Четверг, 24 Апрель
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

WYDARZENIA

April
M T W T F S S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
AKTUALNOŚCIpowrót do listy

Bezpieczna i wygodna

Rondo przy Krasińskiego oraz sygnalizacja świetlna przy Gnieźnieńskiej i Chrobrego – to, w wielkim skrócie, wynik konsultacji dotyczących planowanej przebudowy ul. Sobieskiego.

 

Ponad 50 osób przybyło w zeszły wtorek do Areny Legionowo na konsultacje społeczne, które miały dać odpowiedź na pytanie: jak usprawniać ruch na Sobieskiego i co zrobić, by była bezpieczniejsza. Starosta Jan Grabiec przedstawił założenia planowanej przebudowy i poprowadził bardzo ciekawą dyskusję.

 

Mieszkańcy chcieli wiedzieć,  jak będzie wyglądać rondo na skrzyżowaniu z Krasińskiego, obok targowiska miejskiego. Podkreślali, że po otwarciu tunelu pod torami kolejowymi na Przystanku ruch na Krakowskiej i Sobieskiego jeszcze się zwiększy, przez co zarówno piesi, jak i zmotoryzowani użytkownicy tych dróg nie będą w stanie sprawnie włączać się do ruchu z dróg podporządkowanych lub przekraczać tych ulic. Zwracano uwagę, że przez Sobieskiego i Krakowską, na skrzyżowaniach z Gnieźnieńską i Chrobrego codziennie przechodzi kilkuset uczniów w drodze do ZSP nr 2, a większość kierowców gna tymi ulicami i rzadko który przepuści dziecko idące do szkoły. Poprawić sytuację może tylko sygnalizacja świetlna.

 

Rozwiązania proponowane przez mieszkańców były zbieżne z koncepcją zaprezentowaną przez Jana Grabca. Starosta chciał, by mieszkańcy doprecyzowali, czy chcą świateł ostrzegawczych na Gnieźnieńskiej w tym roku, czy pełnej sygnalizacji w przyszłym. Zwyciężyła druga opcja.

 

Podobnie, jak w przypadku skrzyżowania z Chrobrego, gdzie mieszkańcy wsparli starania radnego Mirosława Pachulskiego, dotyczące pełnej sygnalizacji świetlnej w tym miejscu. Starosta Jan Grabiec poprosił projektantów o uwzględnienie tych uwag w przygotowywanym projekcie.

 

Na spotkaniu poruszone zostały także kwestie związane z problemem wjazdu mieszkańców na swoje posesje, położone bezpośrednio przy Sobieskiego  (duży ruch, uniemożliwia zatrzymywanie się przed bramami). Niektórzy wyrazili swoje niezadowolenie z działań PKP przy budowie tunelu pod torami. Starosta podkreślił, że według niego inwestycja kolejarzy to skandal, a zarówno miasto, jak i powiat będą musiały sporo poprawić po PKP.

 

Wśród uczestników konsultacji pojawiały się głosy, że na Krakowskiej i Sobieskiego nie powinno się stawiać świateł, tylko umożliwiać szybki przejazd mieszkańcom okolicznych miejscowości, jednak zdecydowanie zwyciężył pogląd, że Krakowska i Sobieskiego to nie autostrady, lecz ulice miasta, przy których mieszka tysiące osób i najważniejsze są: zapewnienie płynności ruchu (nie szybkości), możliwość włączania się do niego oraz bezpieczeństwo pieszych przekraczających te ulice.

 

publikuj:

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego