<<
| Marzec | >>
|
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Szanowni Panowie, Nie wiem jaki był .... nadzór nad przebudową Chotomowskiej, która została przyjęta ale stan nowej nawierzchni jest fatalny. Nierówna powierzchnia drogi, łączenia wylewanych pasków asfaltu znacznie odbiegające od standardów. Zdecydowanie najgorsza nowo wybudowana droga w tym Powiecie. Nierówności szczególne widoczne w nocy i podczas deszczu. Widoczne pagórki, zagłębienia i nierówności tam gdzie zbiera się woda. Przeciwległe pasy jezdni łączone były chyba przez uczniów, bo nie są prawidłowo połączone. Ocena za wybudowanie tej drogi niedostateczna uwzględniając (wybór wykonawcy i nadzór budowlany, jak również egzekwowanie naprawy błędów). Proszę o wyjaśnienia. Mam nadzieję, że moje zapytanie nie zostanie wyrzucone do kosza,tylko przedstawione merytoryczne uzasadnienie tak wykonanej drogi za pieniądze podatników. Janusz S. Jabłonna 15.11.07 (Janusz, 15.11.2007 r.) |
![]() |
Odpowiedź: Nawierzchnia przebudowanej drogi powiatowej – ul. Chotomowska wykonywana była pod ruchem często bardzo intensywnym, co stanowiło poważne utrudnienia w realizacji zadania dla Wykonawcy (rozjeżdżanie krawędzi, najeżdżanie na nowobudowaną warstwę nawierzchni ). Równość wykonanej nawierzchni bitumicznej nie odbiega od wymagań normy PN-S-96025/1999 „Nawierzchnie asfaltowe – Wymagania” oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej D-05.03.05. dla nawierzchni z betonu asfaltowego – warstwa ścieralna. Masa bitumiczna użyta do wykonania nawierzchni również spełnia wymagania powyższej normy. Polączenia nawierzchni podłużne w osi drogi jak i na łączeniach poprzecznych na granicy działek roboczych, istotnie lokalnie nie zachowują równego poziomu z przyczyn m.in. rozjeżdżania i wymagają ewentualnej korekty. Ze względu jednak na panujące obecnie warunki atmosferyczne (zbliżający się okres zimowy, niskie temperatury, opady) poprawianie tych miejsc nie jest celowe, nie powodują one bowiem zagrożenia w ruchu dla użytkowników drogi, pogarszają jedynie komfort jazdy. Konieczne korekty zostaną wykonane w II kwartale (kwiecień-czerwiec) 2008 roku po dokonaniu komisyjnego przeglądu stanu nawierzchni bitumicznej. Ich koszty w całości pokryje wykonawca w ramach gwarancji. |
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.