niedziela  19 stycznia
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

TELEADRESY


WYDARZENIA

Styczeń
PN WT ŚR CZ PT SO ND
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę

ODPOWIEDZI STAROSTY

Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Witam pana serdecznie. Kto jest właścicielem Bocznicy kolejowej prowadzącej ze stacji Michałów- Reginów do Wieliszew Zakład Wodociągu Północnego?. Martwi mnie, że od wielu lat jej stan techniczny z, każdym rokiem jest coraz gorszy poprzez jej nie użytkowanie popada w ten stan coraz bardziej. Zakład Wodociągu Północnego wszystkie swoje komponenty używane do uzdatniania wody dostarczane są poprzez samochody TIR. Transport drogą kolejową jest bardziej bezpieczny niż drogowy. Pozdrawiam serdecznie.
(Krzysztof, 12.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Krzysztofie,
właścicielem bocznicy kolejowej prowadzącej ze stacji Michałów-Reginów do Zakładu Wodociągu Północnego w Wieliszewie jest Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie. MPWiK jako właściciel odpowiada za stan techniczny bocznicy. Zgadzam się z Panem że transport drogowy jest znacznie bardziej bezpieczny niż drogowy. Niestety nie mamy wpływu na decyzje MPWiK co do wyboru środków transportu komponentów do uzdatniania wody. 
Janusz Kubicki, Członek Zarządu Powiatu
Pytanie: (kategoria: Inne)
Panie Starosto. Witam Serdecznie. Czemu w Pan urzędzie nie jest dostępny publiczny punkt dostępu umożliwiający dostęp do Internetu za pomocą sieci bezprzewodowej opartej na standardzie(WiFi) czyli tzn HOTSPOT-y? Spędzając czas w budynku starostwa czekają na przyjęcie można by było ten czas spędzi pożytecznej niż siedząc i patrząc się w ścianę. W wielu urzędach funkcjonuje tak usługa. Sadze ze np. przy płaceniu za wypisy i wyrysy można wykorzystać przelew przez internet i wysłać potwierdzenie e-mailem do starostwa. W XXI w. nie każdy nosi ze sobą gotówkę i wiele osób korzysta z płatności kartą a w podległym Panu urzędzie nie ma możliwości wypłaty ponieważ nie ma bankomatu. Łącze wyrazy szacunku Aleksander S.
(Aleksander, 11.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Aleksandrze, w budynku starostwa można skorzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu za pośrednictwem tzw. hotspotów na parterze budynku. Połączyć się można w holu głównym obok kancelarii lub w Wydziale Komunikacji. W trakcie remontu budynku usunięte zostały oznaczenia hot-spotów. Wkrótce zostaną one przywrócone.
Jeśli zaś chodzi o wypłatę gotówki za pomocą karty, taką usługę, niestety odpłatnie (prowizja), oferuje filia Banku Spółdzielczego, która mieści się w tym samym budynku, obok Wydziału Komunikacji (konieczne jest wyjście na zewnątrz budynku).
Pytanie: (kategoria: Samorząd)
Szanowny Panie Starosto! Ciesze się że istnieje możliwość komunikowania się z Panem za pomocą tego forum, gdyż uważam że jest to jedyna forma komunikacji z Panem! i Pana Urzędem Proszę mi zatem odpowiedzieć dlaczego nie odpisujecie Państwo na pisma do Was kierowane ja wysłałam zapytanie 25.11.2010 roku i do chwili obecnej 10.01.2011 nie uzyskałam odpowiedzi. Rzecz dotyczy postępowania administracyjnego prowadzonego wsp. rowu melioracyjnego Kanał"B"w Stanisławowie Drugim . Uważam że już dawno minęła kampania wyborcza i najwyższy czas zabrać się do pracy!Państwa to nie dotyczy ja natomiast muszę co 3godz wypompowywać wodę z piwnicy, a Wy z urzędem Gminy w Nieporęcie przerzucacie się pismami ! jak długo będzie trwała taka przepychanka biurokratyczno samorządowa
(Agata, 11.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Pani Agato, w poruszanej przez Panią sprawie toczy się postępowanie administracyjne. Jako jego strona jest Pani informowana o wszystkich kolejnych czynnościach podejmowanych przez Starostę. Ponieważ jest to sprawa indywidualna, objęta postępowaniem administracyjnym, co do zasady nie udzielamy wyjaśnień na forum publicznym, gdyż prawo wglądu w dokumenty postępowania przysługuje jedynie stronom postępowania, w tym oczywiście Pani. Dlatego też wszelkie informacje i dokumenty są do Pani kierowane za pośrednictwem poczty.
Pytanie: (kategoria: Strona Internetowa)
Szanowny Panie Starosto! Bardzo proszę o informację dotyczącą pomocy osobom bezrobotnym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Legionowie w latach 2008-2010. Strona internetowa PUP jest nie aktualna są tam jedynie opisane projekty zrealizowane w okresie programowania 2004-2006 oraz jest jeden widniejący jako realizowany projekt ale z informacji jakie dostałam jest on już zakończony. Chcąc uzyskać takie informacje z PUP, trzeba przedstawić wiele dokumentów, a czas oczekiwania to około miesiąc. Uważam, że każdy ma prawo do bieżących informacji na wyżej wymieniony temat i nie musi się prosić szanownych Pań o pomoc. Dodam jeszcze, że w innych Urzędach Pracy nie jest to tajemnicą , a takie informacje są ogólnodostępne zamieszczone zarówno na tablicach informacyjnych w PUP oraz na stronie internetowej. Bardzo proszę o odpowiedź. Z poważaniem.
(Sylwia, 10.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Pani Sylwio, na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy umieszczone są wszystkie projekty, jakie realizował legionowski PUP w ostatnich latach. Zapraszamy do zakładki „Projekty” na stronie www.puplegionowo.pl. Projekty są ułożone chronologicznie od najstarszych do najnowszych i podzielone na „realizowane” i „zakończone”. Znajdzie tam Pani zarówno projekty realizowane w ramach funduszy przydzielanych w ramach perspektywy budżetowej 2004 – 2006, jak i te z lat późniejszych, czyli 2007 – 2010. W roku bieżącym nie ma jeszcze nowych projektów, kontynuowana jest realizacja projektu „Człowiek – najlepsza inwestycja”, który potrwa do 31.12.2013. Nowe projekty będą realizowane, kiedy zostaną ogłoszone nowe konkursy dla urzędów pracy, w ramach których będzie można uzyskać zewnętrzne dofinansowanie i o ile wnioski złożone przez legionowski PUP zostaną pozytywnie ocenione i otrzymają dofinansowanie. Specyfika pracy administracji jest taka, że większość przedsięwzięć trwa rok ze względu na roczny system budżetowania. Stąd na początku roku nie ma zazwyczaj nowych projektów – wyjątkiem są te wieloletnie.
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Dzień dobry, Panie Starosto problem, który chciałbym poruszyć dotyczy sygnalizacji świetlnej na ul. Sobieskiego, która wg mnie nie jest odpowiednio dostrojona np. skręcając z ulicy Sobieskiego w ul. Piłsudskiego a następnie w ul. Wysockiego, szansa na przejechanie bez stania na czerwonym świetle przy ul. wysockiego jest tylko wówczas gdy zjeżdzając z Sobieskiego jest się pierwszym ostro ruszając i przejeżdzając na pomarańczowym świetle. Drugi przykład jadąc ul. Sobieskiego w kierunku Stadionu na skrzyżowaniu z ul. Husarską po staniu na czerwonym świetle ruszamy a tu niespodzianka w postaci światła czerwonego przy przejściu dla pieszych na wysokości Sądu i znowu stanie, można te światła połączyć co byłoby logiczne. Proszę o interwencję w/w sprawie bo naprawdę jazda w tym miejscu naszego Miasta jest męcząca. Wiem, że była niedawno przeprowadzana synchronizacja, dostrzegam jej małe pozytywy zwłaszcza dotyczące ruchu pieszego, ale to jeszcze wg mnie nie jest to co powinno być. Z pozdrowieniami
(Jarosław, 05.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Jarosławie, w celu poprawy płynności ruchu zarówno pieszego oraz kołowego na ulicy Sobieskiego w Legionowie prowadzone są obecnie prace nad zmianą istniejącego oprogramowania sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Wdrożenie w/w zmian powinno zapewnić poprawne funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej i jest planowane w lutym.
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Panie Starosto, pytanie moje dotyczy odśnieżania chodnika na ul. Sobieskiego od skrzyżowania z ul. Siwińskiego w kierunku ul. Warszawskiej, który to po opadach jest zapominany, problem ten dotyczy również przystanku, który to był tak odśnieżany, że przy krawężniku była usypana górka śniegu utrudniająca wsiadanie do autobusu.
(Jarosław, 05.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Jarosławie, utrzymanie zimowe przystanków autobusowych leży w kompetencjach gminy. Przekażemy Pana sygnał do komórki Urzędu Miasta Legionowo, odpowiedzialnej za tę kwestię. Natomiast chodnik, zgodnie z obowiązującym prawem, powinien odśnieżać właściciel bądź zarządca posesji do niego przyległej.
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Witam Panie Starosto cieszy mnie ze chodniki wzdłuż ulicy Jagielońskiej są odśnieżane. Natomiast o pomstę woła sposób w jaki jest to realizowane. Rozumiem ze odśnieżanie przy pomocy pługa zamontowanego na ciągniku jest szybkie i efektywne natomiast robienie muld ze śniegu przy tej okazji na dojściach do wszystkich przejść przez jezdnię jest delikatnie mówiąc niebezpieczne dla zdrowia mieszkańców. Może warto było by uczulić firmę odpowiedzialna za odśnieżanie aby kierowca zadał sobie troszkę trudu i albo zmienił kierunek spychania śniegu albo ośnieżał również podejścia. Za pomoc dziękuje.
(Paweł, 04.01.2011 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Pawle, dziękuję za sygnał. Zwróciliśmy uwagę wykonawcy na sygnalizowany przez Pana problem. Mam nadzieję, że niedogodności się nie powtórzą.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego