Friday, 7th February
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

February
M T W T F S S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Szanowni Państwo,
Proszę o ustosunkowanie się do następujących uwag dotyczących oznakowania drogi powiatowej Jabłonna - Olszewnica
1. Cieszę się, że pod koniec zeszłego roku znaki ograniczenia prędkości do 40 km/h na odcinku drogi powiatowej między Starą Olszewnicą a Chotomowem zostały przestawione w okolice niebezpiecznego zakrętu w lesie. Ograniczenie, zgodnie z deklarowaną przez Państwo intencją, miało dotyczyć tylko zakrętu, powinno więc być odwołane zaraz za zakrętem. Tymczasem obecnie, zgodnie z kodeksem drogowym, obowiązuje ono aż do pierwszego skrzyżowania - nie dość, że niepotrzebnie, to niesymetrycznie - w jedną stronę można jechać szybciej, a w drugą wolniej. To absurd!
2. Przy wyjeździe z Olszewnicy Starej w kierunku drogi Nowy Dwór - Nieporęt brakuje znaku „Koniec obszaru zabudowanego”. Dla jadących w przeciwnym kierunku, o ile się nie mylę, obszar nie jest zabudowany.
3. Cały odcinek drogi od Jabłonny do końca Olszewnicy Starej, sądząc na podstawie znaków drogowych, przebiega przez teren zabudowany (zakładam, że jest to zgodne z intencją zarządcy drogi, choć niewątpliwie niezgodne ze stanem faktycznym). W związku z tym dwa znaki oznaczające początek obszaru zabudowanego na granicy Jabłonny i Chotomowa są nadmiarowe.
(Marian, 05.02.2008 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Marianie, dziękuje za uwagi dotyczące oznakowania drogi powiatowej nr 1820W Olszewnica Stara-Chotomów-Jabłonna. 
1.Zgadzamy się z Panem odnośnie odwołania ograniczenia prędkości. Zgodnie z obowiązującą organizacją ruch na tej drodze znaki odwołujące ograniczenie prędkości do 40 km/h powinny znaleźć się w odległości 50 m za zakrętem tak z jednej jak i drugiej strony. Brakujące oznakowanie zostanie uzupełnione w ciągu najbliższych tygodni. 
2.Ustalenie granic obszaru zabudowanego wiąże się ściśle z występującymi wzdłuż drogi zabudową o charakterze mieszkalnym i ruchem pieszych. Intencją zarządcy ruchu było utrzymanie obszaru zabudowanego na całej długości przedmiotowego odcinka drogi. Odwołanie obszaru zabudowanego znakiem D-43 na granicy Olszewnicy Starej z Chotomowem spowodowałoby podwyższenie dopuszczalnej prędkości na tej drodze do 90 km/m co skutkowałoby koniecznością stopniowania ograniczenia prędkości ze skokiem 20 km/h przed zakrętem gdzie obowiązuje 40 km/h. W praktyce odcinek o podwyższonej dozwolonej prędkości powyżej 50 km/h wyniósłby zaledwie 300 m. 
3.Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, iż znaki D-42 ustawione na granicy Jabłonny i Chotomowa są „nadmiarowe”. Zasady umieszczania znaków D-42 i D-43 określają „Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich stosowania” pkt 5.2.48. gdzie jest mowa, że jeżeli obszar zabudowany obejmuje sąsiadujące miejscowości, to na ich granicy nie umieszcza się znaku D-43, a w odległości 50 m za znakiem E-17a wskazującym wjazd do następnej miejscowości umieszcza się znak D-42 stanowiący potwierdzenie kontynuacji obszaru zabudowanego.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego