<<
| February | >>
|
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inne) Komu podlega wydział uzgodnień dokumentacji, i ile czasu tra uzgodnienie przebiegu przyłącza wodociągowego w terenie w którym nie ma żadnej instalacji podziemnej.(dokumentacja została złożona przez geodete ponad miesiąc temu). Proszę o motywowanie podległych sobie pracowników. z wyrazami szacunku. (Mariusz Chojnowski, 03.04.2007 r.) |
Odpowiedź: Wydział uzgodnień dokumentacji podlega Staroście. Uzgodnienie dokumentacji może trwać maksymalnie 30 dni. Termin załatwienia sprawy zależy tu od tego, czy na posiedzeniu Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Geodezyjnej i Projektowej zbiorą się przedstawiciele wszystkich dostawców mediów, stąd trudno go precyzyjnie określić. Dostawcy mediów nie są moimi pracownikami. Szczegółowe informacje dotyczące Pańskiej sprawy uzyska Pan dzwoniąc pod numer tel. 0-22 784-38-29. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Mam do Pania dwa pytanie 1.Czy do zakresu obowiązków Pań zatrudionych w Wydziałe Komunikacji w Legionowie jest załatwianie w czasie pracy rejestacji samochodów panów, którzy bez kolejki dokonują rejestacji aut ( być może właścicieli komisów samochodowych). Ostatnio miałem przyjemność rejestacji samochodu co trwało 4 godziny.Natomiast pewien jego mość zarejestrował swój samochód w ciągu 15 min bez kolejki. Opłatę za rejestację samochodu dokonał jedna z Pań, którą Pan zatrudnił w Wydziale Komunikacji! Jeśli jest to standardowa procedura to ja również chciałbym z niej skorzystać. 2. Przy pierwszej próbie rejestacji jaką chciałem dokonać ok. 1 miesiąca temu, Pani zatrudniona w Wydziale Komunikacji poinformowała mnie, że nie wyda mi nowego dowodu rejestcyjnego z uwagi na brak zaświadczenia poprzedniego właściciela pojazdu z Urzędu Skarbowego. Ten fakt potwierdził również Naczelnik Wydziału. Po zdobyciu w/w zaświadczenia udałem się w dniu 30.03. celem zarejestrowania pojazdu przedkładając min. owe zaświadczenie. Pani, która dokonała rejestacji pojazdu poniformowała mnie że zaświadczenie z Urzędu Skarbowego nie jest wogle potrzebne. Czy ilość oraz rodzaj załączników związanych z rejestacją samochodu zależy od widzimiście Pańskich urzędników czy normuje to Rozporządzenie, którego Pańscy Pracownicy nie znają? (Krzysztof, 03.04.2007 r.) |
Odpowiedź: W odpowiedzi na Pańskie pytanie w sprawie sposobu załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji w Legionowie, niniejszym informuję, że sytuacja którą Pan opisał mogła w istocie mieć miejsce. Z dniem 1 marca 2007 r. w Wydziale został wprowadzony pilotażowy program składania wniosków w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami za pośrednictwem poczty elektronicznej. Główne założenie programu polega na planowym (ustalanym w trybie indywidualnym z wnioskodawcą) wyznaczaniem terminu i godziny załatwiania spraw. W założeniu zależy nam na tym, aby taki sposób rozpatrywania wniosków został jak najbardziej upowszechniony. Informacje na ten temat znaleźć można na stronie internetowej Starostwa, były też dostępne w prasie lokalnej. Należy jednak podkreślić, że w ramach opisanej procedury nie mieści dokonywanie przez pracowników Wydziału Komunikacji w imieniu petentów opłat za czynności urzędowe. Wobec faktu, że przypadek przez Pana opisany nie został bliżej skonkretyzowany utrudnione jest odtworzenie stanu faktycznego i ustalenie bezpośredniej przyczyny takiego „stopnia uczynności” w postępowaniu jednego z pracowników. Byłoby to dopuszczalne w przypadku osoby w podeszłym wieku lub osoby niepełnosprawnej. Niemniej, co do zasady, należy potraktować takie postępowanie jako sprzeczne z zasadą równego traktowania interesantów, a w związku z tym zasługujące na negatywną ocenę. W odniesieniu do kwestii zaświadczenia z Urzędu Skarbowego, o którym Pan pisze, to niewątpliwie jest tak, że kwestia wymaganych dokumentów uregulowana została w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r., nr 108, poz. 908 ze zm.), oraz rozporządzeń Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123 ze zm.) i Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. Nr 192, poz. 1878 ze zm.). Nie jest to zatem kwestia zależna, jak Pan to ujął od widzimisię urzędników. Ww. przepisy regulują też, czy w określonym przypadku niesprecyzowane zaświadczenie było wymagane, czy też nie. Odpowiedź na pytanie, czy słusznie czy też niesłusznie żądano dokumentu, o którym Pan pisze, wymaga szczegółowego zapoznania się z dokumentami Pana pojazdu. Pozostawiając do Pana uznania aspekt uściślenia stawianych pytań chciałbym złożyć zapewnienie, że pracownicy Wydziału Komunikacji zostali zapoznani z Pańskimi uwagami, pouczeni o konieczności przestrzegania obowiązujących ich procedur. |
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa) Panie Starosto! Czy przy okazji odświeżenia strony internetowej nie warto byłoby poprawić informacji dotyczących pracy rady. Dobrze gdyby bardziej przypominała tę prowadzoną przez Gminę Legionowo, gdzie np. można przeczytać projekty uchwał przed sesją i łatwiej znaleźć plan sesji w zakładce „Rada Miasta” w BIPie. (Tomasz Elbanowski, ToiOwo, 30.03.2007 r.) |
Odpowiedź: Dziękuję za uwagi. Uwzględnimy je przy zmianach w BIP w najbliższym czasie. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Witam Pana, Czy jest szansa aby Starostwo wykosiło rowy wzdłuz ulic Partyzantów i Chotomowskiej, które już pozarastały krzakami. Dodatkowo jeżeli to mozliwe o uprzątnięcie rowów ze śmieci. Za chwilkę ruszą pełną parą liscie i zakryją te śmieci i tak jest co rok. Czy nowe władze Strarostwa mogą zmienić ten problem. (Ela, 30.03.2007 r.) |
Odpowiedź: Wykoszenie chwastów zarastających pobocze nastąpi podczas prac inwestycyjnych przy dokończeniu budowy tej drogi. Przewidziane jest również sprzątnięcie śmieci zalegających na poboczu. Prawdopodobny termin rozpoczęcia tych prac to koniec kwietnia. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) p. starosto, kiedy zostanie dokończona przebudowa ul. chotomowskiej w Jabłonnie? (zbyszek, 29.03.2007 r.) |
Odpowiedź: Temat ul. chotomowskiej poruszany był wielokrotnie. Proszę się zapoznać z odpowiedzią udzieloną P. Piotrowi 5 lutego 2007 roku: Szanowny Panie Piotrze Odpowiadając na pańskie pytanie z dnia 05.02.2007r. w sprawie zakończenia remontu ulicy Chotomowskiej w Jabłonnie uprzejmie informuję, iż w budżecie Powiatu Legionowskiego na rok 2007 uchwalono kwotę 7.000.000,0 zł na remont i przebudowę drogi powiatowej nr1820W. Planujemy zakończyć, zarówno rozpoczęty remont ul. Chotomowskiej, jak też rozpocząć i zakończyć przebudowę całej drogi drogi powiatowej od miejscowości Olszewnica Stara do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 630 w Jabłonnie. Mam nadzieję, że wykonanie tej inwestycji poprawi komfort jazdy i bezpieczeństwo mieszkańcom Gmin Wieliszew i Jabłonna. Z poważeniem Wicestarosta Janusz Kubicki Jestem pewien, że dzisiejsza odpowiedź wyczerpuje ten temat. Wszystkich zainteresowanych proszę o zapoznanie się z powyższą informacją. Ulica Chotomowska zostanie zrealizowana w tym roku. Pozdrawiam |
Pytanie: (kategoria: Inne) Panie Starosto! W jendnej z odpowiedzi na pytanie internauty pisze Pan: ”Powiat Legionowski ma swoją specyfikę - jest to potencjalnie najlepszy teren rekreacyjny na Mazowszu. Położony w pobliżu Warszawy, z dużą ilością lasów, rzek i przede wszystkim Jeziorem Zegrzyńskim. Władze samorządowe gminy i powiatu chcą więc wykorzystać te walory poprzez nastawienie na budownictwo mieszkaniowe, usług związane z rekreacją i nieuciążliwy przemysł. Jesteśmy więc wybredni, jeśli chodzi o lokalizowanie u nas przedsięwzięć inwestycyjnych” Jak więc ma się to stanowisko do stwierdzeń Pana zawartych w odpowiedzi na pytanie Kasi o punkt segregacji śmieci przy Suwalnej. Z Pana wypowiedzi wynika że będzie Pan popierał tą inwetsycję. Proszę nie zasłaniać siie ogólnikami, że jako organ administracji ma Pan związane ręce i musi Pan wydać pozwolenia na budowę. Czy nie warto było by przekonać Prezydenta o bezsensowaności tej inwestycji wtakim miejscu - dla dobra wspólnego to jest mieszkańców powiatu. Proszę o szczerą odpowiedż, pomimo że Prezydant to przecież Pański kolega. Pozdrawiam. (Magda, 28.03.2007 r.) |
Odpowiedź: Legionowo jest jednym z najgęściej zabudowanych miast na Mazowszu. W związku z tym lokalizowanie tu przedsięwzięć uciążliwych dla mieszkańców powinno być wykluczone. Z drugiej strony zadaniem każdego samorządu gminnego jest rozwiązanie problemu zbiórki, segregacji i utylizacji odpadów – zwłaszcza komunalnych. Regułą jest niestety, że samorządy nie chcą, by na ich terenie były lokalizowane tego typu przedsięwzięcia obsługujące inne gminy. Jedyny rozwiązaniem jest więc lokalizacja takich przedsięwzięć na własnym terenie. Tereny przy ul. Olszankowej, Fabrycznej, Szarych Szeregów od dziesiątek lat są przeznaczone pod cele przemysłowe. Dziś jest to według planu zagospodarowania przestrzennego jedyny tego typu teren w mieście. Takie są fakty. Z drugiej strony, jakakolwiek inwestycja, a zwłaszcza dotycząca gospodarki odpadami, musi posiadać wymagane prawem opinie, dotyczące ochrony środowiska. W postępowaniu administracyjnym powinny wypowiedzieć się wszystkie strony. Jako starosta zapewniam Panią, że będą one wymagane zwłaszcza w tym przypadku. Z trzeciej strony staram się nie łączyć spraw prywatnych ze służbowymi. To nigdy nie służy ani jednym, ani drugim. |
Pytanie: (kategoria: Inne) Czy Panstwo, jako powiat, mozecie zajac sie skupem zlomu usytuowanym przy zbiegu ulic Rycerskiej i Hetmanskiej? Problemem jest uciazliwy halas, ktory towarzyszy jego dzialalnosci. Wg planu zagospodarowanie przestrzennego w tym miejscu nie moga powstawac tego typu punkty uslugowe. Czy moglibyscie zlecic sprawdzenie, czy zlomowisko dziala legalnie, zgodnie z obowiazujacymi przepisami, czy nie przekroczone sa normy natezenia halasu, ewentualnie nakazac zmiane lokalizacji lub w ogole zamkniecie tego obiektu. Bardzo prosze o stanowcza interwencje lub wskazanie, kto moglby ja podjac. Pozdrawiam, Krzysztof. (Krzysztof, 27.03.2007 r.) |
Odpowiedź: Referat Zarządzania Środowiskiem Starostwa Powiatowego w Legionowie skontroluje wskazany przez Pana zakład pod kątem formalno – prawnym, tj. posiadania odpowiednich zezwoleń z zakresu ochrony środowiska na prowadzenie działalności. Natomiast w kwestiach potencjalnego przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu należy zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska (tel. 022 651-06-60, 651-06-75, 651-07-07, fax: (022) 651-06-76, e-mail: Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein! ) z prośbą o przeprowadzenie kontroli interwencyjnej natężenia hałasu emitowanego w związku z działalnością zakładu, stanowiącego uciążliwość dla okolicznych mieszkańców. WIOŚ dysponuje odpowiednim sprzętem i pracownikami przeszkolonymi do prowadzenia tego typu kontroli i pomiarów. |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.