Opracowanie identyfikacji powiatu legionowskiego zostało rozpoczęte przed rokiem ogłoszonym przez starostwo konkursem plastycznym na projekt logo i na hasło promocyjne. Po zakończeniu konkursu powiat zaprosił do dyskusji artystów i grafików działających w naszym regionie. Trzecim etapem opracowania identyfikacji było nawiązanie współpracy z profesjonalnymi firmami, zajmującymi się budowaniem marki.
W kwietniu tego roku Powiat Legionowski zawarł umowę ze studiem brandingowym Bakalie. Zadaniem agencji było opracowanie strategii komunikacji marketingowej oraz logo i identyfikacji wizualnej powiatu. W chwili obecnej prace nad projektem zostały zakończone.
Strategia komunikacji oraz koncepcja pozycjonowania marki zostały przygotowane w oparciu o analizę otoczenia oraz warsztaty strategiczne przeprowadzone wspólnie z pracownikami starostwa. Unikalne cechy powiatu, jakimi chce się on komunikować z odbiorcą, to bezpieczeństwo, czyste środowisko, wysoki standard życia mieszkańców. Spójne z tymi wartościami jest hasło pozycjonujące:
„Powiat legionowski - przystań w sercu Mazowsza”.
Logo powiatu również odwołuje się do specyfiki regionu. Kolory charakterystyczne dla herbu i flagi, symboli Powiatu Legionowskiego stanowią punkt wyjścia do poszukiwania elementów komunikacji wizualnej. Koncepcję identyfikacji wizualnej oparto o kolorystykę i kształty odwołujące się do skojarzeń z przyrodą, zielenią lasów, wodą, ale także aktywnym wypoczynkiem, bezpiecznym i komfortowym życiem.
|