<<
| November | >>
|
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
Najbliższe zaproszenia: |
---|
Zgłoś imprezę |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) Czy w tym roku będzie konkurs na pracę dyplomową na temat powiatu legionowskiego,Legionowa? Proszę o odpowiedź. Pytanie skopiowałem i wrzuciłem na FB bo podobno starosta nie odpowiada na wszystkie pytania, wiec sprawdzimy :) Jeżeli konkurs nie zostanie zorganizowany proszę o wytłumaczenie dlaczego (Marian, 04.12.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Marianie, w tym roku nie będzie ogłaszany konkurs na pracę dyplomową o powiecie legionowskim. Ogłoszenie konkursu planujemy na przyszły rok. Podczas dwóch pierwszych edycji konkursu (2010 i 2011) prace do konkursu zgłosiło w sumie 17 osób. Część prac pochodziło sprzed dekady. Uznaliśmy więc, że roczna przerwa stworzy przestrzeń dla powstania nowych opracowań, które mogłyby zostać zgłoszone do konkursu, co sprawi, że rywalizacja będzie ciekawsza. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Szanowni Panowie, Czy zarejestrowane w Państwa powiecie firmy prowadzące działalność szkolenia kierowców podlegają pod Panów Urząd? (Paweł Grus, 26.11.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Pawle, Starostwo Powiatowe w Legionowie prowadzi rejestr ośrodków szkolenia kierowców, działających na terenie powiatu legionowskiego. Starosta sprawuje nad tymi podmiotami nadzór w zakresie szkolenia prowadzonego przez przedsiębiorcę. Zgodnie z zapisami ustawy Prawo o ruchu drogowym organ sprawujący nadzór może w szczególności: 1) kontrolować dokumentację i działalność związaną ze szkoleniem 2) wyznaczyć termin usunięcia naruszeń warunków wykonywania działalności. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Kiedy wreszcie wydarzy się coś konkretnego co spowoduje wydłużenie linii SKM do Zegrza ? Składał Pan deklaracje i jakoś sprawa z Pana strony ucichła. (Jan Sikorski, 05.10.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Janie, nasze prace nad rewitalizacją linii kolejowej trwają nadal. Powiat oraz Gminy nie są w stanie sfinansować takiej inwestycji. W związku z konsultacjami dotyczącymi Strategii Rozwoju Mazowsza do roku 2030 wystosowaliśmy do Zarządu Województwa Mazowieckiego następujące pismo ( jego treść jest bogatsza, ale przedstawiam Panu tylko najważniejsze tezy dotyczące linii kolejowej): Zarząd Województwa Mazowieckiego W związku z ogłoszonymi społecznymi konsultacjami projektu Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030r. Zarząd Powiatu Legionowskiego wnioskuje o uwzględnienie w powyższym projekcie rewitalizacji połączenia kolejowego Wieliszew – Zegrze.[…] Chcielibyśmy w pełni wykorzystać istniejący potencjał i przybliżyć ten piękny zakątek Mazowsza, zwłaszcza że rozwój funkcji turystycznych Powiatu jest wpisany w jego dokumenty strategiczne, tj. Strategię rozwoju Powiatu Legionowskiego do 2015 r. Szacuje się, że 2/3 zawodowo czynnych mieszkańców powiatu pracuje lub zamierza pracować na terenie Warszawy. Wzrost liczby ludności czynnej zawodowo, zwłaszcza w północnej części Powiatu Legionowskiego, wymusza zorganizowanie sprawnego transportu w relacjach Gmina Serock – Warszawa oraz między terenem gminy a lokalnym centrum powiatu – Legionowem. Powiat Legionowski zlecił przeprowadzenie analizy przewozów kolejowych, w której dokonano porównania i oceny wariantów obsługi kolejowej w zakresie oferty przewozów powiatowych przy uwzględnieniu kluczowych uwarunkowań organizacyjnych, technicznych, przestrzennych (w tym bardzo ważnych elementów społecznych i gospodarczych), formalno-prawnych i finansowych. Wzięta została pod uwagę także kwestia jej integracji z innymi podsystemami transportowymi. Szacunkowa liczba mieszkańców znajdujących się w strefie oddziaływania korytarza transportowego DK 61 i DW 633 wynosi ok. 73 tys. mieszkańców. W przypadku przejęcia części potoków z Powiatu Pułtuskiego oraz przewidywanego w założeniach planistycznych Miasta i Gminy Serock intensywnego rozwoju przestrzennego tej gminy w kierunku zabudowy mieszkaniowej, powyżej wskazana liczba zwiększy się o kilka tysięcy. Odpowiednia oferta kolejowa zintegrowana z ewentualnym utworzeniem sieci autobusowych linii dowozowych lub możliwością pozostawienia samochodu w tym miejscu, pozwoliłaby w znacznym stopniu ograniczyć liczbę bezpośrednich przejazdów samochodów indywidualnych do Warszawy co pozytywnie odbiłoby się na płynności ruchu drogowego. Ponadto, ta alternatywa komunikacyjna spowodowałaby rozluźnienie natężenia potoków podróżnych z Warszawy w okolice Jeziora Zegrzyńskiego w czasie wakacji, kiedy tysiące mieszkańców – głównie Warszawy, przemieszcza się w tym kierunku […]. Rewitalizacja odcinka Wieliszew – Zegrze i modernizacja stacji Zegrze spowodowałoby na częściowe rozładowanie spiętrzenia potoków podróżnych oraz problemów z parkowaniem pojazdów w pobliżu terenów rekreacyjnych z których korzysta latem ok. 200 tys. ludzi . Biorąc pod uwagę wszelkie rozpatrywane uwarunkowania i czynniki kształtujące potencjalną atrakcyjność przewozową wnioskujemy o uwzględnienie w projekcie Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030r.[…] rewitalizacji kolejowego odcinka Wieliszew – Zegrze. Janusz Kubicki, członek Zarządu Powiatu w Legionowie |
Pytanie: (kategoria: Samorząd) witam, chciałam złożyć na Pana ręce serdeczne podziękowania za miłą, profesjonalną i "ludzką";-) obsługę w urzędzie paszportowym... 10 września przemiła Pani (niestety pracowała sama!) mimo dużej kolejki przyjęła wszystkich petentów ( została po godzinach!!!) NIKOGO NIE ODPRAWIŁA Z KWITKIEM!!! Wielkie Dzięki dla uśmichniętej Pani z biura paszportowego!!!!! Tacy ludzie to skarb! (Kasia, 17.09.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowna Pani Kasiu, bardzo dziękuję za przekazaną opinię. Cieszę się, że nasze starania, by załatwianie spraw w wydziałach starostwa przebiegało sprawnie i ku zadowoleniu naszych Klientów, przynoszą efekty. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Witam, W związku z zajęciem części jednego pasa obwodnicy Jabłonny oraz konsekwencjami z tym związanymi tzn. tworzącymi się korkami, marnowaniem naszego czasu i pieniędzy mam poniższe pytanie. Czy z uwagi na to, iż wykonawca nie wykonuje robót, które ma wykonać, roboty zostały wyznaczone na ok. 4 miesiące (a zgodnie z moimi wyliczeniami wystarczyłoby 2 tygodnie) podjął Pan jakieś czynności np. zawiadomił miejscową prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa, ponaglił wykonawcę, bądź wykonał cokolwiek innego co spowodowałoby jak najszybsze zakończenie tej tzw. inwestycji ? Bardzo proszę o jak najszybszą interwencję. Jednocześnie pragnę poinformować, iż o powyższej sytuacji zmuszony jestem oddzielnym mailem0 powiadomić media o powyższej kuriozalnej sytuacji jaka ma miejsce w powiecie legionowskim. (Michał, 10.09.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Michale, zarządcą obwodnicy Jabłonny, stanowiącej odcinek drogi krajowej nr 61, jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie. Wszelkie uwagi odnośnie prac prowadzonych na tej drodze należy kierować do jej zarządcy. My ze swojej strony również przekażemy Pana uwagi do GDDKiA. |
Pytanie: (kategoria: Inwestycje) Czy są jakieś plany przebudowy ulicy Parkowej pomiędzy ulicami Jana Sobieskiego, a Jagielońską? Jeśli tak to czy projekt ten uwzględnia jakieś miejsca parkingowe w okolicy wejścia na skate-park? Obecnie sytuacja w tym miejscu wygląda fatalnie: prawie zawsze kiedy tamtędy przechodzę na środku chodnika stoi kilka samochodów uniemożliwiając jakiekolwiek przejście bez wchodzenia na jezdnię lub na ścieżkę rowerową pod jadące rowery. Samochody ustawiane są tam głównie przez instruktorów i kursantów (kat. A) przyjeżdżających ćwiczyć na placu manewrowym oraz ludzi korzystających z kortów tenisowych na terenie stadionu miejskiego. Policja umywa ręce twierdząc, że nic nie może zrobić bo nikt nie uwzględnił że pojawi się taki problem i brak jest miejsc do parkowania. Czy ktoś planuje w jakiś sposób rozwiązać ten problem? (Jakub, 07.09.2012 r.) |
Odpowiedź: Szanowny Panie Jakubie, projekt przebudowy ul. Parkowej na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Sobieskiego nie przewiduje budowy parkingów z uwagi na zbyt małą szerokość pasa drogowego oraz mnogość elementów drogi (jezdnia, chodniki, ścieżka rowerowa zatoki autobusowe). Problem rozwiązać może przywrócenie pierwotnej funkcji terenu, który wykorzystywany jest obecnie jako plac manewrowy dla nauki jazdy. Warto zauważyć, że skate park jest częścią stadionu miejskiego, w związku z czym osoby korzystające z niego mogą skorzystać z zaplecza parkingowego stadionu. Uwagi w tej sprawie można kierować do dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Legionowie lub do władz Legionowa, które są właścicielem tego terenu. |
Pytanie: (kategoria: Komunikacja) Jestem mieszkańcem Janówka Drugiego, którego jedynym połączeniem z Warszawą są pociągi Kolei Mazowieckich. Niestety wraz z wprowadzaniem kolejnych rozkładow jazdy jest coraz gorzej. Wiele pociągów nie zatrzymuje się w Janówku. Poza tym w niektórych godzinach kursują bardzo często, a w innych co niemal 1,5 godziny. Na dodatek taka częstotliwość kursowania nie ma nic wspólnego z godzinami szczytu. Pisałem do Kolei Mazowieskich skargę, niestety odpowiedź naszego jedynego przewoźnika wyraźnie daje do zrozumienia, że w tym wszystkim pasażer liczy się najmniej. Koleje Mazowieckie zachowują się jak firma prywatna kturej nie opłaca się zatrzymywać dla paru osób. Bardzo proszę w miarę możliwości o interwencję w tej sprawie. (Sławek, 04.09.2012 r.) |
||||||
Odpowiedź: Szanowny Panie Sławku, rozkład jazdy, obowiązujący od dnia 3 września 2012 dla pociągów Kolei Mazowieckich zatrzymujących się na stacji Janówek wygląda tak:
Proszę o dokładniejsze określenie jakich korekt rozkładu jazdy oczekiwałby Pan od Kolei Mazowieckich. Po otrzymaniu uzasadnionych propozycji od Pana zwrócimy się do przewoźnika z wnioskiem o zmiany w rozkładzie jazdy. Janusz Kubicki, członek zarządu Powiatu Legionowskiego |
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Mapa serwisu
© 1999-2013 Starostwo Powiatowe w Legionowie
Zawartość: Wydział Promocji i Rozwoju Społecznego, e-mail: promocja@powiat-legionowski.pl
Serwis uruchomiono 15 grudnia 1999 r., przeprojektowano 1 kwietnia 2004r.,1 marca 2007r. i 15 stycznia 2013r.