<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie, proszę o wyjaśnienie w jaki sposób doszło do zniszczenia pięknej zieleni obok przychodni nr 1. Sprawę tę opisywano między innymi w lokalnej prasie. Obecnie wyłania się tam coś w rodzaju "stodoły", a tablica, którą umieszczono zaledwie kilka dni temu informuje, że będzie w tym miejscy supermarket! (50 m od innego o podobnej renomie - Leader Price). Czy to nie przesada, zniszczyć taki piękny teren i zbudować kolejny market vis a vis innego! Proszę o inf. , ponieważ zadaję po raz drugi pytanie w tej sprawie. (Zbigniew, 11.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym [Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, ze zm.], kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie miasta Legionowo należy do zadań własnych Gminy Legionowo, a nie Starosty Legionowskiego. Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym udzielenie informacji na temat ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz kształtowania polityki przestrzennej w Gminie Miejskiej Legionowo należy do kompetencji Prezydenta Miasta Legionowo, z siedzibą w Legionowie, przy ulicy Piłsudskiego 3. W odpowiedzi na Pana pytanie z 1 grudnia informowaliśmy także, że: Zatwierdzony projekt budowlany jest zgodny z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legionowa zatwierdzonego uchwałą Nr XLI/492/2001 Rady Miejskiej w Legionowie z dnia 10 października 2001 r. (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego Nr 225, poz. 4027), który nie przewiduje na w/w terenie ochrony wydmy i terenu leśnego. W stosunku do przedmiotowej nieruchomości w/w plan ustala zabudowę usług. Użytki leśne, na terenie których zaprojektowany został budynek wraz z przynależną infrastrukturą, były objęte zgodą na zmianę przeznaczenia na cele nieleśne oraz zgodą Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie, na wyłączenie z produkcji leśnej. |
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa) Czy każda firma może tak jak Tesco za darmo zamieszczać swoje ogłoszenia na stronie internetowej Starostwa i czy zatrudnienie w Tesco jest zdaniem Starosty "rozwijaniem" przedsiębiorczości które należy wspierać autorytem Urzędu także Miasta.?Czy rzeczywiście Starosta czyta te pytania? (AS, 08.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie, Informacja o naborze pracowników do międzynarodowego koncernu Tesco ukazała się na witrynie internetowej Powiatu w rubryce „Aktualności”, gdzie staramy się publikować wiadomości istotne dla naszych mieszkańców. Publikacja miała na celu poinformowanie lokalnej społeczności o wolnych etatach w wymienionej firmie. Jako starosta jestem żywo zainteresowany zmniejszaniem bezrobocia w regionie. Każda osoba znajdująca pracę jest dla mnie ważna i zawsze będę wspierał działania, których celem jest poprawa warunków życia lokalnej społeczności. Powiat Legionowski od dawna wspiera działania aktywizujące osoby bezrobotne. Na naszej witrynie utworzyliśmy „Bazę Krajowych Ofert Pracy”, w której znajdują się ogłoszenia o wolnych etatach w całym kraju. Zapewniam, że będę wspierał oferty wszystkich firm, które utworzą choćby kilka miejsc pracy dla mieszkańców naszego powiatu |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Kiedy ruszy remont ulicy Sobieskiego i czy w ramach remontu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa? (Adam, 07.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Nawiązując do zapytania z dnia 07.12.2006r. dotyczącego remontu ulicy Jana III Sobieskiego w Legionowie oraz budowy ścieżki rowerowej na w/w ulicy informuję, iż termin rozpoczęcia remontu ustalony jest na okres wiosenny 2007r. W ramach przedmiotowego remontu zostanie wykonana nowa nawierzchnia asfaltowa na całej szerokości ulicy. Planowany zakres robót drogowych nie przewiduje budowy ścieżki rowerowej. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Witam Panów Chciałem poruszyć sprawę urzędu komunikacji mieszczącego się w Starostwie. Chodzi dokladnie o rejestracje samochodów, dla przykladu innych urzędów komunikacyjnych. Powinno byc tak , jeżeli rejestrujemy samochód dostajemy wcześniej wszelkie dokumenty potrzebne do rejestracji oraz bankowy dowód wplaty ( za tablice rejestracyjne ) aby móc go wcześniej oplacić w kasie lub banku. Tak jest wszędzie w urzędach w Warszawie . Jakie zdziwienie było na mojej twarzy , jeżeli Pani w okienku rejestracji powiedziała mi że mogę dostać blankietu do zapłaty wcześniej tylko w czasie rejetracji w okienku i muszę dopiero wtedy iść z nim do banku i zapłacić . W banku mozna postać około 15 - 20 minut ( bywa i tak ) poczym muszę wrócić z zapłaconym rachunkiem za tablicę . Oczywiście w czasie kiedy mnie nie było nikt z klientów nie jest obsługiwany ( oczywiści Pani przez moment coś robiła w dokumentach ...sam to obserwowałem na innych klientach ) O zgrozo ...czas obsługiwanie jednego klienta trwa 45 minut. ( no może 35 min jak w banku szybko pójdzie ) Proszę o odpowiedz i wyjaśnienie dlaczego w urzedach Targówek , Bielany czy Tarchomin można to robić inaczej. Nie wymagam od razu cudów ( np. informacji której nie macie ) ale przecież te Panie same widzą ,że jest to bez sensu . Wprawdzie dla nich jest dobrze mają czas na swoje zajęcia. Wprowadza to duże dezorganizację klientów nie wiedzą co się dzieje , nie ma kogoś w okienku przez 20 minut i podchodzą caly czas do okienka , Pani odpowiada że załatwia własnie klienta . A klient pytał się wcześniej przed podejściem czy może dokonać opłaty wczesniej. Odpowiedz - nie można , bez podania przyczyny o którą prosiłem pomijam już podejście raczej nie do końca życzliwe. Kraj sie zmienia ludzie muszą się też w pewnym stopniu przystosować , chodziaż wiem że nie jest łatwo. Pozdrawiam i Życzę Miłej Pracy. Erno (Erno, 06.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Na wstępie chciałbym podziękować za to, iż zechciał Pan podzielić się własnymi uwagami na temat funkcjonowania Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Legionowie. Zapewniam, że wszelkie tego typu uwagi są i będą w przyszłości wnikliwie analizowane, tak aby stopień satysfakcji osób korzystających z naszych usług był jak najwyższy. Przechodząc do meritum zagadnienia chciałbym poinformować, że zgodnie z procedurą rejestracyjną obowiązkiem strony jest przedłożenie wszelkich dokumentów do rejestracji pojazdu. W Wydziale Komunikacji jest możliwość pobrania wniosku w sprawie rejestracji, przy okienku zaś petent otrzymuje dowód wpłaty z wyszczególnioną kwotą za daną czynność urzędową. Przyjęcie takiej ścieżki postępowania wynika z doświadczeń zbieranych w trakcie powtarzających się czynności rejestracyjnych. Dopiero bowiem po wstępnym zapoznaniu się pracownika z przedłożoną dokumentacją, w tym treścią wniosku, ma on możliwość udzielenia świadomej i zgodnej ze stanem faktycznym informacji, jakich opłat powinien dokonać wnioskodawca. Uzależnione jest to m.in. od miejsca pochodzenia pojazdu (czy został nabyty, po uprzedniej rejestracji na terytorium kraju, czy bezpośrednio pochodzi z zagranicy). Ponadto należy zwrócić uwagę na fakt, iż w sporadycznych przypadkach wnioskodawca nie uzyskuje pozytywnej decyzji w zakresie swojego wniosku. Oznacza to oczywiście, że nie ponosi opłat z tego tytułu. Wcześniejsze dokonanie opłat w tym kontekście wiąże się z koniecznością wszczynania procedury w zakresie odzyskania wpłaconej kwoty. Rodzi to dość istotne komplikacje i często prowadziło do postulatów, które stoją w opozycji do tych, które zostały skierowane za Pana pośrednictwem. Ww. argumenty wpłynęły na wprowadzenie takiego postępowania w przedmiotowym zakresie. Nie oznacza to oczywiście, że nie mogą być stosowane rozwiązania proponowane przez Pana, ale jak wspomniałem wcześniej dotychczasowe doświadczenia przemawiają za takim, a nie innym sposobem postępowania. Dodam jeszcze, ze czas oczekiwania, jaki musiał Pan przeznaczyć na dokonanie omawianych czynności jest uzależniony od kilku czynników. Czas oczekiwania na dokonanie wpłaty również. Należy jednak z całą mocą podkreślić, że okresy te zwłaszcza w ostatnim czasie ulegają znacznemu skróceniu. Ponadto Odnosząc się do braku uprzejmości, o którym Pan pisze należy z całą mocą podkreślić, ze jest to oczywiście zachowanie niedopuszczalne. Pozostaje jedynie przesłać wyrazy ubolewania wraz z zapewnieniem, że pracownicy zostali pouczeni o braku akceptacji ze strony pracodawcy dla takich zachowań i nadzieją, że podobne przypadki nigdy już nie będą miały miejsca. Pozdrawiam Janusz Kubicki |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Proszę podać wysokość diety radnego, wiceprzewodniczącego oraz przewodniczącego rady Powiatu. Proszę uwzglednić wszelkie możliwe dodatki. (np. za udział w komisji). Może być miesięcznie lub rocznie. serdecznie pozdrawiam i gratuluję sukcesu (Dariusz, 04.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Uprzejmie informuję, że wysokość diet radnego regulują następujące uchwały: Nr 181/XXVIII/2005, 116/XXI/2004, 106/XXIII/00. Może się Pan zapoznać z nimi zapoznać w każdej chwili ponieważ wymienione dokumenty dostępne są w BIP. Kwota bazowa o której mowa w uchwałach, wynosi 1.726,74 zł. Diety wynoszą; Przewodniczącego Rady 1.554,07 zł, Wiceprzewodniczącego Rady –820,20 zł. Członka Rady – 647,53 zł. Za udział w posiedzeniach komisji diety wynoszą: Przewodniczącego komisji – 259,01 zł. Wiceprzewodniczącego komisji – 215,84zł. Członka komisji-172,67 zł. Maksymalna kwota, jaka może być wypłacona radnemu za udział w sesjach i komisjach w ciągu miesiąca, nie może przekroczyć 1.554,07 zł. |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) jaki termin odpowiedzi obowiązuje Starostę na pismo otrzymane drogą pocztową od Petenta. Proszę podać dokładnie. dziękuję (Petent, 04.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowny Panie Starosto, w gazetach lokalnych ukazał się artykuł dotyczący likwidacji wydmy przy przychodni nr 1. Powstaje tam bliżej nieokreślona budowa (brak tablicy informacyknej!!!). W artykule zastanawiano się czy decyzja o wydaniu pozwolenia na budowę była zgodna z wymogami dotyczącymi ochrony środowiska. Proszę o inf. w tej kwestii. Ps. Trwające prace budowlane uniemożliwiają pacjentom bezpieczne parkowanie, ponieważ operatorzy maszyn budowlanych nic nie robią sobie z faktu, że to nie jest teren budowy. (Zbigniew, 01.12.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Odpowiadając na pytanie w sprawie prowadzonej budowy budynku handlowo-usługowego na terenie działki oznaczonej w ewidencji gruntów nr 23/2 położonej w obrębie ewid. nr 39, w Legionowie, informuję, iż inwestor uzyskał pozwolenie na budowę spełniając wszystkie wymagania przewidziane w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane [Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, ze zm]. Zatwierdzony projekt budowlany jest zgodny z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Legionowa zatwierdzonego uchwałą Nr XLI/492/2001 Rady Miejskiej w Legionowie z dnia 10 października 2001 r. (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego Nr 225, poz. 4027), który nie przewiduje na w/w terenie ochrony wydmy i terenu leśnego. W stosunku do przedmiotowej nieruchomości w/w plan ustala zabudowę usług. Użytki leśne, na terenie których zaprojektowany został budynek wraz z przynależną infrastrukturą, były objęte zgodą na zmianę przeznaczenia na cele nieleśne oraz zgodą Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Warszawie, na wyłączenie z produkcji leśnej. Jednocześnie informuję, iż organem właściwym, zgodnie z przepisami w/w ustawy – Prawo budowlane, w sprawie czynności kontrolnych przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego, w tym kontroli zgodności wykonywania robót budowlanych z przepisami prawa budowlanego, z projektem budowlanym, a także z warunkami określonymi w decyzji o pozwoleniu na budowę, na terenie Powiatu Legionowskiego jest Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Legionowie, z siedzibą w Legionowie, przy ulicy gen. Sikorskiego 11. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.