Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Inne)
Szanowny Panie Starosto!
Uprzejmie proszę o odpowieź na nastepujące pytania:
1) Jaki termin na udzielenie odpowiedzi petentowi (list polecony), obowiazuje urzędnika Starostwa? Czy jest, jakieś uregulowanie prawne obowiązujące urzędnika w tym temacie?
2) Do kogo należy złozyć skargę (zażalenie), jeżeli sprawa dotyczy kierownictwa Urzędu, a do kogo jeżeli opóźnienia dopuścił się szeregowy pracownik?
3) Jakie kary są przewidziane w tym zakresie (niedopełnienia obowiązku)?
Pozdrawiam
(Rafał Kazimierz, 26.02.2008 r.)
-
Odpowiedź:
1. Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego urzędnik ma 30 dni od daty otrzymania pisma (data wpływu do kancelarii urzędu) na udzielenie odpowiedzi, a w szczególnie skomplikowanych sprawach czas ten wydłuża się do 60 dni. Należy pamiętać, że w przypadku, kiedy do udzielenia odpowiedzi konieczne jest np. uzyskanie opinii innego podmiotu (np. wojewody, nadleśniczego, wójta itp.), bieg terminu jest zatrzymany do czasu uzyskania tej opinii czy uzgodnienia.
2. Jeżeli zaniedbania dopuścił się pracownik urzędu skargę czy zażalenie należy kierować do kierownika zakładu pracy, czyli w przypadku starostwa do starosty. W przypadku starosty skargę należy kierować do rady powiatu.
3. Za niedopełnienie obowiązków grożą pracownikom kary przewidziane w kodeksie pracy.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego