Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
W związku z „teoretyczną” możliwością załatwienia spraw w Wydziale Komunikacji mam kilka pytań:

Z zakresu Konstytucji RP - Art. 32. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

1. Dlaczego dyskryminuje się obywateli tego powiatu, którzy nie mają internetu?
2. Dlaczego osoby posiadające internet są wyróżniani? 
3.Czy nie jest to naruszenie Konstytucji?

W dniu dzisiejszym 8 lutego, przed godz. 8.00, złożyłem wniosek przez internet o rejestracje pojazdu. W odpowiedzi otrzymałem maila:
Dnia 8-02-2008 o godz. 7:52 < Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра. > napisał(a):
Powiat Legionowski - Wniosek rejestracji pojazdu on-line:
Zgłoszono wniosek poprzez moduł rejestracji pojazdów on-line. Prosimy czekać na kontakt telefoniczny.

Mamy godzinę 16.09 - kontaktu telefonicznego brak.
Jestem przekonany, że gdybym udał sie do Wydziału Komunikacji, to zarejestrował bym pojazd . 

Pytanie jest proste: Czy urząd jest dla obywatela, czy obywatel dla urzędu?

Proszę o wyczerpujące udzielenie odpowiedzi z podaniem, tam gdzie jest to możliwe, podstawy prawnej.
(Jacek, 08.02.2008 r.)
-
Odpowiedź:
Składanie wniosków przez Internet jest jedną z oferowanych przez nasz wydział komunikacji możliwości umówienia się na konkretny termin załatwienia sprawy. Klient może umówić się na wizytę również telefonicznie i osobiście. Może też skorzystać z naszych usług przychodząc do wydziału bez umówienia i zostać obsłużonym według kolejności zgłoszeń. 
Trudno mówić o jakiejkolwiek dyskryminacji osób nie mających dostępu do Internetu. Co najwyżej może być mowa o ułatwieniach dla osób ten dostęp posiadających. Warto dodać, że w Legionowie istnieją publiczne punkty bezpłatnego dostępu do sieci, tzw. infomaty, m.in. w starostwie i urzędzie miejskim. W związku z tym z e-wniosku skorzystać mogą również osoby nie mające dostępu do Internetu w domu czy pracy.

Jeśli chodzi o brak kontaktu z osobą składającą wniosek przez Internet, to niestety takie sytuacje mają niekiedy miejsce. Regułą jest niestety sytuacja, w której telefony podawane przez wnioskodawcę nie zawsze są aktualne lub dostępne. Ze względu na liczbę załatwianych spraw pracownik po kilku próbach kontaktu przechodzi do innych czynności, a pod koniec dnia powinien przesłać informację drogą elektroniczną z prośbą o kontakt. Jeśli tak się nie stało, należy to potraktować jako istotne uchybienie.
Należy dodać, że wnioski składane przez Internet nie są rozpatrywane on-line. Odbierane są one każdego dnia po godzinie 8.00, co oczywiście stwarza ryzyko, że wniosek który dotarł nieco później zostanie odebrany dnia następnego, czyli z jednodniowym opóźnieniem. Jeżeli taka sytuacja miała miejsce w Pana przypadku, przepraszamy za utrudnienia. Pragnę zapewnić, że dokładamy wszelkich starań, aby takie zdarzenia się nie powtarzały.

Artur Borkowski, Naczelnik Wydziału Komunikacji

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego