<<
| April | >>
|
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Przed świętami kieszonkowcy pojawiają się w autobusach, tramwajach, metrze i centrach handlowych. Pozbawiają pasażerów pieniędzy, kart kredytowych i dokumentów...
Co roku Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z policją w ramach wielkanocnej odsłony akcji „Nie daj się złowić” przypomina o konieczności zachowania wyjątkowej ostrożności podczas podróży i zakupów.
Zbliżające się Święta Wielkiej Nocy to, niestety, okres zwiększonej aktywności kieszonkowców, którzy dokonują kradzieży wykorzystując nieuwagę podróżnych i klientów sklepów. Działają zarówno w pojedynkę, jak i w grupach zorganizowanych, przeważnie dwu-, trzyosobowych. Podczas kradzieży bazują na swoich umiejętnościach manualnych i korzystają z pośpiechu, a przede wszystkim wyjątkowej niefrasobliwości i roztargnienia ofiar. Tymczasem, aby uniknąć kradzieży i „nie dać się zrobić w jajo” wystarczy przestrzeganie kilku prostych zasad:
Wspólna kampania informacyjna ZTM i Komendy Stołecznej Policji pod hasłem „Nie daj się zrobić w jajo” rozpoczęła się 22 marca i potrwa do końca miesiąca.
W Punktach Obsługi Pasażerów ZTM oraz w metrze pojawiły się specjalne plakaty z poradami, na co należy zwrócić uwagę podczas podróży komunikacją lub pobytu w zatłoczonych miejscach. O akcji informują również spoty emitowane w autobusach, metrze, tramwajach i pociągach SKM.
Natomiast w komunikacji miejskiej nieumundurowani policjanci Komendy Stołecznej Policji identyfikują złodziei kieszonkowych i zachęcają pasażerów do zachowania ostrożności (poprzez tzw. akcję nalepkową).
Wspólne kampanie ZTM i KSP przynoszą wymierne efekty, o czym świadczą najlepiej statystyki. Przed wprowadzeniem akcji prewencyjnych w okresie przedświątecznym w stolicy popełniano od 100 do 160 kradzieży. Od roku 2010 pasażerowie są już znacznie ostrożniejsi i liczba zgłaszanych zdarzeń spadła do kilkudziesięciu (18 w 2011 roku, 39 w 2012 roku).
Źdróło: ztm.waw.pl
![]() |
![]() |
![]() |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.