawiony odcinek około 20 metrów ulicy Strużańskiej na skrzyżowaniu z Zegrzyńską, który aktualnie nie nadaje się do jazdy na całej szerokości? (Rafał, 25.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Pani Rafale, Dziękujemy za przesłanie Pana opinii i informację. Ul. Strużańską jest drogą kategorii wojewódzkiej i jej zarządcą jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Podjęliśmy interwencję w sprawie remontu opisanego odcinka drogi przy ul. Strużańskiej. Jak poinformował nas przedstawiciel MZDW w Warszawie, w niedługim czasie zostanie przeprowadzony remont cząstkowy nawierzchni opisywanej drogi. Kompleksowa przebudowa wymienionego odcinka drogi wojewódzkiej zostanie zrealizowana wraz z przebudową drogi krajowej 61 ul. Zegrzyńskiej. Z informacji jakie posiadam wynika, że warszawski oddział GDDKiA planuje rozpocząć realizację III odcinka inwestycji (od wiaduktu w Legionowie do Michałowa-Reginowa) pod koniec bieżącego roku. Drogi zbudowane zgodnie ze sztuką budowlaną, posiadające odpowiednią podbudowę, nawierzchnię i odwodnienie, mają określony okres eksploatacji, który wynosi dla nowych i przebudowywanych dróg do 20 lat a dla remontowanych do 10 lat i nie powinny w nich powstawać ubytki. Te drogi, na których najczęściej pojawiają się dziury są drogami od lat nie przebudowywanymi gruntownie, w związku z tym utraciły swoje parametry techniczne na skutek np. wzmożonego ruchu. Jedynym zasadniczym rozwiązaniem jest oczywiście przebudowa drogi i zapewnienie prawidłowego odwodnienia. Paradoksalnie, na terenach wiejskich o wiele łatwiej jest utrzymać w odpowiednim stanie drogę, jeśli została prawidłowo zbudowana, bowiem odwodnienie tych dróg następuje w oparciu o pobocza lub rowy przydrożne. Na terenach miejskich rowy przydrożne nie istnieją, zaś krawężniki zatrzymują wodę w granicach drogi. W związku z tym, jeśli nie ma zbudowanego odpowiedniego systemu kanalizacji deszczowej, drogi te zużywane są o wiele szybciej. Jeśli chodzi o drogi powiatowe, podjąłem w tym roku decyzję, którą być może uzna Pan za niesłuszną, by drogi naprawiać niezwłocznie po tym, jak temperatura wzrośnie powyżej zera, niezależnie od opadów i roztopów. Takie działania rozpoczęły się już ok. 3 - 4 tygodni temu. Wypompowano wodę z dziur w nawierzchni i zabezpieczono ubytki. Oczywiście, wygodniej byłoby poczekać kilka tygodni do momentu, kiedy śnieg stopnieje i woda z dróg, a tym samym z powstałych ubytków ustąpi. Remont mógłby być wówczas bardziej efektywny, uważam jednak, że funkcjonowanie dróg powiatowych z tak głębokimi ubytkami przez kilka tygodni bez ich zabezpieczenia, powodowałoby zagrożenie w ruchu drogowym. Zatem zarówno decyzja jak i działania zostały podjęte niezwłocznie. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Witam pana prezydencie powiatu. Może przewodniczący będzie bardziej na miejscu. Nigdzie na stronie powiatu nic nie mogę znaleźć o trasie olszynki grochowskiej oraz o budowie tz. obwodnicy legionowa znaną jako Trasa mostowa. Oto pytania panie starosto: 1) Kiedy zostanie zbudowany most w Jabłonnie? I czy powstanie razem z trasą czy tylko do pierwszego węzła. 2) Jeśli trasa powstanie tylko do pierwszego węzła, to kiedy powstanie dalszy ciąg? 3) TOG jako doskonała obwodnica legionowa będzie tylko jak będzie TM O ile TOG jest chyba wojewódzki to czy TM buduje powiat? Była by to także doskonała możliwość skomunikowania gmin w powiecie. Z Jabłonna do Wieliszewa w parę chwil. Co by odciążyło inne powiatowe drogi oraz miejskie. 4) Do budowy Sobieskiego: Czemu na tablicy informacyjnej będącej w przetargu jako inwestora pokazuje się logo powiatu a niema herbu miasta Legionowo które to także finansuje? Czy nie jest o tak że starostwo wstydzi się miasta? Lub próbuje ukryć udział miasta Legionowo w tej inwestycji? (Madej Stanisław, 24.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Stanisławie, zarówno Trasa Olszynki Grochowskiej jak i Trasa Mostowa są przedsięwzięciami planowanymi w latach 70-tych na naszym terenie. Wówczas z definicji wszystkie drogi miały charakter dróg budowanych przez jednostki podległe Ministerstwu. Obecny podział na zarządców dróg sprawia, że dzisiaj zarządzanie drogami jest przyporządkowane Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, bądź zarządowi województwa, lub powiatowi czy gminie. Jeśli chodzi o TOG i TM, w tej chwili żaden z zarządców nie podejmuje się realizacji tych inwestycji. GDDKiA nie zamierza, mimo usilnych starań Gminy Legionowo i Powiatu Legionowskiego, wpisywać tych przedsięwzięć do planów realizacyjnych w najbliższych latach. Uważam, że powstanie zarówno Trasy Mostowej jak i Trasy Olszynki Grochowskiej jest strategicznie ważnym przedsięwzięciem dla rozwoju regionu powiatu legionowskiego i jego najbliższego otoczenia, w związku z tym będziemy podejmować dalsze kroki zmierzające do przekonania decydentów o tym, że obie drogi są potrzebne. Jeśli chodzi o TOG udało się uzyskać pozytywną opinię Wojewody Mazowieckiego w tym zakresie. Wojewoda wystąpił z inicjatywą przedłużenia trasy S-17, która spełniłaby podobną rolę jak TOG. Patronujemy też wszelkim przedsięwzięciom zmierzającym do uzgodnienia przebiegu tej trasy zarówno na terenie Gminy Nieporęt jak i Gminy Wieliszew. Jeśli chodzi o ulicę Sobieskiego, jest to przedsięwzięcie finansowane z trzech źródeł: z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych, przez Gminę Legionowo i Powiat Legionowski. Jednakże inwestorem w sensie prawa budowlanego jest Powiat Legionowski, który tą inwestycję prowadzi. Jesteśmy dumni z tego, że miasto Legionowo dofinansowuje to przedsięwzięcie, chociaż jest to wyrazem proinwestycyjnej polityki miasta. Oczywiście nie zamierzamy ukrywać udziału miasta Legionowa w tej inwestycji, wręcz przeciwnie – jest dla nas zaszczytem, że miasto wspiera inwestycje realizowane przez powiat |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto! 2 stycznia 2010 roku przesłałem na Pana adres informację o umieszczeniu przez nieodpowiedzialnego naszego rodaka napisu "UE Won" na tablicy informującej o współfinansowaniu remontu drogi 1820W ze środków UE. Zamieścił Pan na stronie internetowej odpowiedź, że tablica zostanie wyczyszczona. Lecz mimo upływu blisko 6 tygodni nic się nie zmieniło w tej sprawie. Panie Starosto, danych publicznie obietnic należy dotrzymywać, aby być szanowanym przez wyborców. Proszę opóźnienia w załatwieniu tej sprawy nie tłumaczyć zimą lub nawałem zadań służb drogowych powiatu. Liczę na szybką reakcję i pozdrawiam – Aleksander. (Aleksander, 23.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Aleksandrze, dziękuję za Pana czujność, tablica zostanie zdemontowana w celu wymiany, gdyż użycie środków czyszczących okazało się nie wystarczające. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto. wokół planowanej przebudowy ulicy Sobieskiego narosło wiele niejasności. Do dnia dzisiejszego nie wiadomo czy i jak bardzo inwestycja uszczupli powierzchnie targowiska. co będzie z kupcami których stanowiska handlowe zostaną zlikwidowane? (Krzysztof, 20.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Krzysztofie, szczegółowy zakres inwestycji przedstawiony został w dokumentacji przetargowej (załącznik poniżej) na oficjalnej witrynie internetowej www.powiat-legionowski.pl. Kolejno otwieramy: na niebieskim górnym pasku - przetargi; przetargi zakończone, Treść przetargu: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1825W, 1. Projekt wykonawczy przebudowy drogi... (Rys.1.pdf) Dodatkowe informacje uzyskać można bezpośrednio w Wydziale Inwestycji i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Legionowie lub pod nr telefonu 22 764 0 512, -514. Sobieskiego |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Witam Czy w związku z prowadzoną kampanią "Dołącz do nas!" związaną z wpływami z podatków czy istnieje możliwość zwolnienia osób meldujących się z opłaty za Prawo Jazdy ewentualnie zastosowanie ulgi? Pozdrawiam Piotrek (Piotr R., 18.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Pani Piotrze, W chwili obecnej zlecone zostało sporządzenie opinii prawnej w tym zakresie. Jeśli decyzja zostanie podjęta, poinformujemy Państwa na oficjalnej witrynie www.powiat-legionowski.pl. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) kto wygrał przetarg na budowę Sobieskiego? (WHAY, 16.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Przetarg (nr ogłoszenia: 256487 – 2009 z dnia 30.12.2009) na przebudowę drogi powiatowej Nr 1825W - ul. Jana III Sobieskiego w Legionowie został unieważniony w dniu 08.02.2010. W związku z powyższym ogłosiliśmy powtórnie przetarg w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi powiatowej nr 1825W w Legionowie (nr ogłoszenia: 44260 – 2010 z dnia 17.02.2010). Dane dotyczące tego przetargu znaleźć można w BIP-ie na stronie www.bip.powiat-legionowski.pl w zakładce „przetargi”. Termin składania ofert to 2 marca 2010 do godz. 11.00. Tego samego dnia o godzinie 11.30 oferty zostaną otwarte. Zapraszam zatem do zapoznania się z wynikami rozstrzygniętego przetargu w marcu. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Wielce Szanowny Panie Starosto! Przed kilkunasty laty po ciężkiej zimie Narew rozpanoszyła się w Pułtusku, zaś Bug był bezwzględny dla okolic Popowa i Kani Polskiej. Po tym zdarzeniu przed mostem w Zegrzu rozpoczęła pracę głębinowa pogłębiarka z WZEK Warszawa, zaś na Bugu na wysokości Kani w miejscu, gdzie Bug spowalnia swój bieg i gromadzą się osady pracowała mniejsza pogłębiarka. Od kilku lat tych profilaktycznych prac się już nie prowadzi. W tym miejscu powstała wyspa, zaanektowana mocno przez ptaki wodne. Mam zatem pytanie do Szanownego Pana, czy przerwanie pogłębiania głównego nurtu w Zalewie Zegrzyńskim wynika z uspokajających danych z monitoringu dna rzeki, czy raczej z naszego narodowego optymizmu, że "Jakoś to będzie" ? W jaki sposób my, mieszkańcy tych okolic mamy się zachowywać w tym drugim przypadku i jak możemy ewentualnie pomóc - tak by nie przeszkadzać? (Grzegorz, 10.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Grzegorzu, Wszelkie prace dotyczące utrzymania Jeziora Zegrzyńskiego oraz wpadających do niego rzek należą do zadań zarządcy Jeziora Zegrzyńskiego - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Zarządu Zlewni Narwi w Dębem. Prace tego typu zlecone są przez zarządcę wód na podstawie przetargu publicznego, oczywiście po zabezpieczeniu odpowiednich środków w budżecie. Wiemy, że RZGW mimo kilkuletnich starań nie może uzyskać z budżetu państwa dotacji na ten cel, zwłaszcza jeśli chodzi o pogłębienie ujścia Bugu. RZGW przygotował natomiast projekt, na który chce uzyskać dofinansowanie z funduszy unijnych i ten projekt jest oczywiście wspierany przez Powiat Legionowski. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.