<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inne) Witam Panie Starosto Moje pytanie bedzie dotyczylo na dniach wprowadzonego zakazu poruszania sie motocykli po ulicy Pilsudskiego w centrum legionowa. Czym kierowal sie Pan Starosta wprowadzajac taki zakaz? Kto wystapil o jego wprowadzenie oraz kto wydal zgode? Pytam, gdyz wiem iz Prezydent Miasta podnosil kwestie bezpieczenstwa, ale... zgodnie ze wszelkimi badaniami prowadzonymi przez policje (polecam zapoznaniesie z raportami policyjnymi za lata 2005-2007) motocykle powoduja okolo 3% kolizji w ruchu drogowym zas auta osobowe okolo 60%. Dziwne ze taki zakaz wprowadza sie w centrum legionowa, gdzie ile jest lokali mieszkalnych? A ulice przy osiedlach mieszkalnych takiego zakazu nie posiadaja. Dziwi rowniez brak tablicy informacyjnej iz zakaz nie dotyczy wiazdu na posesje. Ulica ta moim zdaniem prowadzi np do Urzedu Miasta, Kosciola a motocykl jest srodkiem transportu takim samym jak inne (na marginesie w calej europie jest to bardzo popularny srodek transportu w centrum miast, powodujacy mniejsze korki i oszczedzajacy miejsca parkingowe). wiec dlaczego WSZYSCY jego uzytkownicy sa karani za wybryki 3 czy 4 osobnikow. Czy policja nie potrafi sobie poradzic z tym problemem w inny sposob? Ciekawi rowniez to iz zakaz dotyczy ulicy Pilsudskiego (na pewnym odcinku) natomiast uliczki w kolo Rynku juz zakazem nie sa obiete, a ponoc to tym mieszkaancom przeszkadza halas. A wiec zakaz jest nie dla nich, bo na 3 z 4 ulic w kolo rynku nadal mozna jezdzic. W zwiazku z wprowadzeniem takiego zakazu dla motocykli DOMAGAM sie aby wprowadzono identyczny zakaz dla samochodw, ktore z racji ze jest ich duzo wiecej powoduja znacznie wiecej wypadkow a sa tak samo glosne. Czy Starostwo Powiatowe wprowadzajac zakaz podpieralosie jakis dokumentem (orzeczenie policji, analizy, czy badania ruchu, glosnosci... ?) czy tak po prostu ktos strzelil z oka i powiedzial „stawiamy zakaz”? Czy ktos formalnie swoim podpisem stwierdzil ze po przeprowadzeniu badan i analiz stwierdzono znacznie wieksze zagrozenie ze strony motocykli niz aut? czy moze ktos swoim pismem poswiadczyl ze motocykle powoduja wieksza glonosc (motocykle ktore maja osprzet homologowany osprzet. jesli go nie maja to od ich scigania jest policja ). A moze prawdziwe sa pogloski iz najbardziej na tym zakazie zalezalo bylemu zastepcy komendanta policji w legionowie i to On wychodzil ten zakaz obok swojego domu (bo na pewno nie kolo domow zlokalizowanych przy Rynku. Bardzo mi sie nie podoba iz za wybryki 3 czy 4 osobnikow miasto poszlo po najmniejszej linii oporu i wprowadzilo zakaz dla wszystkich motocyklistow. Sposob dzialania identyczny z tam, jak jest dziura to jej nie naprawiamy tyllko stawiamy ograniczenie predkosci. A czemu za wybryki kilkudziesieciu kierowcow aut nie wprowadzono zakazu dla wszystkich aut? Licze ze ukaze sie to pytanie. Pozdrawiam (Rafał Stankowski, 14.04.2008 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Zarządca drogi, czyli Urząd Miasta Legionowo, na wniosek policji wystąpił do starosty z wnioskiem o zatwierdzenie nowej organizacji ruchu na ul. Piłsudskiego. Ponieważ nie znaleźliśmy przesłanek prawnych ani merytorycznych, aby wniosek ten rozpatrzeć negatywnie, organizacja ruchu została zatwierdzona i zarządca drogi ją wprowadził w życie. Żądanie jej zmiany poprzez zamknięcie tej ulicy również dla ruchu samochodów należy skierować do zarządcy drogi, w którego kompetencjach leży przygotowanie nowej organizacji ruchu. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.