<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: (kategoria)) Szanowny Panie Starosto,
Uważam, że Legionowo nie powinno otrzymać dotacji z powiatu, jeśli nie zamierza finansować wspólnego biletu na odcinku Legionowo Przystanek – Legionowo i blokuje wspólny bilet na odcinku Chotomów – Legionowo Przystanek. Jeśli Legionowo zdecydowałoby się na niefinansowanie wspólnego biletu na odcinku Legionowo Przystanek – Legionowo, powiat powinien pokryć koszty wspólnego biletu na tym odcinku przez Gminę Jabłonna w 36 % (31% + 5%).
Z bezpłatnych przejazdów na zasadach ZTM korzystają mieszkańcy innych gmin i turyści. Kupują bilety do Chotomowa za psa lub rower, a dla siebie do Warszawy. Zlikwidowanie wspólnego biletu na bilet dobowy próbował przeprowadzić ZTM. Według mnie jest to słuszny pomysł, ponieważ można przewidzieć łatwo ile razy i czym się jedzie w czasie doby. Pan Igor Krajnow, rzecznik ZTM, prywatnie napisał do mnie, że KM się na to nie zgodziły, ponieważ dostałyby mniej pieniędzy. Myślę, że pracownicy ZTM kierują się niechęcią do pracowników KM i przez to nic nie mogę wywalczyć. Warto by było jeszcze powalczyć zmniejszenie kosztów wspólnego biletu specjalnie dla Chotomowa jako jednostkowy przypadek. W końcu lepiej dla Kolei Mazowieckich jakby Chotomów pozostał w ograniczonej strefie niż w żadnej. A jakby przystanek Legionowo Przystanek został usunięty ze strefy ZTM, to Koleje Mazowieckie straciłyby dużo pasażerów.
Do powyższych zmian można by poprosić władze Legionowa. Gdyby przyniosły duże oszczędności, a władze Legionowa nie chciały finansować wspólnego biletu na odcinku Legionowo Przystanek - Legionowo, to gmina Jabłonna mogłaby finansować odcinek Chotomów - Legionowo przy większym wsparciu powiatu.
Z poważaniem, Kamil Szmit (Kamil Szmit, 03.03.2013 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Kamilu, zgodnie z zadaniami, które ustawodawca zapisał dla poszczególnych szczebli samorządu, komunikacja publiczna jest zadaniem własnym gminy. Ponieważ władzom powiatu zależy na tym, by transport publiczny na naszym terenie był zorganizowany w sposób jak najbardziej przyjazny mieszkańcom, Powiat Legionowski w ramach możliwości prawnych i budżetowych dotuje komunikację publiczną. Dotacje dla poszczególnych gmin powiatu legionowskiego są jednakowe, jeśli chodzi o udział procentowy w kosztach ponoszonych przez gminę i są naliczane proporcjonalnie do wysokości nakładów na komunikację publiczną, ponoszonych przez daną gminę. Na sesji Rady Powiatu w Legionowie podjęta została uchwała, ustalająca procentową wysokość dopłat dla samorządów gminnych do poszczególnych rodzajów transportu publicznego w I kwartale 2013 roku: - dopłata do linii Szybkiej Kolei Miejskiej wynosi 3% kosztów ponoszonych przez gminę, - dopłata do linii Kolei Mazowieckich wynosi 3% kosztów ponoszonych przez gminę, - dopłata do linii autobusowych "L" poza terenem danej gminy wynosi 20% kosztów ponoszonych przez gminę. Powiat Legionowski był pierwszym powiatem w Polsce, który zastosował system dopłat do komunikacji publicznej, a obecnie jesteśmy jednym z dwóch powiatów w Polsce, stosujących taki system. Jeśli chodzi o kwestię połączenia ul. Parkowej w Legionowie z ul. Chotomowską w Jabłonnie, 16 kwietnia 2013 podczas spotkania w sprawie rozwiązań w organizacji ruchu na drodze powiatowej, które mają zapewnić bezpieczeństwo ruchu, a w szczególności pieszych, w sąsiedztwie powstającej tam szkoły, zaproponowaliśmy przygotowanie całościowej koncepcji rozwiązań dla układu komunikacyjnego obejmującego nie tylko okolice szkoły i skrzyżowanie ulic Partyzantów i Kisielewskiego, lecz także planowaną w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (mpzp) drogę łączącą Parkową z Chotomowską i dalej, skrzyżowanie ul. Chotomowskiej z drogą wojewódzką nr 630 (ul. Modlińska w Jabłonnie). Naszym zdaniem warto rozważyć budowę ronda na skrzyżowaniu wspomnianej drogi, która jest ujęta w mpzp, który niebawem wejdzie w życie. Kategoria planowanej drogi, która ma być drogą zbiorczą, pozwala przewidywać, że jej powstanie odciąży ulicę Kisielewskiego i ruch między Legionowem a ul. Chotomowską w Jabłonnie przeniesie się na tę właśnie drogę. Wówczas na tym właśnie skrzyżowaniu budowa ronda może być dobrym rozwiązaniem, które z jednej strony uspokoi nieco ruch (spowolni go) w okolicy, w której powstawać będą osiedla mieszkaniowe, a jednocześnie pozwoli na zachowanie jego płynności, znosząc uprzywilejowanie wjazdu na skrzyżowanie z drogi powiatowej. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.