Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Witam Panów
Chciałem poruszyć sprawę urzędu komunikacji mieszczącego się w Starostwie. Chodzi dokladnie o rejestracje samochodów, dla przykladu innych urzędów komunikacyjnych. Powinno byc tak , jeżeli rejestrujemy samochód dostajemy wcześniej wszelkie dokumenty potrzebne do rejestracji oraz bankowy dowód wplaty ( za tablice rejestracyjne ) aby móc go wcześniej oplacić w kasie lub banku. Tak jest wszędzie w urzędach w Warszawie . Jakie zdziwienie było na mojej twarzy , jeżeli Pani w okienku rejestracji powiedziała mi że mogę dostać blankietu do zapłaty wcześniej tylko w czasie rejetracji w okienku i muszę dopiero wtedy iść z nim do banku i zapłacić . W banku mozna postać około 15 - 20 minut ( bywa i tak ) poczym muszę wrócić z zapłaconym rachunkiem za tablicę . Oczywiście w czasie kiedy mnie nie było nikt z klientów nie jest obsługiwany ( oczywiści Pani przez moment coś robiła w dokumentach ...sam to obserwowałem na innych klientach ) O zgrozo ...czas obsługiwanie jednego klienta trwa 45 minut. ( no może 35 min jak w banku szybko pójdzie ) Proszę o odpowiedz i wyjaśnienie dlaczego w urzedach Targówek , Bielany czy Tarchomin można to robić inaczej. Nie wymagam od razu cudów ( np. informacji której nie macie ) ale przecież te Panie same widzą ,że jest to bez sensu . Wprawdzie dla nich jest dobrze mają czas na swoje zajęcia. Wprowadza to duże dezorganizację klientów nie wiedzą co się dzieje , nie ma kogoś w okienku przez 20 minut i podchodzą caly czas do okienka , Pani odpowiada że załatwia własnie klienta . A klient pytał się wcześniej przed podejściem czy może dokonać opłaty wczesniej. Odpowiedz - nie można , bez podania przyczyny o którą prosiłem pomijam już podejście raczej nie do końca życzliwe. Kraj sie zmienia ludzie muszą się też w pewnym stopniu przystosować , chodziaż wiem że nie jest łatwo. Pozdrawiam i Życzę Miłej Pracy. Erno
(Erno, 06.12.2006 r.)
-
Odpowiedź:
Na wstępie chciałbym podziękować za to, iż zechciał Pan podzielić się własnymi uwagami na temat funkcjonowania Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Legionowie. Zapewniam, że wszelkie tego typu uwagi są i będą w przyszłości wnikliwie analizowane, tak aby stopień satysfakcji osób korzystających z naszych usług był jak najwyższy. 
Przechodząc do meritum zagadnienia chciałbym poinformować, że zgodnie z procedurą rejestracyjną obowiązkiem strony jest przedłożenie wszelkich dokumentów do rejestracji pojazdu. W Wydziale Komunikacji jest możliwość pobrania wniosku w sprawie rejestracji, przy okienku zaś petent otrzymuje dowód wpłaty z wyszczególnioną kwotą za daną czynność urzędową. Przyjęcie takiej ścieżki postępowania wynika z doświadczeń zbieranych w trakcie powtarzających się czynności rejestracyjnych. 
Dopiero bowiem po wstępnym zapoznaniu się pracownika z przedłożoną dokumentacją, w tym treścią wniosku, ma on możliwość udzielenia świadomej i zgodnej ze stanem faktycznym informacji, jakich opłat powinien dokonać wnioskodawca. Uzależnione jest to m.in. od miejsca pochodzenia pojazdu (czy został nabyty, po uprzedniej rejestracji na terytorium kraju, czy bezpośrednio pochodzi z zagranicy). Ponadto należy zwrócić uwagę na fakt, iż w sporadycznych przypadkach wnioskodawca nie uzyskuje pozytywnej decyzji w zakresie swojego wniosku. Oznacza to oczywiście, że nie ponosi opłat z tego tytułu. Wcześniejsze dokonanie opłat w tym kontekście wiąże się z koniecznością wszczynania procedury w zakresie odzyskania wpłaconej kwoty. Rodzi to dość istotne komplikacje i często prowadziło do postulatów, które stoją w opozycji do tych, które zostały skierowane za Pana pośrednictwem.
Ww. argumenty wpłynęły na wprowadzenie takiego postępowania w przedmiotowym zakresie. Nie oznacza to oczywiście, że nie mogą być stosowane rozwiązania proponowane przez Pana, ale jak wspomniałem wcześniej dotychczasowe doświadczenia przemawiają za takim, a nie innym sposobem postępowania.
Dodam jeszcze, ze czas oczekiwania, jaki musiał Pan przeznaczyć na dokonanie omawianych czynności jest uzależniony od kilku czynników. Czas oczekiwania na dokonanie wpłaty również. Należy jednak z całą mocą podkreślić, że okresy te zwłaszcza w ostatnim czasie ulegają znacznemu skróceniu. Ponadto
Odnosząc się do braku uprzejmości, o którym Pan pisze należy z całą mocą podkreślić, ze jest to oczywiście zachowanie niedopuszczalne. Pozostaje jedynie przesłać wyrazy ubolewania wraz z zapewnieniem, że pracownicy zostali pouczeni o braku akceptacji ze strony pracodawcy dla takich zachowań i nadzieją, że podobne przypadki nigdy już nie będą miały miejsca. 


Pozdrawiam
Janusz Kubicki

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego