<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inne) Panie Starosto Dlaczego podlegil Panu urzędnicy żądają do każdego z tomów projektu budowlanego instalacji gazowych kopii potwierdzonych „za zgodność” ? W żadnym rozporządzeniu nie ma o tym mowy, również w Prawie Budowlanym. Bardzo proszę o odpowiedź i sprawienie aby dokumentacja projektowa została przyjęta do Referatu Architektury celem wydania decyzji pozwolenia na budowę. (Wojtek, 27.07.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Ponieważ nie podał Pan, kopii jakich dokumentów zażądano od Pana w Referacie Architektury, nie jesteśmy w stanie udzielić precyzyjnej odpowiedzi. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Dzień dobry! Mam następujące pytanie - potrzebuję informavji, broszur, folderów oraz informatorów w celu napisania pracy licencjackiej na temat Powiatu Legionowskiego. Podczas wizyty w starostwie dostałam tylko jakieś mapki, przy czym podczas rozmowy telefonicznej poinformowano mnie, że zostana mi przekazane foldery, infornatory. Co mam zrobić by uzyskać pełne infomacje? (Katarzyna, 25.07.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Zgodnie z informacją, jakiej udzielono Pani w Referacie Promocji i Rozwoju Społecznego, nie dysponujemy obecnie folderem informacyjnym powiatu. W publikacji, którą Pani otrzymała, poza aktualną mapą powiatu, znajdzie Pani opisy naszych terenów. Ponadto, jak Panią poinformowano, szeroki zakres informacji dostępny jest na stronie internetowej powiatu legionowskiego (http://www.powiat-legionowski.pl) oraz witrynach poszczególnych gmin naszego powiatu (linki dostępne na stronie powiatu). |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Co Pan zamierza zrobic, aby poprawic sposob obslugi klienta w wydziale komunikacji (rejestracja pojazdow, wydawanie praw jazdy). Stan obecny jest niedopuszczalny. To nie tylko (choc przede wzystkim) wina obowiazujacych przepisow - to rowniez bledy organizacyjne. Jezeli wziac pod uwage koszt rejestracji pojazdu (lub dowolnej innej czynnosci) to zwiekszenie zatrudnienia jest bezproblemowe. Jezeli ta obsluga jest tak, delikatnie mowiac, powolna, to mniemam, ze dochody z rejestracji przeznacza Pan na inne cele (np wlasna premie?) PS Zmobilizujcie dzial informatyki, do uruchomienia polskich liter na waszych stronach Panie Starosto. Zyskałem nowe doświadczenie życiowe - rejestrację nowego samochodu (kupionego w Polsce) w Wydziale Komunikacji w Starostwie w Legionowie. Pomijam kwestię idiotycznych moim zdaniem przepisów (to nie zależy od Pana). Ale sposób działania Wydziału owszem. A ten jest skandaliczny. 5 godzin stania w kolejce. Teoretycznie można to załatwić przez internet...ale. Po trzech dniach od przesłania internetowego wniosku o rejestrację nie otrzymałem odpowiedzi. To trochę za długo. Można by zarezerwować sobie wcześniej termin - ale wymagane jest podanie numeru nadwozia, a ten się poznaje w momencie odbioru auta. Brak jest jakiejkolwiek informacji o potrzebnych dokumentach i kwotach opłat - czy wywieszenie tego boli? Wymagane są kserokopie dokumentów - czy nie można poinformować o tym wcześniej? Pewnie można, ale wtedy odpadłby dochód z prowadzenia obok usług. Opłaty - bank na miejscu. Super! Ale tylko w tym banku mogę dokonać przelewu, płacąc prowizję! Dlaczego nie mogę tego zrobić wcześniej przelewem ze swojego konta (bez prowizji)? Dlaczego nie mogę skorzystać w Urzędzie z karty płatniczej lub kredytowej? Panie Starosto - albo głupota, albo korupcja! Cały proces zajął mi 5 (pięć!) godzin Moja godzina pracy jest warta kilkadziesiąt złotych. Praca wielu ludzi tracących swój czas w tej samej kolejce - podobnie. Ja wiem, że to nie są Pana pieniądze, tylko nasze, więc Pana to nie dotyczy. Urząd swoje dostanie. I teraz pytanie: co PAN zamierza z tym zrobić? (Krzysztof Matejewski, 20.07.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: W odpowiedzi na Pańskie uwagi dotyczące funkcjonowania Wydziału Komunikacji pragnę nadmienić, że sygnalizowane przez Pana problemy z długim czasem obsługi były podstawą dla wprowadzenia nowego systemu obsługi interesantów (system funkcjonuje w Wydziale Komunikacji od 23 lipca b.r.), umożliwiającego m.in. indywidualne umówienie klienta występującego o rejestrację pojazdu na konkretny dzień i godzinę. Po jego pełnym wdrożeniu (koniec sierpnia 2007) w sposób znaczny poprawi się sprawność i komfort obsługi. Zwiększyliśmy liczbę osób bezpośrednio obsługujących interesantów z 4 do 6 (dwa dodatkowe okienka). Co do wniosków składanych przez internet regułą jest, że kontaktujemy się szybko z klientem (zwykle jest to kolejny dzień po złożeniu wniosku, a termin wizyty wyznaczany jest na dogodny dzień dla interesanta). Kontakt po trzech dniach wchodzi w grę tylko w sytuacjach wyjątkowych. Jeśli chodzi o kwestie dotyczące danych potrzebnych do wypełnienia wniosku (np nr VIN) to wydaje się, że dane takie są do uzyskania u sprzedawcy również przed wystawieniem przez niego faktury, ale oczywiście przyjmujemy sugestię o możliwości dokonania zmian w zakresie wprowadzenia tego wymogu. W chwili obecnej dla umówienia spotkania wystarczy podanie imienia i nazwiska, nr PESEL i rodzaju sprawy o jakiej załatwienie klient wnosi. W kwestii informacji odnośnie opłat i wymaganych dokumentów należy zauważyć, że dane te są umieszczone: - w Wydziale Komunikacji w wiszących na ścianie Wydziału kartach usług - dodatkowo w Kancelarii Starostwa, - na stronie internetowej Powiatu Legionowskiego: http://www.bip.powiat-legionowski.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=19 Co do kserokopii, ich wykonanie może odbyć się dopiero po przeprowadzonych czynnościach rejestracyjnych w postaci nadania pieczęci z datą rejestracji i nr rejestracyjnym pojazdu. Jeśli chodzi o opłaty to docelowo w Wydziale Komunikacji umieszczone zostanie stanowisko komputerowe umożliwiające dokonywanie przelewów internetowych (rozwiązanie to funkcjonowało przez pewien czas, ale zwykły komputer został zniszczony przez użytkowników, wymaga to więc zastosowania innego „wzmocnionego” rozwiązania.). Chciałbym jednocześnie podziękować Panu za ten sygnał, każda uwaga co do funkcjonowania wydziałów starostwa będzie przez nas szczegółowo analizowana w celu usprawnienia obsługi naszych klientów. Janusz Kubicki,Wicestarosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Dzien dobry, Pytanie do Pana Kubickiego, dobrego ducha powiatowej komunikacji. Wiadomo, że trwaja rozmowy o rozszerzeniu drugiej strefy Kolei Mazowieckich i podmiejskiej ZTM o Chotomów. A co z Janowkiem. Tez lezy na ternie Powiatu i gminy Wieliszew, a on juz jest w strefie II. Bardzo prosimy nie zapominać o zachodniej częsci Gminy Wieliszew. Pozdrawiam (Robert, 11.07.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Robercie. Rozmowy o rozszerzeniu drugiej strefy trwają od kilku miesięcy. W tej sprawie akurat wiadomo dokładnie o co chodzi... chodzi o pieniądze. Jeszcze podczas kampanii wyborczej Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała, że wspólny bilet zostanie rozszerzony na całą aglomerację. Dzięki temu mieszkańcy Pruszkowa, Piaseczna czy Legionowa mogliby podróżować pociągami podmiejskimi z kartą miejską, na podstawie której można jeździć warszawską komunikacją. Niestety, przygotowania do wprowadzenia wspólnego biletu aglomeracyjnego na wiele tygodni utkwiły w martwym punkcie. Po pierwszych rozmowach miasta z Kolejami Mazowieckimi zaczęły się spory o... pieniądze. Kolejarze boją się po prostu utraty zysków. Z rozmowy z panem Leszkiem Rutą Dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego, którą przeprowadziłem 21 lipca wynika, że ZTM czeka na propozycje gmin. Samorząd Powiatowy jest rzeczywiście „dobrym duchem” w sprawach komunikacji na terenie powiatu, wspiera, koordynuje i pomaga, natomiast ostatnie słowo należy do Gminy i w tej sprawie proszę rozmawiać z Wójtem gminy Wieliszew, a my – zapewniam – będziemy wspierać wszelkie działania dotyczące wspólnego biletu na terenie naszego powiatu. Janusz Kubicki, Wicestarosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Inne) Szanowny Panie Starosto. Chciałbym zwrócić się do Pana Starosty o udzielenie odpowiedzi czy firma AUTO KOMIS z Warszawy ul. Świderska posiada uprawnienia w zakresie holowania i parkowania pojazdów zatrzymanych przez policję z powodu braku na miejscu ubezpieczenia OC. Jeśli tak to kto wymyślił im takie horendalne ceny za transport samochodu na odległość 10 km - podobno jest to uchwała starosty, a przy tym arogancja właściciela firmy i jego tłumaczenia odnośnie prowizji jego firmy /właściciel mówi o tym bardzo otwarcie/ za zlecone usługi - gratuluję wyboru firmy. Swoją drogą podpisując umowę należało chociażby sprawdzić czy firma posiada uprawnienia-czyli licencję na przewóz towarów gdyż pojazd mój był sprawny i nieuszkodzony i czy właściciel firmy nie miał wczęśniej kłopotów z prawem bo zarówno z rozmowy z nim jak i z jego zachowania wobec klienta można było odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z jakimś bandziorem. Nadmieniam, że powiadomie o zaistniałym fakcie zarówno odpowiednie służby wewnętrzne Policji jak i Wojewódzki Inspektorat Ruchu Drogowego. (Stanisław, 08.07.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Firma „Auto Komis” Wiesława Nadwodna została wyłoniona w drodze konkursu ofert, zgodnie z art. 130a ust. 5c i 5d ustawy Prawo o ruchu drogowym. Firma spełniła wszystkie wymogi konkursowe, jednocześnie oferując prowadzenie parkingu strzeżonego dla usuniętych z terenu powiatu legionowskiego pojazdów w najniższych cenach, wynoszących: 1. rower, motorower – 8 zł brutto za dobę parkowania 2. motocykl – 10 zł brutto za dobę parkowania 3. pojazd do 3500 kg włącznie dopuszczalnej masy całkowitej – 15 zł brutto za dobę parkowania 4. pojazd powyżej 3500 kg do 7500 kg – 20 zł brutto za dobę parkowania 5. pojazd powyżej 7500 kg do 16000 kg – 30 zł brutto za dobę parkowania 6. pojazd powyżej 16000 kg – 40 zł brutto za dobę parkowania 7. pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 100 zł brutto za dobę parkowania W przypadku niedotrzymywania przez w/w firmę warunków umowy Powiatowi Legionowskiemu przysługuje prawo rozwiązania umowy. Jeśli taka sytuacja miała miejsce, proszę o złożenie oficjalnej skargi, gdyż tylko taka może być przesłanką do rozwiązania umowy. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Witam Moje pytanie dotyczy paszportu dla osoby małoletniej, czy przy składaniu wniosku niezbędna jest obecność obojga rodziców i gdzie sie odbiera paszport? z góry dziekuję za odpowiedź. (Małgorzata, 25.06.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Obecność obojga rodziców wraz małoletnim dzieckiem przy składaniu wniosku o paszport jest obowiązkowa. Wyjątkiem od tej reguły są następujące sytuacje: 1. gdy jedno z rodziców jest pozbawione praw do opieki nad dzieckiem – w takim wypadku należy mieć ze sobą aktualny wyrok sądu, 2. gdy jedno z rodziców nie może się stawić osobiście – w takim wypadku wymagana jest notarialnie potwierdzona zgoda tego rodzica na wydanie paszportu dziecku, 3. gdy jedno z rodziców przebywa za granicą – w takim wypadku wymagana jest konsularnie potwierdzona zgoda tego rodzica na wydanie paszportu dziecku. Mieszkańcy powiatu legionowskiego odbierają paszporty w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim przy Placu Bankowym 3/5 (wejście od Al. Solidarności 81). |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Dzień dobry Panie Starosto co tam słychać w kwestii modernizacji całej drogi z Kałuszyna do Jabłonny oraz ronda na skrzyżowaniu Piusa i Chotomowskiej? Czy plany zostaną zrealizowane (obiecywał Pan) w tym roku czyli 2007? Jest połowa roku a wykonawców ani widu ani słychu. A przecież obiecywał Pan solennie. Wszyscy czytali. Pozdrawiam (Mariusz, 25.06.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Przetarg na przebudowę odcinka drogi od cmentarza w Jabłonnie do ul. Modlińskiej oraz skrzyżowania ulic Partyzantów i Piusa XI w Chotomowie został już rozstrzygnięty. W części dotyczącej przebudowy ul. Chotomowskiej na odcinku od km 2+250 (miejsce zakończenia modernizacji poprzedniego odcinka) do skrzyżowania z drogą wojewódzką Nr 630 wygrała oferta P.P.H.i O. „Polhild” sp. j. z Kobyłki za cenę 1.579.177,85 zł. W części dotyczącej przebudowy skrzyżowania ulic Partyzantów i Piusa XI w Chotomowie wygrała oferta PBDiM Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego za cenę 1.326.513,63 zł. Umowy mają zostać podpisane 17 lipca br. W ciągu 5 dni od ich podpisania wykonawcy zostaną wprowadzeni na budowę. Zgodnie z terminami zapisanymi w umowach prace powinny zostać wykonane się do końca października br. Na pozostałą część robót nie ogłosiliśmy jeszcze przetargu, jako że nie jest jeszcze całkowicie gotowa dokumentacja techniczna tej części zadania. W kwestii naszych planów, aby zakończyć tę inwestycję w bieżącym roku nic się nie zmieniło, choć gwałtowny wzrost cen materiałów i usług budowlanych stwarza zagrożenie, że na wykonanie całości robót może nie wystarczyć pieniędzy mimo, iż udało nam się na tę inwestycję pozyskać dotychczas blisko 4 miliony złotych ze źródeł zewnętrznych. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.