<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Od 16 sierpnia, wraz z wejściem w życie nowej taryfy przewozowej, pasażerowie dzięki współpracy Zarządu Transportu Miejskiego, Mennicy Polskiej i Sky-Cash uzyskają możliwość zakupu przez telefon komorkowy biletów krótkookresowych – dobowych i 3-dniowych. Natomiast z oferty „znikną” bilety 90-minutowe.
Usługa „Bilet przez telefon komórkowy” ze SkyCash jest dostępna w stolicy od lutego 2011 roku. Dotychczas za pomocą komórek można było kupować jedynie bilety czasowe: 20-, 40-, 60- i 90-minutowe.
Poszerzenie oferty o bilety krótkookresowe, pozwoli użytkownikom na korzystanie nie tylko z pojazdów komunikacji miejskiej, ale również z pociągów Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej - w ramach Wspólnego Biletu.
Bilety za pośrednictwem telefonu komórkowego można kupować w stolicy już od grudnia 2008 roku, kiedy wprowadzono pierwszą tego typu usługę „Płać komórką za bilet” z mPay. Od tego czasu oferta jest systematycznie poszerzana, a liczba użytkowników i operatorów stale wzrasta.
Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe. Miesięcznie za pomocą tego mobilnego kanału sprzedaje się prawie 30 tys. biletów.
Warszawa znajduje się w ścisłej europejskiej czołówce, jeśli chodzi o wykorzystanie mobilnych technologii w komunikacji miejskiej i sprzedaż biletów przez komórkę, wyprzedzając takie metropolie, jak Barcelona, Madryt, Amsterdam, Paryż czy Berlin.
A jak to wygląda za granicą?
W stolicy Finlandii – Helsinkach bilety za pomocą telefonu komórkowego można kupować już od dziesięciu lat i pasażerowie bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. 25 proc. sprzedawanych biletów jednorazowych to e-bilety. Prekursorem „komórkowej” sprzedaży biletów komunikacji miejskiej wśród krajów wschodnioeuropejskich są nasi południowi sąsiedzi – Czesi. W Pradze taka usługa jest dostępna od 2007 roku. E-bilety są bardzo popularne i stanowią aż 32 proc. sprzedawanych biletów jednorazowych.
„Mobilnych biletów” nie można jeszcze kupować m.in. w Amsterdamie, Barcelonie, Madrycie, Turynie, Paryżu, Sheffield, Berlinie, Stuttgarcie i Budapeszcie.
info: serwis prasowy ZTM Warszawa
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.