<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Panie Starosto! W ciągu ostatnich dni miałem możliwość porównania stanu dróg w Ciechanowie, Nasielsku i oczywiście w Legionowie. Niestety drogi legionowskie, niezależnie czy to krajowe czy powiatowe są w stanie tragicznym. Dziury w innych miastach też się na wiosnę pojawiają, ale tam się je nie naprawia kiedy pada deszcz, by po kilku tygodniach dziury były jeszcze większe. Na czym polega specyficzne ,,szczęście" do dróg w tak opłakanym stanie? Kiedy zostanie naprawiony odcinek około 20 metrów ulicy Strużańskiej na skrzyżowaniu z Zegrzyńską, który aktualnie nie nadaje się do jazdy na całej szerokości? (Rafał, 25.02.2010 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Szanowny Pani Rafale, Dziękujemy za przesłanie Pana opinii i informację. Ul. Strużańską jest drogą kategorii wojewódzkiej i jej zarządcą jest Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie. Podjęliśmy interwencję w sprawie remontu opisanego odcinka drogi przy ul. Strużańskiej. Jak poinformował nas przedstawiciel MZDW w Warszawie, w niedługim czasie zostanie przeprowadzony remont cząstkowy nawierzchni opisywanej drogi. Kompleksowa przebudowa wymienionego odcinka drogi wojewódzkiej zostanie zrealizowana wraz z przebudową drogi krajowej 61 ul. Zegrzyńskiej. Z informacji jakie posiadam wynika, że warszawski oddział GDDKiA planuje rozpocząć realizację III odcinka inwestycji (od wiaduktu w Legionowie do Michałowa-Reginowa) pod koniec bieżącego roku. Drogi zbudowane zgodnie ze sztuką budowlaną, posiadające odpowiednią podbudowę, nawierzchnię i odwodnienie, mają określony okres eksploatacji, który wynosi dla nowych i przebudowywanych dróg do 20 lat a dla remontowanych do 10 lat i nie powinny w nich powstawać ubytki. Te drogi, na których najczęściej pojawiają się dziury są drogami od lat nie przebudowywanymi gruntownie, w związku z tym utraciły swoje parametry techniczne na skutek np. wzmożonego ruchu. Jedynym zasadniczym rozwiązaniem jest oczywiście przebudowa drogi i zapewnienie prawidłowego odwodnienia. Paradoksalnie, na terenach wiejskich o wiele łatwiej jest utrzymać w odpowiednim stanie drogę, jeśli została prawidłowo zbudowana, bowiem odwodnienie tych dróg następuje w oparciu o pobocza lub rowy przydrożne. Na terenach miejskich rowy przydrożne nie istnieją, zaś krawężniki zatrzymują wodę w granicach drogi. W związku z tym, jeśli nie ma zbudowanego odpowiedniego systemu kanalizacji deszczowej, drogi te zużywane są o wiele szybciej. Jeśli chodzi o drogi powiatowe, podjąłem w tym roku decyzję, którą być może uzna Pan za niesłuszną, by drogi naprawiać niezwłocznie po tym, jak temperatura wzrośnie powyżej zera, niezależnie od opadów i roztopów. Takie działania rozpoczęły się już ok. 3 - 4 tygodni temu. Wypompowano wodę z dziur w nawierzchni i zabezpieczono ubytki. Oczywiście, wygodniej byłoby poczekać kilka tygodni do momentu, kiedy śnieg stopnieje i woda z dróg, a tym samym z powstałych ubytków ustąpi. Remont mógłby być wówczas bardziej efektywny, uważam jednak, że funkcjonowanie dróg powiatowych z tak głębokimi ubytkami przez kilka tygodni bez ich zabezpieczenia, powodowałoby zagrożenie w ruchu drogowym. Zatem zarówno decyzja jak i działania zostały podjęte niezwłocznie. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.