<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Mam pytanie-kupilam działkę w jablonnej czy o pozwolenie na budowę mam się starać w starostwie legionowo czy też w gminie jablonna ?Jakie dokumenty mam dostarczyć do wydania pozwolenia na budowę?Na dzialce mogę mieć tylko prąd,woda ze studni,gazu brak więc jak rozumiem o warunki techniczne przyłącza mam się zglosić tyko do elektrowni bo innych mediow tam przyłączyc nie mozna. Pozdrawiam Joanna (Joanna, 05.02.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Odpowiadając na Pani zapytanie z dnia 5 lutego 2006 r. uprzejmie informuję, iż decyzje o pozwoleniu na budowę dla obszaru gminy Jabłonna wydaje Starosta Legionowski, z siedzibą w Legionowie, przy ulicy Sikorskiego 11. Inwestor ubiegający się o pozwolenie na budowę, musi złożyć w tej sprawie wniosek , do którego należy załączyć: - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, - decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, - cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi. Zakres i treść projektu budowlanego powinny być dostosowane do specyfiki i charakteru obiektu oraz stopnia skomplikowania robót budowlanych. Projekt budowlany powinien zawierać: 1.projekt zagospodarowania działki lub terenu, sporządzony na aktualnej mapie; 2.projekt architektoniczno-budowlany; 3.stosownie do potrzeb: a)oświadczenia właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw energii, wody, ciepła i gazu, odbioru ścieków oraz o warunkach przyłączenia obiektu do sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych oraz dróg lądowych, b)oświadczenie właściwego zarządcy drogi o możliwości połączenia działki z drogą publiczną zgodnie z przepisami o drogach publicznych; 4.w zależności od potrzeb, wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych. Warunki przyłączenia projektowanego obiektu budowlanego do sieci zewnętrznych lub budowa urządzeń technicznych na działce budowlanej wynikać będzie z ustaleń decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub bezpośrednio z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz wypisy i wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wydaje Wójt Gminy Jabłonna, z siedzibą w Jabłonnie, przy ulicy Modlińskiej 152. |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) doszly mnie sluchy, ze Legionowo w tym roku ma wejsc w granice administracyjne Warszawy- czy to prawda? (Klaudia, 01.02.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Nie, to nie jest prawdziwa informacja. Legionowo jest i na razie pozostanie samodzielną gminą. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Mieszkam w gminie Jabłonna, na osiedlu Leśna Polana. Mój problem dotyczy odśnieżania dróg na moim osiedlu. Właścicielem dróg jest urząd gminy Jabłonna, którego przedstawiciel, na moje zapytanie dotyczące odśnieżania, odpowiedział, że nie należy to do obowiązku właściciela dróg lecz jest obowiązkiem administratora osiedla. Administator natomiast twierdzi, że odśnieżać drogi powinien ich notarialny właściciel czyli gmina. Bardzo proszę o stanowisko w tej sprawie. Może jest to unormowane jakimiś ogólnymi przepisami? Do kogo jeszcze można się w tej sprawie zwrócić? Będę wdzięczna za odpowiedż. Z poważaniem. Teresa (teresa, 30.01.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Z informacji posiadanych przez starostwo Powiatowe w Legionowie ulice na osiedlu Leśna Polana nie zostały zaliczone do kategorii dróg publicznych więc są to drogi wewnętrzne, a właścicielem gruntu pod tymi drogami jest Gmina Jabłonna. Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie, ochrona i oznakowanie dróg wewnętrznych oraz zarządzanie nimi należy do zarządcy terenu, na którym jest zlokalizowana droga, a w przypadku jego braku - do właściciela tego terenu. Starostwo nie zna treści umowy (o ile taka istnieje) pomiędzy zarządcą a właścicielem terenu z której powinny wynikać obowiązki stron umowy. W celu ustalenia jednostki odpowiedzialnej za zarządzanie tymi drogami proponujemy udać się do Urzędu Gminy Jabłonna. Poniżej przedstawiam niektóre przepisy prawne w celu które normują przedmiotowy temat. Zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz.U.04.204.2086 ze zm.) Art. 5. 1. Do dróg krajowych zalicza się: 1) autostrady i drogi ekspresowe oraz drogi leżące w ich ciągach do czasu wybudowania autostrad i dróg ekspresowych; 2) drogi międzynarodowe; 3) drogi stanowiące inne połączenia zapewniające spójność sieci dróg krajowych; 4) drogi dojazdowe do ogólnodostępnych przejść granicznych obsługujących ruch osobowy i towarowy bez ograniczeń ciężaru całkowitego pojazdów (zespołu pojazdów) lub wyłącznie ruch towarowy bez ograniczeń ciężaru całkowitego pojazdów (zespołu pojazdów); 5) drogi alternatywne dla autostrad płatnych; 6) drogi stanowiące ciągi obwodnicowe dużych aglomeracji miejskich; 7) drogi o znaczeniu obronnym. Art. 6. 1. Do dróg wojewódzkich zalicza się drogi inne niż określone w art. 5 ust. 1, stanowiące połączenia między miastami, mające znaczenie dla województwa, i drogi o znaczeniu obronnym niezaliczone do dróg krajowych. Art. 6a. 1. Do dróg powiatowych zalicza się drogi inne niż określone w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 1, stanowiące połączenia miast będących siedzibami powiatów z siedzibami gmin i siedzib gmin między sobą. Art. 7. 1. Do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym niezaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom, z wyłączeniem dróg wewnętrznych. 2. Zaliczenie do kategorii dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. 3. Ustalenie przebiegu istniejących dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy. orzeczenia sądów Art. 8. 1. Drogi niezaliczone do żadnej kategorii dróg publicznych, w szczególności drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez przedsiębiorców, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami oraz pętle autobusowe, są drogami wewnętrznymi. 2. Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie, ochrona i oznakowanie dróg wewnętrznych oraz zarządzanie nimi należy do zarządcy terenu, na którym jest zlokalizowana droga, a w przypadku jego braku - do właściciela tego terenu. 3. Finansowanie zadań, o których mowa w ust. 2, należy do zarządcy terenu, na którym jest zlokalizowana droga, a w przypadku jego braku - do właściciela tego terenu. 4. Oznakowanie połączeń dróg wewnętrznych z drogami publicznymi oraz utrzymanie urządzeń bezpieczeństwa i organizacji ruchu, związanych z funkcjonowaniem tych połączeń, należy do zarządcy drogi publicznej. Art. 19. 1. Organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, do którego właściwości należą sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, jest zarządcą drogi. 2. Zarządcami dróg, z zastrzeżeniem ust. 3 i 5, są dla dróg: 1) krajowych - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad; 2) wojewódzkich - zarząd województwa; 3) powiatowych - zarząd powiatu; 4) gminnych - wójt (burmistrz, prezydent miasta). 3. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad jest zarządcą autostrady wybudowanej na zasadach określonych w ustawie do czasu przekazania jej, w drodze porozumienia, spółce, z którą zawarto umowę o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady. Spółka pełni funkcję zarządcy autostrady płatnej na warunkach określonych w umowie o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady, z wyjątkiem zadań, o których mowa w art. 20 pkt 1, 8 i 17, które wykonuje Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. 3a. (uchylony). 4. Zarządzanie drogami publicznymi może być przekazywane między zarządcami w trybie porozumienia, regulującego w szczególności wzajemne rozliczenia finansowe. 5. W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta. 6. (uchylony). Art. 21. 1. Zarządca drogi, o którym mowa w art. 19 ust. 2 pkt 2-4 i ust. 5, może wykonywać swoje obowiązki przy pomocy jednostki organizacyjnej będącej zarządem drogi, utworzonej odpowiednio przez sejmik województwa, radę powiatu lub radę gminy. Jeżeli jednostka taka nie została utworzona, zadania zarządu drogi wykonuje zarządca. 1a. Zarządca drogi może upoważnić pracowników odpowiednio: urzędu marszałkowskiego, starostwa, urzędu miasta lub gminy albo pracowników jednostki organizacyjnej będącej zarządem drogi, do załatwiania spraw w jego imieniu, w ustalonym zakresie, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych. Natomiast zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(tekst jednolity Dz.U.05.236.2008) Art. 5. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez: 1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym; 2) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych; 3) zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie; 3a) gromadzenie nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych; 3b) pozbywanie się zebranych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi; 4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych; 5) realizację innych obowiązków określonych w regulaminie. 2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1, na terenie budowy należy do wykonawcy robót budowlanych. 3. Uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z przystanków komunikacyjnych oraz z wydzielonych krawężnikiem lub oznakowaniem poziomym torowisk pojazdów szynowych należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących tereny służące komunikacji publicznej. 4. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządu drogi. Do obowiązków zarządu drogi należy także: 1) zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych i utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym; 2) pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości przyległych do drogi publicznej; 3) uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników, jeżeli zarząd drogi pobiera opłaty z tytułu postoju lub parkowania pojazdów samochodowych na takim chodniku. 5. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na terenach innych niż wymienione w ust. 1-4 należą do gminy. Do obowiązków gminy należy także uprzątnięcie i pozbycie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników, jeżeli gmina pobiera opłaty z tytułu postoju lub parkowania pojazdów samochodowych na takim chodniku, oraz zbieranie i pozbycie się odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych umieszczonych na tym chodniku i utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 6. Nadzór nad realizacją obowiązków określonych w ust. 1-4 sprawuje wójt, burmistrz lub prezydent miasta. 7. W przypadku stwierdzenia niewykonania obowiązków, o których mowa w ust. 1-4, wójt (burmistrz, prezydent miasta) wydaje decyzję nakazującą wykonanie obowiązku. 8. Ust. 7 nie dotyczy obowiązków, o których mowa w ust. 1 pkt 3-3b. 9. Wykonywanie decyzji, o której mowa w ust. 7, podlega egzekucji w trybie przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954). |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Witam serdecznie. Mam pytanko w zwiazku z artykułem w gazecie powiatowej dotyczacym kart pojazdów, jest tam napisane, że osoby które sprowadziły samochód w 2005 r i zaplaciły za kartę pojazdu 500 zł dostaną zwrot w wysokosci 425 zł, gdyż obecne opłaty wynoszą 75 zł. Czy jest to prawda i kiedy jak wyglada wypłata tych rekompensat? (Tomek, 24.01.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: W odpowiedzi na pytanie dotyczące zwrotu opłaty za kartę pojazdu dla samochodów sprowadzanych z zagranicy, należy stwierdzić co następuje. Z orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego wydanego po rozpatrzeniu wniosku Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczącego wysokości opłaty za wydanie karty pojazdu dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy i rejestrowanych na terytorium Polski, z którego wynika, że § 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2003 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu, jest niezgodny z art. 77 ust. 4 pkt 2 i ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz z art. 92 ust.1 i art. 217 Konstytucji, wynika iż uchylono podstawę prawną dla pobierania opłaty w wysokości 500 złotych za wydaną kartę pojazdu. Powyższy przepis traci jednak, zgodnie z dyspozycją ww. orzeczenia moc obowiązującą z dniem 1 maja 2006 r. W związku z powyższym do dnia 31 kwietnia organ rejestrujący pojazdy, w tym wypadku Starosta Legionowski, w którego imieniu zadania we wskazanym zakresie wykonuje Wydział Komunikacji, jest obowiązany w dalszym ciągu działać w oparciu o przepisy, które stały się przedmiotem zainteresowania Trybunału Konstytucyjnego, a co za tym idzie ma nie tylko prawo ale również obowiązek pobierania 500 złotowej opłaty za wydanie karty pojazdu, do czasu wydania nowego aktu wykonawczego do ustawy Prawo o ruchu drogowym. Do chwili obecnej „nowe” rozporządzenie w tym zakresie nie zostało wydane, tym samym nie jest prawdziwa informacja, że obecne opłaty z tego tytułu wynoszą 75 złotych. Kwota taka pojawia się w kontekście planowanych zmian, a jej wysokość odpowiada wysokości opłaty za wydania wtórnika karty pojazdu (a więc opłaty za wydanie duplikatu karty w razie jej utraty). Faktyczne wprowadzenie w życie tego rozwiązania nie zostało jednak do chwili obecnej przesądzone. Biorąc pod uwagę fakt, że obowiązek zwrotu kwot pozyskanych za wydanie kart nie został wprost wprowadzony orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego (wykraczałoby to bowiem poza zakres przedmiotowy sprawy), a żaden przepis szczególny nie przewiduje takiego rozwiązania, nie ma podstawy prawnej dla zwrotu wpłat, czy też zwrotu ich części. W związku z tym, również wskazanie okresu za jaki zwrot miałby nastąpić jest bezprzedmiotowe. Z poważaniem, Starosta Legionowski |
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa) prosze o podanie czynnego telefonu do sekretariatu Starostwa oraz do wydz komunikacji, który nie byłby cały czas zajęty. PZDR (lemich, 23.01.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: |
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa) Witam przemiłą Panią Starościne, do kogo należy nr 507 130 917 podany na stronie Starostwa przy Referacie Inwestycji i Drogownictwa, z Pozdrowieniami jaśnie wielmożny hrabia dr profesor Żołądź. Proszę o szczerą odpowiedż. Ps. chcąc zadzwonić pod ten nr nikt nie odpowiada. (hrabia dr profesor Żołądź, 19.01.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie hrabio, doktorze, profesorze Żołędziu, tak, jak jest napisane na naszej stronie internetowej, ów numer należy do Referatu Inwestycji i służy do kontaktu z pracownikiem odpowiedzialnym za akcję zimowego utrzymania dróg. Starosta (nie Starościna). |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Czy na udział w Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Terenów Wiejskich jest wstęp wolny? (Piotr, 18.01.2006 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Oczywiście. Tak, jak na każdą inną komisję Rady Powiatu Legionowskiego. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.