Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Witam pana prezydencie powiatu. Może przewodniczący będzie bardziej na miejscu. Nigdzie na stronie powiatu nic nie mogę znaleźć o trasie olszynki grochowskiej oraz o budowie tz. obwodnicy legionowa znaną jako Trasa mostowa. Oto pytania panie starosto:
1) Kiedy zostanie zbudowany most w Jabłonnie? I czy powstanie razem z trasą czy tylko do pierwszego węzła.
2) Jeśli trasa powstanie tylko do pierwszego węzła, to kiedy powstanie dalszy ciąg?
3) TOG jako doskonała obwodnica legionowa będzie tylko jak będzie TM O ile TOG jest chyba wojewódzki to czy TM buduje powiat? Była by to także doskonała możliwość skomunikowania gmin w powiecie. Z Jabłonna do Wieliszewa w parę chwil. Co by odciążyło inne powiatowe drogi oraz miejskie.
4) Do budowy Sobieskiego: Czemu na tablicy informacyjnej będącej w przetargu jako inwestora pokazuje się logo powiatu a niema herbu miasta Legionowo które to także finansuje? 
Czy nie jest o tak że starostwo wstydzi się miasta? Lub próbuje ukryć udział miasta Legionowo w tej inwestycji?
(Madej Stanisław, 24.02.2010 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Stanisławie,
zarówno Trasa Olszynki Grochowskiej jak i Trasa Mostowa są przedsięwzięciami planowanymi w latach 70-tych na naszym terenie. Wówczas z definicji wszystkie drogi miały charakter dróg budowanych przez jednostki podległe Ministerstwu. Obecny podział na zarządców dróg sprawia, że dzisiaj zarządzanie drogami jest przyporządkowane Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, bądź zarządowi województwa, lub powiatowi czy gminie. Jeśli chodzi o TOG i TM, w tej chwili żaden z zarządców nie podejmuje się realizacji tych inwestycji. GDDKiA nie zamierza, mimo usilnych starań Gminy Legionowo i Powiatu Legionowskiego, wpisywać tych przedsięwzięć do planów realizacyjnych w najbliższych latach. 
Uważam, że powstanie zarówno Trasy Mostowej jak i Trasy Olszynki Grochowskiej jest strategicznie ważnym przedsięwzięciem dla rozwoju regionu powiatu legionowskiego i jego najbliższego otoczenia, w związku z tym będziemy podejmować dalsze kroki zmierzające do przekonania decydentów o tym, że obie drogi są potrzebne. Jeśli chodzi o TOG udało się uzyskać pozytywną opinię Wojewody Mazowieckiego w tym zakresie. Wojewoda wystąpił z inicjatywą przedłużenia trasy S-17, która spełniłaby podobną rolę jak TOG. Patronujemy też wszelkim przedsięwzięciom zmierzającym do uzgodnienia przebiegu tej trasy zarówno na terenie Gminy Nieporęt jak i Gminy Wieliszew. 

Jeśli chodzi o ulicę Sobieskiego, jest to przedsięwzięcie finansowane z trzech źródeł: z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych, przez Gminę Legionowo i Powiat Legionowski. Jednakże inwestorem w sensie prawa budowlanego jest Powiat Legionowski, który tą inwestycję prowadzi. Jesteśmy dumni z tego, że miasto Legionowo dofinansowuje to przedsięwzięcie, chociaż jest to wyrazem proinwestycyjnej polityki miasta. Oczywiście nie zamierzamy ukrywać udziału miasta Legionowa w tej inwestycji, wręcz przeciwnie – jest dla nas zaszczytem, że miasto wspiera inwestycje realizowane przez powiat

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego