<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Szanowna Pani, profesjonalnie zajmuję się bezpieczeństwem w sytuacjach nadzwyczajnych. W Pani gminie znajduje się zapora Dębe, której pojemność jest większa niż 200 tys. m3 (90.000m3). Czy mógłbym otrzymać informację, w jakim stopniu zrealizowany jest wymóg ustawowy dotyczący planów awaryjnych na wypadek awarii zapory?Wg polskiego prawa powinno się: § 16. ..... 4. Dla budowli klasy I i II należy opracować plan ewakuacji ludzi i mienia na wypadek wystąpienia katastrofy. § 18. 1. Budowle hydrotechniczne i wchodzące w ich skład inne budowle powinny być usytuowane w oparciu o studium lokalizacyjne i projektowane tak, aby: ......................................................................... 3) ograniczały skutki ewentualnej awarii lub katastrofy, § 26. Przepływ większy od nieszkodliwego dla dolnego stanowiska i odcinka rzeki poniżej nie powinien przekraczać aktualnego dopływu do zbiornika; w dokumentacji budowy należy przewidzieć sposoby ostrzegania mieszkańców doliny poniżej zbiornika przed przewidywanym przekroczeniem wartości nieszkodliwego przepływu. § 27. ....................................... 2. Dla budowli hydrotechnicznej o wysokości piętrzenia przekraczającej 2,0 m lub gromadzącej więcej niż 200 000 m3 wody powinno się określić przebieg i zasięg fali wezbraniowej, wywołanej zniszczeniem lub uszkodzeniem tej budowli. 3. Dla dolin i obszarów, na których fala wezbraniowa, wywołana zniszczeniem lub uszkodzeniem budowli hydrotechnicznej, może spowodować zagrożenie życia lub straty w środowisku naturalnym, kulturze oraz infrastrukturze technicznej, należy: 1) zainstalować systemy ostrzegawcze, sygnalizujące niebezpieczeństwo wtargnięcia fali wezbraniowej, 2) wykonać zabezpieczenia w postaci obwałowań, nasypów-schronisk chroniących ludność, przemysł i dobra kultury albo dokonać przemieszczeń zakładów, dróg, linii energetycznych, 3) wskazać istniejące lub wybudować nowe drogi ewakuacyjne oraz opracować plany działań w razie katastrofy, w tym ewakuacji, akcji ratowniczych. Czy jest Pani w stanie udzielić mi informacj w jakim stopniu zrealizowane są poszczególne punkty ustawy, plan awaryjny ( procedury, drogi ewakuacyjne, kalkulacje czasowe, itp...) Byłbym wdzięczny za przesłanie informacji na jeden z e-maili podanych poniżej. Z wyrazami szacunku dr Romuald Grocki Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. (Romuald Grocki, 30.08.2005 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie! W odpowiedzi na pytania zawarte w e-mailu z dnia 30.08. br. informuję, iż: 1. Zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym Starosta wykonuje określone zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska. 2. W celu zapewnienia społeczeństwu powiatu legionowskiego podstawowych warunków ochrony przed niebezpieczeństwami związanymi z występowaniem klęsk żywiołowych oraz innych podobnych zagrożeń powodowanych siłami natury lub działalnością człowieka opracowany jest „Powiatowy Plan Reagowania Kryzysowego”. Plan ten podaje podstawy prawne, procedury, ustala obowiązki, zadania i cele, przyjęte dla organizacji oraz osób fizycznych wykonujących zadania związane z sytuacjami kryzysowymi, w określonym czasie i miejscu. Dokument ustala zależności kierowania i współdziałania, według tzw. siatki bezpieczeństwa pomiędzy określonymi instytucjami, służbami i strażami i pokazuje, jak działania reagowania będą koordynowane, a także opisuje, jak ludzie i ich mienie będą chronieni w czasie sytuacji kryzysowej. 3. Organem wykonawczym Starosty w zakresie realizacji ustawowych zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, przeciwpowodziowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zdarzeniom zagrażającym życiu i zdrowiu ludzi i środowiska jest Referat Zarządzania Kryzysowego. Informacje w zakresie ogólnodostępnym dotyczące przewidywanych zagrożeń oraz procedur postępowania wymieniona powyżej komórka organizacyjna może udzielić poprzez kontakt osobisty. 4. Jednym z obiektów stanowiących realne zagrożenie dla powiatu jest zapora wodna w m. Dębe. Obiekt zaliczany jest do zakładów III klasy ryzyka. Za właściwe funkcjonowanie i zabezpieczenie obiektu, w tym opracowanie szczegółowych planów awaryjnych odpowiedzialny jest Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie. On też podejmuje decyzje o udzielaniu informacji na temat Zakładu. Dlatego też w przedmiotowej sprawie należy zwrócić się pod adres podany poniżej: REGIONALNY ZARZĄD GOSPODARKI WODNEJ W WARSZAWIE ul. Mokotowska 63 00-533 Warszawa /tel. kont. (0-22) 583 00 30/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.