piątek  18 lipca
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

TELEADRESY


WYDARZENIA

Lipiec
PN WT ŚR CZ PT SO ND
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę

ODPOWIEDZI STAROSTY

Pytanie: (kategoria: Samorząd)
Witam! nurtuje mnie jedna rzecz - a mianowicie - informacja na stronie internetowej miasta Legionowo z dn. 04.11.2009 r., - (była też wzmianka na stronie internetowej powiatu) pomoc dla Kowla: "W związku epidemią grypy, która dotarła do naszego miasta partnerskiego Kowla na Ukrainie, Mer Sergiy Kosharuk zwrócił się z prośbą do Prezydenta Miasta Legionowo o pomoc. […] Chcąc pomóc mieszkańcom Kowla, Prezydent Roman Smogorzewski zdecydował się wesprzeć akcję, ofiarowując 30.000 zł na zakup niezbędnych lekarstw (w tym Tamiflu) i maseczek ochronnych. Do akcji włączył się także Starosta Legionowski Jan Grabiec ofiarowując 10.000 zł." Moje pytanie brzmi - czy Starosta Legionowski "wyłożył" na ten cel pieniądze prywatne czy były to środki pochodzące z innego źródła? Pozdrawiam
(Alek, 22.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Aleksandrze,
Starosta Legionowski jako Przewodniczący Zarządu Powiatu i Kierownik Starostwa Powiatowego oczywiście nie zarządza pieniędzmi prywatnymi, a jedynie środkami publicznymi budżetu Powiatu Legionowskiego i tych środków dotyczyła decyzja dotycząca pomocy mieszkańcom Kowla. Powiat Legionowski wsparł mieszkańców Kowla niezbędnymi lekarstwami i maseczkami ochronnymi o wartości 10 000 zł.

Oczywiście ja jako osoba fizyczna, jak Pan się zapewne domyśla, również uczestniczyłem w tej akcji zbierania środków, ale nie zwykłem informować publicznie o swojej działalności charytatywnej, w związku z tym nie publikuję tego typu informacji.

Poza tym zgadzam się z sugestią, zawartą w Pana pytaniu, dotyczą tego by wyraźnie w komunikatach publicznych określać czyimi środkami dysponują osoby pełniące funkcje publiczne. Uważam, że informacja ta lepiej brzmiałaby w sposób następujący - „Starosta Legionowski Jan Grabiec ofiarował 10 000 zł ze środków Powiatu Legionowskiego”. Natomiast skrót myślowy użyty w komunikacie, jakkolwiek niefortunny, jest zgodny ze stanem faktycznym. Jako Starosta, pełniąc funkcję Przewodniczącego Zarządu Powiatu jestem odpowiedzialny za wykonanie budżetu Powiatu Legionowskiego i podejmuję tego typu decyzje na co dzień.
Pytanie: (kategoria: Inne)
Witam, mam pytanie dot. pozwolenia na budowę. Który art. bądź ustawa mówi o tym, że pozwolenie na budowę nie może być wydane ponieważ mapka naszkicowana przez architekta nie jest do końca czytelna, ale dodam jeszcze, że wg. inspektora który odczytał tą mapkę nie ma na niej żadnych błędów. Czy to masło maślane czy mi się tylko wydaje.
(Elwira, 20.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Pani Elwiro,
sprawy z zakresu projektowania, budowy, utrzymania i rozbiórki obiektów budowlanych oraz zasady działania organów administracji publicznej w tych dziedzinach normuje ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane [Dz. U z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zmianami].
W art. 34 ust. 3 cyt. ustawy zostały zawarte minimalne wymagania, jakie powinien spełniać projekt budowlany. W sposób bardzo szczegółowy wymagania dotyczące projektu regulują przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U, z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 ze zm.). Wydanie tych przepisów w istotny sposób ogranicza swobodę inwestora i projektanta do określenia, jaką treść i formę ma mieć projekt budowlany potrzebny do realizacji planowej inwestycji. Zgodnie z art. 20 w/w ustawy, opracowanie projektu zgodnie z wymaganiami ustawy, przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz z należytą starannością należy do podstawowych obowiązków projektanta. Natomiast zakres ingerencji organu administracji architektoniczno-budowlanej w treść i formę dokumentacji projektowej został określony w art. 35 ustawy. Zgodnie z tym przepisem organ administracji architektoniczno-budowlanej przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę zobowiązany jest do sprawdzenia:
1)zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o których mowa w art71 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
2)zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
3)kompletność projektu budowlanego i posiadanie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, o której mowa w art. 20 ust. 1 pkt 1b, a także zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy;
4)wykonanie - w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, o którym mowa w art. 20 ust. 2 ustawy, także sprawdzenie projektu - przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia - zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7.
W razie stwierdzenia naruszeń, w zakresie określonym w ust. 1, właściwy organ nakłada postanowieniem obowiązek usunięcia wskazanych nieprawidłowości, określając termin ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu i udzielenia pozwolenia na budowę
Pytanie: (kategoria: Inne)
ja jeszcze w sprawie ul. Gajowej. Przy okazji mojego zapytania o projekt dowiedziałam się, że Starostwo przygotowuje się do wydania pozwolenia na budowę wybudowanej ulicy.
(Wiesia, 19.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowna Pani, 
Ustawa Prawo Budowlane mówi:
BUDOWA – należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego. 
ROBOTY BUDOWLANE - należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego. 
POZWOLENIE NA BUDOWĘ - należy przez to rozumieć decyzję administracyjną, zezwalającą na rozpoczęcie i prowadzenie budowy lub wykonywanie robót budowlanych innych niż budowa obiektu budowlanego. 
Mając na myśli termin „pozwolenie na budowę” nie mówimy tylko i wyłącznie o budowie ale między innymi o przebudowie.
Tak jak pisałem wcześniej, wniosek Urzędu Miasta Legionowo o udzielenie pozwolenia na budowę ulicy Gajowej w Legionowie jest w trakcie rozpatrywania.
Pytanie: (kategoria: Inne)
Kiedy w końcu Powiat oczywiście z U. G. Jabłonna spowodujecie, żeby scalanie w Jabłonnie osiągnęło finał. To jest wielki wstyd dla tych urzędów żeby przez 7 SIEDEM lat nie było rozwiązania w załatwieniu spraw formalnoprawnych dotyczących SCALANIA I PODZIAŁU 60h w Jabłonnie na działki budowlane i usługowe. Na ten podział czeka kilka setek ludzi, którzy od wielu lat wiążą z tym swoje plany bytowe. Są to ludzie młodzi. Właściciele działek (starsi) z reguły mają swoje mieszkania. Chyba że cała ta praca przekracza poziom możliwości urzędników w tych urzędach na czym tracimy my mieszkańcy - wyborcy.
(Sławomir, 19.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Sławomirze,
dziękuję Panu za poruszenie tego tematu. Zgodnie z Artykułami 101 do 111 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, jest to postępowanie w całości prowadzone i nadzorowane przez Gminę, w tym przypadku Gminę Jabłonna. Starosta w toku powyższego postępowania jest organem dokonującym kontroli i przyjęcia do Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego dokumentacji, powstałej w wyniku prac Wykonawcy scalenia i podziału. Zarząd Powiatu w odniesieniu do dróg powiatowych przebiegających przez teren objęty scaleniem i podziałem jest uczestnikiem postępowania tak jak wszyscy inni właściciele działek.

Żeby wyjść naprzeciw procedury i nie zniweczyć kilkuletniego postępowania w tej sprawie, w ubiegłym roku Rada Powiatu Legionowskiego przyjęła Uchwałą Nr 101/XVII/2008 na wniosek Zarządu Powiatu, zobowiązanie do wypłacenia odszkodowań za działki gruntu wydzielone w wyniku scalenia i podziału pod planowane poszerzenie ulicy Chotomowskiej w Jabłonnie. Przyjęliśmy to zobowiązanie mimo, że nie zamierzamy tej drogi poszerzać w najbliższych latach i podział nieruchomości zaproponowany w ramach scalenia jest dla nas niekorzystny. Uznaliśmy jednak, że właśnie ze względu na strategiczny rozwój tej części Powiatu, przyjęliśmy konsekwencje finansowe wynikające ze scalenia.

Na dzień dzisiejszy nie mam ani formalnej ani prawnej możliwości przyspieszenia postępowania prowadzonego przez Gminę Jabłonna. Wszelkie pytania dotyczące dalszego toku postępowania oraz przewidywanego terminu zakończenia prac scaleniowych proszę kierować do Wójta Gminy Jabłonna i do Przewodniczącego Rady Uczestników Scalenia.
>
Pytanie: (kategoria: Inwestycje)
Witam Pana Starostę Legionowskiego:) Kto jest zarządcą drogi: ul. Kościelna w Wieliszewie?. Od wielu lat są ubytki w nawierzchni i nikt ich nie naprawia. Pozdrawiam serdecznie.
(Krzysztof z Wieliszewa, 15.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Krzysztofie,
dziękuję za Pana spostrzeżenia i uwagi. Zarządcą drogi ul. Kościelnej w Wieliszewie jest Zarząd Powiatu Legionowskiego. Remonty cząstkowe nawierzchni dróg asfaltowych prowadzone są na bieżąco przez cały rok, w miarę potrzeb, na wszystkich drogach powiatowych, w tym również na wyżej wymienionej. Ostatni przegląd pod względem stanu nawierzchni przeprowadzony został w miesiącu listopadzie br., którego wynikiem była naprawa kilku ubytków w omawianej jezdni.
Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
Dzień dobry panie starosto, mam do pana pytanie. Jestem w trakcie kursu nowej kwalifikacji wstępnej do kat D prawa jazdy i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób uzyskać ten nowy wpis do prawa jazdy i w której rubryce będzie on zamieszczony, czy w pozycji nr 11 jest to termin ważności uprawnienia, czy w pozycji nr 12 gdzie znajdują się ograniczenia czy może w obu pozycjach jednocześnie. Bardzo proszę o odpowiedz, z góry dziękuję.
(Piotr z Legionowa, 13.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Piotrze, 
Wpis do prawa jazdy potwierdzający odbycie kwalifikacji zawodowej odbywa się w formie wymiany prawa jazdy. Do wymiany potrzebne są następujące dokumenty: - wypełniony wniosek, 
- kopia aktualnego świadectwa kwalifikacji zawodowej, 
- kopia orzeczenia lekarskiego (art.39j ustawy o transporcie drogowym), 
- kopia orzeczenia psychologicznego (art.39k z ustawy o transporcie drogowym), 
- kserokopia prawa jazdy, 
- 1 zdjęcie (lewy półprofil z widocznym lewym uchem), 
- dowód osobisty lub potwierdzenie zameldowania, 
- opłata 70,50 zł. 
Kwalifikacja wstępna:
W pozycji 11 wpisywana jest data ważności danej kategorii (5 lat lub 30 miesięcy - w zależności od wieku), liczona od daty najwcześniej wydanego z dokumentów (orzeczenie lekarskie lub psychologiczne). W pozycji 12 wpisywana jest data ograniczenia z kodem 95 na początku, liczona na 5 lat od daty wydania świadectwa kwalifikacji zawodowej, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż okres ważności orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego (najdłużej ważnego).
Pytanie: (kategoria: Inne)
Witam Panie Starosto. Wydedukowałem po ostatnich rewelacjach dotyczących SKM, że chyba konferencja prasowa zorganizowana przed wyborami do Europarlamentu to była kiełbasa wyborcza. Bo w jakim innym celu była ona zorganizowana? Takie informacje podaje się wtedy, gdy już wszystko wiadomo a nie teraz się odwraca kota ogonem, że brakuje taboru, żeby uruchomić szybką kolej miejską! A wtedy nie było wiadomo? pozdrawiam
(Wojtek, 12.11.2009 r.)
-
Odpowiedź:
Szanowny Panie Wojtku,
sądzę, że pisząc o konferencji prasowej zorganizowanej przed wyborami dotyczącej komunikacji, ma Pan na myśli posiedzenie pt. „Zintegrowany system komunikacji w obrębie aglomeracji warszawskiej”, które odbyło się w połowie maja br. w Legionowie. 

Celem konferencji było wypracowanie wspólnego stanowiska samorządów podwarszawskich czyli konkretnych rozwiązań, które mogłyby usprawnić komunikację w samej aglomeracji i dojazd do Warszawy integrujących do tej pory indywidualne czy jednostkowe rozwiązania dominujące na obszarze aglomeracji. 

W konferencji uczestniczyli m.in. włodarze z Legionowa, Serocka, Wieliszewa, Radzymina, Brwinowa, Piastowa, Błonia, Łomianek, Zielonki, Wołomina, Otwocka, Józefowa, Karczewa, Mińska Mazowieckiego, Sulejówka, Konstancina-Jeziornej, Raszyna, Gminy Białołęka, Powiatu Warszawskiego Zachodniego oraz Radni Powiatu Legionowskiego, Dyrektorzy jednostek organizacyjnych i innych instytucji z naszego Powiatu. Uczestniczyli również, co bardzo istotne przedstawiciele przewoźników z terenu aglomeracji czyli Kolei Mazowieckich, Zarządu Transportu Miejskiego i Szybkiej Kolei Miejskiej. To właśnie podczas tej konferencji przedstawiciele SKM poinformowali o tym, że przygotowywany jest projekt oferty, dotyczący uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej kursującej na terenie Powiatu Legionowskiego. Warszawa i SKM jako firma są zainteresowane partnerską współpracą w tym zakresie. Podczas konferencji poinformowano o takiej możliwości co oczywiście nie oznacza, że system był gotowy do wprowadzenia. 

Od maja br. zaczęły się negocjacje pomiędzy SKM, ZTM a samorządem Legionowa i pozostałych gmin, które miały zostać objęte systemem nt. dofinansowania funkcjonowania systemu z pieniędzy lokalnych samorządów. Dopiero po kilku miesiącach uzyskano konsensus dotyczący partycypacji finansowej w kosztach całego systemu tworząc podstawy rozbudowy sieci komunikacji lokalnej w oparciu o zwiększoną ilość pociągów również przez budowę lokalnej komunikacji autobusowej dowożącej do stacji kolejowych. Terminy uruchomienia systemu, jakkolwiek bardzo istotne dla podróżujących, z punku widzenia innowacji jaką stanowi rozwiązanie problemów komunikacji, mają charakter wtórny. Nigdy jako przedstawiciel samorządu takich terminów nie podawałem bowiem zależą one od możliwości organizacyjnych przewoźnika, na które ani Powiat Legionowski ani nasze samorządy nie mają wpływu. Jesteśmy zainteresowani jak najszybszym uruchomieniem systemu ale najważniejsze jest dla nas to, aby został on przygotowany dobrze, by wszyscy partnerzy finansujący ten projekt byli zadowoleni z zawartych umów, tak by było to rozwiązanie trwałe a nie kilkumiesięczny eksperyment, który zakończy się fiaskiem. 

Jeśli atmosfera kampanii wyborczej przyczyniał się do tego, że decydenci podjęli zarówno deklaracje jak i działania dotyczące lepszej komunikacji Powiatu Legionowskiego z Warszawą to sądzę, że nie ma w tym nic złego.

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego