<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Mam do Pania dwa pytanie 1.Czy do zakresu obowiązków Pań zatrudionych w Wydziałe Komunikacji w Legionowie jest załatwianie w czasie pracy rejestacji samochodów panów, którzy bez kolejki dokonują rejestacji aut ( być może właścicieli komisów samochodowych). Ostatnio miałem przyjemność rejestacji samochodu co trwało 4 godziny.Natomiast pewien jego mość zarejestrował swój samochód w ciągu 15 min bez kolejki. Opłatę za rejestację samochodu dokonał jedna z Pań, którą Pan zatrudnił w Wydziale Komunikacji! Jeśli jest to standardowa procedura to ja również chciałbym z niej skorzystać. 2. Przy pierwszej próbie rejestacji jaką chciałem dokonać ok. 1 miesiąca temu, Pani zatrudniona w Wydziale Komunikacji poinformowała mnie, że nie wyda mi nowego dowodu rejestcyjnego z uwagi na brak zaświadczenia poprzedniego właściciela pojazdu z Urzędu Skarbowego. Ten fakt potwierdził również Naczelnik Wydziału. Po zdobyciu w/w zaświadczenia udałem się w dniu 30.03. celem zarejestrowania pojazdu przedkładając min. owe zaświadczenie. Pani, która dokonała rejestacji pojazdu poniformowała mnie że zaświadczenie z Urzędu Skarbowego nie jest wogle potrzebne. Czy ilość oraz rodzaj załączników związanych z rejestacją samochodu zależy od widzimiście Pańskich urzędników czy normuje to Rozporządzenie, którego Pańscy Pracownicy nie znają? (Krzysztof, 03.04.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: W odpowiedzi na Pańskie pytanie w sprawie sposobu załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji w Legionowie, niniejszym informuję, że sytuacja którą Pan opisał mogła w istocie mieć miejsce. Z dniem 1 marca 2007 r. w Wydziale został wprowadzony pilotażowy program składania wniosków w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Główne założenie programu polega na planowym (ustalanym w trybie indywidualnym z wnioskodawcą) wyznaczaniem terminu i godziny załatwiania spraw. W założeniu zależy nam na tym, aby taki sposób rozpatrywania wniosków został jak najbardziej upowszechniony. Informacje na ten temat znaleźć można na stronie internetowej Starostwa, były też dostępne w prasie lokalnej. Należy jednak podkreślić, że w ramach opisanej procedury nie mieści dokonywanie przez pracowników Wydziału Komunikacji w imieniu petentów opłat za czynności urzędowe. Wobec faktu, że przypadek przez Pana opisany nie został bliżej skonkretyzowany utrudnione jest odtworzenie stanu faktycznego i ustalenie bezpośredniej przyczyny takiego „stopnia uczynności” w postępowaniu jednego z pracowników. Byłoby to dopuszczalne w przypadku osoby w podeszłym wieku lub osoby niepełnosprawnej. Niemniej, co do zasady, należy potraktować takie postępowanie jako sprzeczne z zasadą równego traktowania interesantów, a w związku z tym zasługujące na negatywną ocenę. W odniesieniu do kwestii zaświadczenia z Urzędu Skarbowego, o którym Pan pisze, to niewątpliwie jest tak, że kwestia wymaganych dokumentów uregulowana została w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm.), oraz rozporządzeń Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123 ze zm.) i Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. Nr 192, poz. 1878 ze zm.). Nie jest to zatem kwestia zależna, jak Pan to ujął od widzimisię urzędników. Ww. przepisy regulują też, czy w określonym przypadku niesprecyzowane zaświadczenie było wymagane, czy też nie. Odpowiedź na pytanie, czy słusznie czy też niesłusznie żądano dokumentu, o którym Pan pisze, wymaga szczegółowego zapoznania się z dokumentami Pana pojazdu. Pozostawiając do Pana uznania aspekt uściślenia stawianych pytań chciałbym złożyć zapewnienie, że pracownicy Wydziału Komunikacji zostali zapoznani z Pańskimi uwagami, pouczeni o konieczności przestrzegania obowiązujących ich procedur. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.