<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Witam pana prezydencie powiatu. Może przewodniczący będzie bardziej na miejscu. Nigdzie na stronie powiatu nic nie mogę znaleźć o trasie olszynki grochowskiej oraz o budowie tz. obwodnicy legionowa znaną jako Trasa mostowa. Oto pytania panie starosto: 1) Kiedy zostanie zbudowany most w Jabłonnie? I czy powstanie razem z trasą czy tylko do pierwszego węzła. 2) Jeśli trasa powstanie tylko do pierwszego węzła, to kiedy powstanie dalszy ciąg? 3) TOG jako doskonała obwodnica legionowa będzie tylko jak będzie TM O ile TOG jest chyba wojewódzki to czy TM buduje powiat? Była by to także doskonała możliwość skomunikowania gmin w powiecie. Z Jabłonna do Wieliszewa w parę chwil. Co by odciążyło inne powiatowe drogi oraz miejskie. 4) Do budowy Sobieskiego: Czemu na tablicy informacyjnej będącej w przetargu jako inwestora pokazuje się logo powiatu a niema herbu miasta Legionowo które to także finansuje? Czy nie jest o tak że starostwo wstydzi się miasta? Lub próbuje ukryć udział miasta Legionowo w tej inwestycji? (Madej Stanisław, 24.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Panie Stanisławie, zarówno Trasa Olszynki Grochowskiej jak i Trasa Mostowa są przedsięwzięciami planowanymi w latach 70-tych na naszym terenie. Wówczas z definicji wszystkie drogi miały charakter dróg budowanych przez jednostki podległe Ministerstwu. Obecny podział na zarządców dróg sprawia, że dzisiaj zarządzanie drogami jest przyporządkowane Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, bądź zarządowi województwa, lub powiatowi czy gminie. Jeśli chodzi o TOG i TM, w tej chwili żaden z zarządców nie podejmuje się realizacji tych inwestycji. GDDKiA nie zamierza, mimo usilnych starań Gminy Legionowo i Powiatu Legionowskiego, wpisywać tych przedsięwzięć do planów realizacyjnych w najbliższych latach. Uważam, że powstanie zarówno Trasy Mostowej jak i Trasy Olszynki Grochowskiej jest strategicznie ważnym przedsięwzięciem dla rozwoju regionu powiatu legionowskiego i jego najbliższego otoczenia, w związku z tym będziemy podejmować dalsze kroki zmierzające do przekonania decydentów o tym, że obie drogi są potrzebne. Jeśli chodzi o TOG udało się uzyskać pozytywną opinię Wojewody Mazowieckiego w tym zakresie. Wojewoda wystąpił z inicjatywą przedłużenia trasy S-17, która spełniłaby podobną rolę jak TOG. Patronujemy też wszelkim przedsięwzięciom zmierzającym do uzgodnienia przebiegu tej trasy zarówno na terenie Gminy Nieporęt jak i Gminy Wieliszew. Jeśli chodzi o ulicę Sobieskiego, jest to przedsięwzięcie finansowane z trzech źródeł: z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych, przez Gminę Legionowo i Powiat Legionowski. Jednakże inwestorem w sensie prawa budowlanego jest Powiat Legionowski, który tą inwestycję prowadzi. Jesteśmy dumni z tego, że miasto Legionowo dofinansowuje to przedsięwzięcie, chociaż jest to wyrazem proinwestycyjnej polityki miasta. Oczywiście nie zamierzamy ukrywać udziału miasta Legionowa w tej inwestycji, wręcz przeciwnie – jest dla nas zaszczytem, że miasto wspiera inwestycje realizowane przez powiat |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.