środa  26 lutego
  A A A
WERSJA STANDARDOWA  PL  MAPA  PL EN DE RU

TELEADRESY


WYDARZENIA

Luty
PN WT ŚR CZ PT SO ND
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Najbliższe zaproszenia:

Zgłoś imprezę
AKTUALNOŚCIpowrót do listy

Nie ma zgody na likwidację!

Nie zgodzimy się na zamknięcie przejazdu kolejowego na Parkowej – podkreślają starosta Jan Grabiec i prezydent Legionowa Roman Smogorzewski. Ich zdanie podzielają mieszkańcy stolicy powiatu.

 

Przypomnijmy, że zgodnie z ustaleniami konsultacji społecznych, przeprowadzonych kilka lat temu, w miejscu przejazdu kolejowego Parkowa-Wyszyńskiego miało być zbudowane bezkolizyjne przejście dla pieszych, a jego koszty powinny zostać poniesione przez PKP. Niestety, inwestycja nie została ujęta w ostatecznej wersji kolejowej inwestycji związanej z budową tunelu pod torami Krakowska-Aleja Róż. Starosta zapowiada, że samorządy nie zgodzą się na takie rozwiązanie.

- Ani ja, ani prezydent Legionowa nie zgodzimy się na zamknięcie przejazdu, dopóki nie zostaną wybudowane tunel oraz bezkolizyjne przejście dla pieszych Parkowa-Wyszyńskiego - mówi starosta Jan Grabiec. W razie niepowodzenia negocjacji z PKP podejmiemy odpowiednie interwencje. Nie może być tak, że PKP nie bierze pod uwagę dobra naszych mieszkańców, zwłaszcza osób niepełnosprawnych – podkreśla starosta.

 

 

W przypadku nieugiętego stanowiska PKP samorządowcy podejmą interwencję w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, a także w Komisji Europejskiej. Przebudowa torów na tym odcinku jest bowiem dofinansowana z UE, przejazdem Parkowa-Wyszyńskiego poruszają się dzieci uczęszczające do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Nr 2 oraz niepełnosprawni uczniowie Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych. Likwidacja strategicznego przejazdu bez zapewnienia przejścia dla pieszych narusza, zdaniem samorządowców, regułę polityk komplementarnych UE. Niezależnie od tego, zarówno do prezydenta, jak i starosty, zgłaszają się rodzice dzieci, które będą miały ogromnie utrudnione dotarcie do wspomnianych szkół.

Dlatego wydaje się, że najlepszym obecnie wariantem jest wybudowanie kładki nad torami wraz z pochylnią, umożliwiającą poruszanie się osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Termin realizacji inwestycji zależy od uzgodnień z PKP. Starosta i prezydent są jednak zdeterminowani, by nie dopuścić do zamknięcia przejazdu do czasu wybudowania przejścia dla pieszych.

publikuj:

POLECAMY
         Dwumiesięcznik Informator Powiatu Legionowskiego

Otwarte Mistrzostwa Mazowsza
Samorządów w Piłce Nożnej

Piłkarska Liga
Powiatu
Legionowskiego

 

Oficjalny portal turystyczny regionu
Jeziora Zegrzyńskiego

   
Turystyczny Szlak Patriotyczny
Polski Walczącej

 
 

Informator
Powiatu Legionowskiego