<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto! Proszę o wyjaśnienie z czego wynika brak nadzoru służb drogowych powiatu nad wyremontowaną przy współudziale środków finansowych UE drogą powiatową Jabłonna - Olszewnica? Mimo zgłaszenia uszkodzeń chodników na tej drodze w obrębie Chotowowa (ul. Partyzantów i Kordeckiego)służby drogowe powiatu nie spowodowały usunięcia usterek (droga jest w okresie gwarancyjnym). Ostatnie zgłoszenie ze szczegółowym wyszczególnieniem uszkodzeń, które wręcz zagrażają ludziom, przekazałem p. Kosteckiemu z podległego Panu referatu w dniu 18.05.09 (tel. wew. 513). Proszę o spowodowanie właściwej reakcji służb drogowych powiatu co może zapobiec nieszczęśliwym wypadkom w ruchu pieszych. Przy okazji - proszę nakazać właściwe umocowanie znaków drogowych na tej drodze i oczyszcenie przepustów odwadniających oraz okresową kontrolę jej stanu technicznego. Pozdrawiam. (Aleksander Łukasik, 22.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Dziękuję za sygnały dotyczące usterek w drodze powiatowej nr 1820W Olszewnica - Chotomów - Jabłonna. Podległe mi służby kontrolują i nadzorują drogi kategorii powiatowej w sposób ciągły i podejmują stosowne działania. Wymaga to niekiedy więcej czasu między innymi na przeprowadzenie procedury wybrania wykonawcy zgodnie z przepisami. Uszkodzenia powstałe w chodniku są już obecnie naprawiane i powinny się zakończyć do połowy czerwca. Janusz Kubicki, Wicestarosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto, W Pana spotach wyborczych pojawia się „kiełbasa wyborcza” w postaci powrotu do koncepcji „trasy mostowej”. Osobiście uważam, że nie jest to kiełbasa wyborcza, ale „jad kiełbasiany” zafundowany mieszkańcom Chotomowa i Jabłonny. Jak mniemam Pan Starosta jako osoba odznaczona medalem „za zasługi dla obronności kraju” doskonale zna działanie tej substancji. W zwiazku z powyższym chciałbym zapytać: 1. Jaki cel dla lokalnej infrastruktury i mieszkańców (ktorych interesy przede wszystkim powinien Pan reprezentować) ma reaktywowanie projektu sprzed 40 lat. 2. Jakie korzyści komunikacyjne (dla lokalnej społeczności) w Pana opinii ma przynieść przedmiotowe rozwiązanie - czy połączenie z Łomiankami przez wirtualny most i wprowadzenie tak dużego nasilenia ruchu do centrum miejscowości która i tak ma problemy z lokalną infrastrukturą drogową jest dobrym pomysłem? 3. Czy promując ten projekt brał Pan pod uwagę obecną strukturę zabudowy w Chotomowie i Jabłonnie i jaki ta trasa będzie miała wplyw na rozwój tych miejscowości. Z niecierpliwością czekam na merytoryczne odpowiedzi na pytania nurtujace większość mieszkańców tych miejscowości z poważaniem Andrzej mieszkaniec Chotomowa (Andrzej, 22.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: 1. Moim zdaniem jest to niezbędne dla zapewnienia mieszkańcom dogodnego dojazdu z domu do pracy i z powrotem, wliczając tu również mieszkańców Jabłonny i Chotomowa. A niezbędne jest dlatego, że od 100 lat nie powstała w naszym regionie żadna nowa droga łącząca nas z Warszawą i aglomeracją. A mieszkańców i samochodów trochę w tym czasie przybyło. Przebudowy istniejących dróg moim zdaniem nie wystarczą na długo. Choć do 2012 roku ma zostać oddany do użytku Most Północny, to niestety nie rozwiąże to problemu dojazdu do pracy w Warszawie, jako że zaraz potem planowane jest wyłączenie z ruchu z powodu remontu Mostu Grota, który po remoncie stanie się mostem autostradowym i przejmie ruch tranzytowy. Tak naprawdę więc potrzebujemy jeszcze jednego mostu. W tej sytuacji powrót do projektu budowy Trasy Mostowej, która ma połączyć Łomianki i Legionowo, prowadząc przez Jabłonnę i Chotomów do Zegrza, wydaje się niezbędne. Projektanci przewidując rozwój aglomeracji warszawskiej postulowali to połączenie 40 lat temu. Dziś jest ono znacznie bardziej potrzebne. 2. Postulowana Trasa Mostowa nie przebiega przez centrum żadnej miejscowości, ale na skraju Jabłonny i Chotomowa. Dziś przez centrum Jabłonny przebiega droga krajowa 61 o znacznie większym znaczeniu niż Trasa Mostowa. Nowe połączenie tworząc alternatywę podzieli ruch w dwóch kierunkach. 3. O trasie tej mówi się od czterdziestu lat, więc mieszkańcy terenów przyległych do postulowanego jej przebiegu podejmowali decyzje o zamieszkaniu właśnie w tym miejscu ze świadomością możliwości jej powstania. Jeśli jednak budowa Trasy Mostowej okazałaby się zbyt trudna, to może łatwiejszy w realizacji okaże się jakiś inny wariant. Na przykład droga ekspresowa S17, przebiegająca na trasie z Kijowa przez Lublin do Warszawy mogłaby zostać przedłużona do Legionowa i Modlina w kierunku S7 do Gdańska. Wojewoda Jacek Kozłowski już ogłosił zainteresowanie tą inwestycją i teraz, na poziomie powiatów, powinny zostać podjęte ustalenia lokalizacyjne, o co zabiegam. Jeśli chodzi o rozwój Chotomowa i Jabłonny, to z pewnością budowa nowej drogi stałaby się ważnym impulsem rozwoju tych miejscowości. Z pewnością przybyłoby tu chętnych do zamieszkania. Gmina poprzez plan zagospodarowania określiłaby charakter zabudowy. Generalnie, w obecnym stanie prawnym, w oparciu o specustawy inwestor budujący drogę nie musi uwzględniać stanowiska mieszkańców ani władz lokalnych. Zachęcam wszystkich do debaty o postulowanych trasach od co najmniej trzech lat, żebyśmy nie zostali zaskoczeni kiedyś tym, że ktoś za nas podejmie decyzję. Powinniśmy odpowiedzialnie rozważyć wszystkie warianty przebiegu nowych dróg, które są potrzebne zarówno nam jak i naszym sąsiadom. Nie chowajmy głowy w piasek, ale próbujmy rozwiązywać problemy. Korzystajmy z doświadczeń mieszkańców Łomianek, którzy 5 lat oprotestowywali różne przebiegi S7, aż GDDKiA i wojewoda podjęli sami decyzję. Chcę wywołać poważną dyskusję, bo bez określenia którędy będą przebiegać główne drogi nie da się racjonalnie planować rozwoju naszych miejscowości. Nie uważam, że tylko moje poglądy są słuszne. Chętnie podyskutuję z argumentami ludzi mających inne zdanie. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto, W Pana spotach wyborczych pojawia się „kiełbasa wyborcza” w postaci powrotu do koncepcji „trasy mostowej”. Osobiście uważam, że nie jest to kiełbasa wyborcza, ale „jad kiełbasiany” zafundowany mieszkańcom Chotomowa i Jabłonny. Jak mniemam Pan Starosta jako osoba odznaczona medalem „za zasługi dla obronności kraju” doskonale zna działanie tej substancji. W zwiazku z powyższym chciałbym zapytać: 1. Jaki cel dla lokalnej infrastruktury i mieszkańców (ktorych interesy przede wszystkim powinien Pan reprezentować) ma reaktywowanie projektu sprzed 40 lat. 2. Jakie korzyści komunikacyjne (dla lokalnej społeczności) w Pana opinii ma przynieść przedmiotowe rozwiązanie - czy połączenie z Łomiankami przez wirtualny most i wprowadzenie tak dużego nasilenia ruchu do centrum miejscowości która i tak ma problemy z lokalną infrastrukturą drogową jest dobrym pomysłem? 3. Czy promując ten projekt brał Pan pod uwagę obecną strukturę zabudowy w Chotomowie i Jabłonnie i jaki ta trasa będzie miała wplyw na rozwój tych miejscowości. Z niecierpliwością czekam na merytoryczne odpowiedzi na pytania nurtujace większość mieszkańców tych miejscowości z poważaniem Andrzej mieszkaniec Chotomowa (Andrzej, 22.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: 1. Moim zdaniem jest to niezbędne dla zapewnienia mieszkańcom dogodnego dojazdu z domu do pracy i z powrotem, wliczając tu również mieszkańców Jabłonny i Chotomowa. A niezbędne jest dlatego, że od 100 lat nie powstała w naszym regionie żadna nowa droga łącząca nas z Warszawą i aglomeracją. A mieszkańców i samochodów trochę w tym czasie przybyło. Przebudowy istniejących dróg moim zdaniem nie wystarczą na długo. Choć do 2012 roku ma zostać oddany do użytku Most Północny, to niestety nie rozwiąże to problemu dojazdu do pracy w Warszawie, jako że zaraz potem planowane jest wyłączenie z ruchu z powodu remontu Mostu Grota, który po remoncie stanie się mostem autostradowym i przejmie ruch tranzytowy. Tak naprawdę więc potrzebujemy jeszcze jednego mostu. W tej sytuacji powrót do projektu budowy Trasy Mostowej, która ma połączyć Łomianki i Legionowo, prowadząc przez Jabłonnę i Chotomów do Zegrza, wydaje się niezbędne. Projektanci przewidując rozwój aglomeracji warszawskiej postulowali to połączenie 40 lat temu. Dziś jest ono znacznie bardziej potrzebne. 2. Postulowana Trasa Mostowa nie przebiega przez centrum żadnej miejscowości, ale na skraju Jabłonny i Chotomowa. Dziś przez centrum Jabłonny przebiega droga krajowa 61 o znacznie większym znaczeniu niż Trasa Mostowa. Nowe połączenie tworząc alternatywę podzieli ruch w dwóch kierunkach. 3. O trasie tej mówi się od czterdziestu lat, więc mieszkańcy terenów przyległych do postulowanego jej przebiegu podejmowali decyzje o zamieszkaniu właśnie w tym miejscu ze świadomością możliwości jej powstania. Jeśli jednak budowa Trasy Mostowej okazałaby się zbyt trudna, to może łatwiejszy w realizacji okaże się jakiś inny wariant. Na przykład droga ekspresowa S17, przebiegająca na trasie z Kijowa przez Lublin do Warszawy mogłaby zostać przedłużona do Legionowa i Modlina w kierunku S7 do Gdańska. Wojewoda Jacek Kozłowski już ogłosił zainteresowanie tą inwestycją i teraz, na poziomie powiatów, powinny zostać podjęte ustalenia lokalizacyjne, o co zabiegam. Jeśli chodzi o rozwój Chotomowa i Jabłonny, to z pewnością budowa nowej drogi stałaby się ważnym impulsem rozwoju tych miejscowości. Z pewnością przybyłoby tu chętnych do zamieszkania. Gmina poprzez plan zagospodarowania określiłaby charakter zabudowy. Generalnie, w obecnym stanie prawnym, w oparciu o specustawy inwestor budujący drogę nie musi uwzględniać stanowiska mieszkańców ani władz lokalnych. Zachęcam wszystkich do debaty o postulowanych trasach od co najmniej trzech lat, żebyśmy nie zostali zaskoczeni kiedyś tym, że ktoś za nas podejmie decyzję. Powinniśmy odpowiedzialnie rozważyć wszystkie warianty przebiegu nowych dróg, które są potrzebne zarówno nam jak i naszym sąsiadom. Nie chowajmy głowy w piasek, ale próbujmy rozwiązywać problemy. Korzystajmy z doświadczeń mieszkańców Łomianek, którzy 5 lat oprotestowywali różne przebiegi S7, aż GDDKiA i wojewoda podjęli sami decyzję. Chcę wywołać poważną dyskusję, bo bez określenia którędy będą przebiegać główne drogi nie da się racjonalnie planować rozwoju naszych miejscowości. Nie uważam, że tylko moje poglądy są słuszne. Chętnie podyskutuję z argumentami ludzi mających inne zdanie. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Szanowny Panie Starosto. Droga z Chotomowa do Olszewnicy Starej oznakowana jest znakami B-33 „40” i B-25 „zakaz wyprzedzania”. B-33 dotyczy zakrętu, na którym nigdy nie widziałem żadnego wypadku czy kolizji pomimo iż przed przebudową drogi było można tu jechać 90 km/h. B-25 obowiązuje od zakrętu do niemal granicy Olszewnicy na odcinku prostym o doskonałej widoczności, gdzie ruch pieszych i rowerów został skierowany poza jezdnię na ścieżkę rowerowo-pieszą. Moje pytanie brzmi: jaki jest powód usytuowania tam tych znaków i jakie statystyki wypadkowe uzasadniają ich posadowienie w tym miejscu? Czy tylko po to, aby dzielnicowy z Jabłonny pisał mandaty za B-25? Pomijam fakt,że mnóstwo rowerzystów nie korzysta z wybudowanej za z pewnością niemałe pieniądze ścieżki, nie stosując się notabene do obowiązującego na jezdni znaku B-9 „zakaz ruchu rowerów”. (Sebastian, 21.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie, dziękuję za wniesione uwagi do obowiązującej organizacji ruchu na drodze powiatowej nr 1820W Olszewnica - Chotomów - Jabłonna. Znaki drogowe, które obowiązują na w/w drodze ustawione zostały zgodnie z zatwierdzoną organizacją ruchu, po uprzednim zaopiniowaniu przez policję. Każdy zarządca ruchu dokonuje analizy funkcjonowania i zasadności istniejącej organizacji ruchu biorąc pod uwagę zmianę specyfiki między innymi: natężenia ruchu, rodzaju pojazdów, bezpieczeństwa, kolizji i wypadków drogowych, sposobu zagospodarowania terenów przyległych do drogi. Po wnikliwym przeanalizowaniu przedstawionej przez Pana sytuacji podejmiemy działania korygujące, zmierzające do zastosowania ograniczeń zakazu nie wykraczających ponad miarę. Janusz Kubicki, Wicestarosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Witam pana Starostę. Czy można uruchomić połączenie kolejowe z Wodociągów w Wieliszewie do Legionowa, a może do Warszawy?. Organizując przy tym poprzeczne dowozy PPKS S.A z okolicznych miejscowości. Pozdrawiam serdecznie. Krzysztof z Wieliszewa (Krzysztof, 17.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Panie Krzysztofie Bardzo się cieszę z tego, że zadał Pan takie pytanie, jestem przekonany, że prędzej czy później takie połączenie kolejowe powstanie, musimy tylko przebrnąć przez procedury przekazania terenu leżącego pod torami bocznicy kolejowej i terenów przyległych np. dla gminy Wieliszew, następnie przekazać infrastrukturę kolejową w zarząd PKP, znaleźć przewoźnika, który będzie obsługiwał tę linię, a najważniejsze znaleźć pieniądze na realizację tych zadań. Wśród Wójtów znalazłem pełną akceptację dla tych pomysłów, odbyliśmy już kilka wspólnych spotkań w tej sprawie. Janusz Kubicki, Wicestarosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Inne) Dzień dobry. Panie Starosto, czy ma Pan jakiekolwiek rozeznanie na temat ilości dzieci autystycznych w powiecie, ich leczenia i opieki nad rodzinami tych dzieci? Czy jako przyszły europarlamentarzysta podejmie Pan działania zmierzające w kierunku kompleksowego leczenia tych dzieci i systemowej opieki nad całymi rodzinami w ramach ubezpieczenia? Co dziś robi powiat, aby takie rodziny mogły normalnie funkcjonować (oprócz Zespołu Szkół Specjalnych i Przedszkola na Kwiatowej)? (Ewa, 16.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Nie będę oczywiście pisał na stronie powiatu o swoich planach politycznych. Zapraszam do zadawania pytań na mojej prywatnej stronie. Kwestie przez Panią poruszone możemy omówić tu po 7 czerwca. Powiat przygotowuje w tym zakresie ciekawe projekty. |
Pytanie: (kategoria: Inne) SZANOWNY PANIE czy nie widzi pan konfliktu interesu w spotkaniu się z mieszkańcami Legionowa (ul.Sobieskiego) 19.05.2009,skoro już 07.06.2009 będzie pan jednym z kandydatów do parlamentu europejskiego? z poważaniem Wyborca (Marek, 16.05.2009 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Spotkanie 19 maja dotyczyło przebudowy ul. Sobieskiego. Z powodu mojego uczestnictwa w kampanii nie zamierzam rezygnować z wypełniania swoich obowiązków, choć oczywiście mam na nie mniej czasu. Wykorzystuję kilka tygodni urlopu. Jeśli Pan uczestniczył w spotkaniu, wie Pan, że tematy wyborcze nie były tam poruszane i spotkanie nie miało charakteru kampanii wyborczej. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.