Понедельник, 03 Июнь
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

June
M T W T F S S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Co Pan zamierza zrobic, aby poprawic sposob obslugi klienta w wydziale komunikacji (rejestracja pojazdow, wydawanie praw jazdy). Stan obecny jest niedopuszczalny. To nie tylko (choc przede wzystkim) wina obowiazujacych przepisow - to rowniez bledy organizacyjne. Jezeli wziac pod uwage koszt rejestracji pojazdu (lub dowolnej innej czynnosci) to zwiekszenie zatrudnienia jest bezproblemowe. Jezeli ta obsluga jest tak, delikatnie mowiac, powolna, to mniemam, ze dochody z rejestracji przeznacza Pan na inne cele (np wlasna premie?)
PS
Zmobilizujcie dzial informatyki, do uruchomienia polskich liter na waszych stronach 


Panie Starosto.
Zyskałem nowe doświadczenie życiowe - rejestrację nowego samochodu (kupionego w Polsce) w Wydziale Komunikacji w Starostwie w Legionowie. Pomijam kwestię idiotycznych moim zdaniem przepisów (to nie zależy od Pana). Ale sposób działania Wydziału owszem. A ten jest skandaliczny. 5 godzin stania w kolejce. Teoretycznie można to załatwić przez internet...ale. Po trzech dniach od przesłania internetowego wniosku o rejestrację nie otrzymałem odpowiedzi. To trochę za długo. Można by zarezerwować sobie wcześniej termin - ale wymagane jest podanie numeru nadwozia, a ten się poznaje w momencie odbioru auta. Brak jest jakiejkolwiek informacji o potrzebnych dokumentach i kwotach opłat - czy wywieszenie tego boli? Wymagane są kserokopie dokumentów - czy nie można poinformować o tym wcześniej? Pewnie można, ale wtedy odpadłby dochód z prowadzenia obok usług. Opłaty - bank na miejscu. Super! Ale tylko w tym banku mogę dokonać przelewu, płacąc prowizję! Dlaczego nie mogę tego zrobić wcześniej przelewem ze swojego konta (bez prowizji)? Dlaczego nie mogę skorzystać w Urzędzie z karty płatniczej lub kredytowej? Panie Starosto - albo głupota, albo korupcja! Cały proces zajął mi 5 (pięć!) godzin Moja godzina pracy jest warta kilkadziesiąt złotych. Praca wielu ludzi tracących swój czas w tej samej kolejce - podobnie. Ja wiem, że to nie są Pana pieniądze, tylko nasze, więc Pana to nie dotyczy. Urząd swoje dostanie. I teraz pytanie: co PAN zamierza z tym zrobić?
(Krzysztof Matejewski, 20.07.2007 r.)
-
Odpowiedź:
W odpowiedzi na Pańskie uwagi dotyczące funkcjonowania Wydziału Komunikacji pragnę nadmienić, że sygnalizowane przez Pana problemy z długim czasem obsługi były podstawą dla wprowadzenia nowego systemu obsługi interesantów (system funkcjonuje w Wydziale Komunikacji od 23 lipca b.r.), umożliwiającego m.in. indywidualne umówienie klienta występującego o rejestrację pojazdu na konkretny dzień i godzinę. Po jego pełnym wdrożeniu (koniec sierpnia 2007) w sposób znaczny poprawi się sprawność i komfort obsługi.
Zwiększyliśmy liczbę osób bezpośrednio obsługujących interesantów z 4 do 6 (dwa dodatkowe okienka).

Co do wniosków składanych przez internet regułą jest, że kontaktujemy się szybko z 
klientem (zwykle jest to kolejny dzień po złożeniu wniosku, a termin wizyty wyznaczany jest na dogodny dzień dla interesanta). Kontakt po trzech dniach wchodzi w grę tylko w sytuacjach wyjątkowych.

Jeśli chodzi o kwestie dotyczące danych potrzebnych do wypełnienia wniosku (np nr VIN) to wydaje się, że dane takie są do uzyskania u sprzedawcy również przed wystawieniem przez niego faktury, ale oczywiście przyjmujemy sugestię o możliwości dokonania zmian w zakresie wprowadzenia tego wymogu. W chwili obecnej dla umówienia spotkania wystarczy podanie imienia i nazwiska, nr PESEL i rodzaju sprawy o jakiej załatwienie klient wnosi.

W kwestii informacji odnośnie opłat i wymaganych dokumentów należy zauważyć, że dane te są umieszczone:
- w Wydziale Komunikacji w wiszących na ścianie Wydziału kartach usług 
- dodatkowo w Kancelarii Starostwa,
- na stronie internetowej Powiatu Legionowskiego:
http://www.bip.powiat-legionowski.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=19

Co do kserokopii, ich wykonanie może odbyć się dopiero po przeprowadzonych czynnościach rejestracyjnych w postaci nadania pieczęci z datą rejestracji i nr rejestracyjnym pojazdu.

Jeśli chodzi o opłaty to docelowo w Wydziale Komunikacji umieszczone zostanie stanowisko komputerowe umożliwiające dokonywanie przelewów internetowych (rozwiązanie to funkcjonowało przez pewien czas, ale zwykły komputer został zniszczony przez użytkowników, wymaga to więc zastosowania innego „wzmocnionego” rozwiązania.).

Chciałbym jednocześnie podziękować Panu za ten sygnał, każda uwaga co do funkcjonowania wydziałów starostwa będzie przez nas szczegółowo analizowana w celu usprawnienia obsługi naszych klientów.

Janusz Kubicki,Wicestarosta Legionowski

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego