Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
Pytanie: (kategoria: Inne)
Szanowny Panie Starosto. 1) Do której godziny pracownik obsługujący petentów, w punkcie znajdującym się w Urzędzie Miasta Legionowo, powinien przyjmować wnioski paszportowe? 2) Czy 25 minut przed wyznaczonym czasem zamknięcia punktu pracownik ma prawo odmówić przyjęcia wniosku, tłumacząc się całodniowym zmęczeniem? Jaką liczbę osób urzędnik ten obsłużył w dniu 12 marca 2012 r.? 3)Dlaczego do obsługi petentów zatrudnia się (lub wyznacza) osoby demonstrujące swoje zmęczenie pracą oraz zachowujące się w sposób niegodny urzędnika? Liczę na szybką i wyczerpującą odpowiedź.
(Stefan Bator, 13.03.2012 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Stefanie, klienci Terenowego Punktu Paszportowego w Legionowie obsługiwani są w każdy poniedziałek od godz. 8.00 do 17.30, a w pozostałe dni od godz. 8.00 do 15.30. Odpowiednio po godzinie 17.30 i 15.30, pracownicy mają obowiązek dokonania dziennych rozliczeń – wprowadzenia dokumentacji do systemu, sporządzenia oraz wysłania elektronicznie i w wersji papierowej raportów dziennych. 
W poniedziałki biuro paszportowe w Legionowie czynne jest dla mieszkańców powiatu legionowskiego i nowodworskiego nieprzerwanie 9,5h. Spośród wszystkich biur paszportowych, podległych Mazowieckiemu Urzędowi Wojewódzkiemu w Warszawie, jest to najdłużej otwarte dla obywateli biuro. Urzędnicy zatrudnieni są w pełnym wymiarze czasu pracy i pracują w poniedziałki wymiennie, na dwie zmiany, jedna osoba w godz. 8.00-16.00 oraz jedna osoba w godz. 10.00-18.00. 
12 marca 2012 r. pracownicy biura paszportowego obsłużyli 105 osób, czyli każda z pracownic obsłużyła ponad 50 osób i na prośbę klientów przyjmowanie wniosków zostało przedłużone do godzny 18.00. Gdy liczbę obsłużonych klientów przeliczyć ośmiogodzinny dzień pracy daje to prawie siedem osób na godzinę. Biorąc pod uwagę konieczność dokładnego i bez pomyłki wprowadzenia danych do systemu komputerowego, trzeba przyznać, że pracownice biura paszportowego wykonują swoje obowiązki nadzwyczaj sprawnie. Warto dodać, że wychodząc naprzeciw potrzebom klientów pracownice punktu paszportowego we wtorek 13 marca 2012 r. przyjmowały osoby, którym nie udało się załatwić sprawy poprzedniego dnia, już od godziny 7.30. 
Trudno mi odnieść się do Pana zarzutu zachowania w sposób niegodny urzędnika. Jeśli ma Pan zastrzeżenia co do sposobu obsługi, prosiłbym o postawienie konkretnych zarzutów.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego