<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inne) Czemu na terenie Wieliszewa w terenie zabudowanym droga rowerowa przechodzi w chodnik, gdzie ludzie wychodzą z furtek, są otwierane bramy i furtki w których nie ma szans zobaczyć, czy ktoś zaraz nie wyjdzie lub nie wyjedzie, a pieszy lub kierowca nie ma szans sprawdzić, czy nie nadjeżdża właśnie rowerzysta. Domniemam, że przedłużenie dobrego i funkcjonalnego poza dwoma miejscami (jedno z tych miejsc to słup telekomunikacyjny w skrajni drogi tuż przed zabudowaniami Wieliszewa, a drugie to dwa zakręty na drodze rowerowej, w miejscu, gdzie droga dla rowerów oddala się od jezdni - tu przydałyby się elementy odblaskowe w poboczu, bo po zmroku te zakręty są zupełnie niewidoczne i jadąc na wprost niejedna osoba już się tam wywróciła lub wyjechała ze ścieżki) asfaltowego ciągu pieszo rowerowego w chodniku miało na celu poprawienie płynności ruchu, co niestety odbyło się kosztem bezpieczeństwa rowerzystów. Na ul. Kościelnej na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h w związku z czym nie ma przeszkód by dopuścić ruch rowerowy na zasadach ogólnych w jezdni, co będzie bardziej funkcjonalne, bo źródła i cele podróży rowerowych są położone po obydwu stronach ulicy kościelnej, więc wydzielona „droga dla rowerów” nie ma na tym odcinku większego sensu, a zakaz ruchu rowerem skłania do narażania siebie i innych na niebezpieczeństwo podczas jazdy chodnikiem lub do łamania prawa podczas jazdy jezdnią... (Grzegorz, 26.03.2008 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Intencją zarządcy drogi było odseparowanie ruchu samochodowego od ruchu rowerzystów. Szerokość wskazanego odcinka ścieżki rowerowej wynosi 2.5 m. Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi publiczne oraz ich usytuowanie dopuszczają na takiej ścieżce ruch dwukierunkowy dla rowerzystów oraz ruch pieszych. Natężenie ruchu rowerzystów i pieszych jest na dzień dzisiejszy niewielkie i nie powinno stwarzać zagrożenia dla wyjeżdżających lub wychodzących z posesji, którzy włączają się do ruchu są obowiązania ustąpić pierwszeństwa uczestnikom ruch oraz zachować szczególna ostrożność. Ponadto na przedmiotowym odcinku chodnik biegnie po dwóch stronach ulicy, co także powoduje rozłożenie natężenia ruchu pieszych. Zmiana organizacji ruchu wydaje się być celowa w przypadku wystąpienia znacznego wzrostu natężenia ruch rowerzystów ale naszym zdaniem w zakresie wyłączenia ruchu pieszych ze ścieżki rowerowej i skierowanie go na przeciwległy chodnik. Jeśli chodzi zaś o oznaczenie zakrętów na ścieżce rowerowej, zleciliśmy przygotowanie nowej organizacji ruchu, uwzględniającej oznaczenie zakrętów farbami odblaskowymi. Janusz Kubicki, Wicestarosta Legionowsk |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.