Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
 
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Szanowny Panie Starosto,
W Pana spotach wyborczych pojawia się „kiełbasa wyborcza” w postaci powrotu do koncepcji „trasy mostowej”. Osobiście uważam, że nie jest to kiełbasa wyborcza, ale „jad kiełbasiany” zafundowany mieszkańcom Chotomowa i Jabłonny.
Jak mniemam Pan Starosta jako osoba odznaczona medalem „za zasługi dla obronności kraju” doskonale zna działanie tej substancji.
W zwiazku z powyższym chciałbym zapytać:
1. Jaki cel  dla  lokalnej infrastruktury i mieszkańców (ktorych interesy przede wszystkim powinien Pan reprezentować) ma reaktywowanie projektu sprzed 40 lat.

2. Jakie korzyści komunikacyjne (dla lokalnej społeczności) w Pana opinii ma przynieść przedmiotowe rozwiązanie - czy połączenie z Łomiankami przez wirtualny most i wprowadzenie tak dużego nasilenia ruchu do centrum miejscowości która i tak ma problemy z lokalną infrastrukturą drogową jest dobrym pomysłem?

3. Czy promując ten projekt brał Pan pod uwagę obecną strukturę zabudowy w Chotomowie i Jabłonnie i jaki ta trasa będzie miała wplyw na rozwój tych miejscowości.

Z niecierpliwością czekam na merytoryczne odpowiedzi na pytania nurtujace większość mieszkańców tych miejscowości

z poważaniem
Andrzej mieszkaniec Chotomowa
(Andrzej, 22.05.2009 r.)
-
Odpowiedź:
1. Moim zdaniem jest to niezbędne dla zapewnienia mieszkańcom dogodnego dojazdu z domu do pracy i z powrotem, wliczając tu również mieszkańców Jabłonny i Chotomowa. A niezbędne jest dlatego, że od 100 lat nie powstała w naszym regionie żadna nowa droga łącząca nas z Warszawą i aglomeracją. A mieszkańców i samochodów trochę w tym czasie przybyło. Przebudowy istniejących dróg moim zdaniem nie wystarczą na długo.
Choć do 2012 roku ma zostać oddany do użytku Most Północny, to niestety nie rozwiąże to problemu dojazdu do pracy w Warszawie, jako że zaraz potem planowane jest wyłączenie z ruchu z powodu remontu Mostu Grota, który po remoncie stanie się mostem autostradowym i przejmie ruch tranzytowy. Tak naprawdę więc potrzebujemy jeszcze jednego mostu. W tej sytuacji powrót do projektu budowy Trasy Mostowej, która ma połączyć Łomianki i Legionowo, prowadząc przez Jabłonnę i Chotomów do Zegrza, wydaje się niezbędne. Projektanci przewidując rozwój aglomeracji warszawskiej postulowali to połączenie 40 lat temu. Dziś jest ono znacznie bardziej potrzebne.

2. Postulowana Trasa Mostowa nie przebiega przez centrum żadnej miejscowości, ale na skraju Jabłonny i Chotomowa. Dziś przez centrum Jabłonny przebiega droga krajowa 61 o znacznie większym znaczeniu niż Trasa Mostowa. Nowe połączenie tworząc alternatywę podzieli ruch w dwóch kierunkach.

3. O trasie tej mówi się od czterdziestu lat, więc mieszkańcy terenów przyległych do postulowanego jej przebiegu podejmowali decyzje o zamieszkaniu właśnie w tym miejscu ze świadomością możliwości jej powstania. Jeśli jednak budowa Trasy Mostowej okazałaby się zbyt trudna, to może łatwiejszy w realizacji okaże się jakiś inny wariant. Na przykład droga ekspresowa S17, przebiegająca na trasie z Kijowa przez Lublin do Warszawy mogłaby zostać przedłużona do Legionowa i Modlina w kierunku S7 do Gdańska. Wojewoda Jacek Kozłowski już ogłosił zainteresowanie tą inwestycją i teraz, na poziomie powiatów, powinny zostać podjęte ustalenia lokalizacyjne, o co zabiegam. Jeśli chodzi o rozwój Chotomowa i Jabłonny, to z pewnością budowa nowej drogi stałaby się ważnym impulsem rozwoju tych miejscowości. Z pewnością przybyłoby tu chętnych do zamieszkania. Gmina poprzez plan zagospodarowania określiłaby charakter zabudowy.

Generalnie, w obecnym stanie prawnym, w oparciu o specustawy inwestor budujący drogę nie musi uwzględniać stanowiska mieszkańców ani władz lokalnych. Zachęcam wszystkich do debaty o postulowanych trasach od co najmniej trzech lat, żebyśmy nie zostali zaskoczeni kiedyś tym, że ktoś za nas podejmie decyzję. Powinniśmy odpowiedzialnie rozważyć wszystkie warianty przebiegu nowych dróg, które są potrzebne zarówno nam jak i naszym sąsiadom. Nie chowajmy głowy w piasek, ale próbujmy rozwiązywać problemy. Korzystajmy z doświadczeń mieszkańców Łomianek, którzy 5 lat oprotestowywali różne przebiegi S7, aż GDDKiA i wojewoda podjęli sami decyzję. 
Chcę wywołać poważną dyskusję, bo bez określenia którędy będą przebiegać główne drogi nie da się racjonalnie planować rozwoju naszych miejscowości. Nie uważam, że tylko moje poglądy są słuszne. Chętnie podyskutuję z argumentami ludzi mających inne zdanie.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego